Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: [Multicopter] Quadcopterproblem. Knastrande ESC's och Motorer som går åt fel håll.

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard [Multicopter] Quadcopterproblem. Knastrande ESC's och Motorer som går åt fel håll.

    Hejsan, jag bygger just nu min första quadcopter, och jag har stött på lite problem.

    Jag har kopplat samman allt efter att ha provat isärplockat, men nu när det sitter på plats så märker jag en del problem.
    Alla inställningar på mitt styrkort, KK 2.1.5, är rätt, dvs Quadcopter X och alla mottagarinställningar stämmer, och även alla kablar är kopplade som dom ska och dubbelcheckade.
    Men när jag armerar mitt kort, så märker jag att 3 av 4 motorer går åt fel håll, att ESC'en sprakar lite svagt ibland, och att motorerna ibland när jag gasar jämnt har en tendens av att antingen sluta snurra eller gasa på som sjutton.

    Med bifogat finns en bild på hur motorerna borde och hur de snurrar, de röda pilarna visar hur de borde snurra och de blåa hur de faktiskt snurrar.

    Tänk på att jag kan ha fel om att jag är säker på att allt är rätt, med tanke på att jag är ett blåbär.

    Tack på förhand, Gustav.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	SFASFS.png 
Visningar:	108 
Storlek:	10,0 KB 
Id:	47928  

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •