Reklam

 
Sidan 15 av 16 FörstaFörsta ... 510111213141516 SistaSista
Resultat 281 till 300 av 305

Ämne: Qav 250 clone bygge.

  1. #281

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Idag fick jasg mina cobra 2208 motorer och mina dys 20a reglage förflashade med blheli damped och oneshot.
    Så ikväll har jah hunnit att löda kablarna på reglagen. Ska bara provköra dom och ställa 2 av dom att gå baklänges i firmware för dom ska hå att koppla till datorn. antar jag kan använda ftdi chip till det.

    Sådär då var det klart. fick rota en stund i min elektronik påse för att bygga en kabel med diod och ett 3k motstånd so mvar denärmsta 1k jag hittade. Så nu kan jag bara plugga in till mina reglage om jag ska uppgradera eller ändra settings i dom. avaktiverade lipo skyddfet satte fast kalibrering av gas och dessutom valde jag att två skulle vara reversed.

    Målade vilket håll motorerna snurrar med spritpenna på krympslangen runt reglagen.

    Så imorgon blir det till att skruva dit dom och löda allt på min mini suom numer inte är så mini längre.
    Senast redigerat av eAk den 2015-05-05 klockan 20:45.

  2. #282

    Standard

    Är det RCtimer reglagen? dys20A alltså? Har fått hem några sådana också. Det nämndes att de var för-flashade med Blheli, men vet inte ifall oneshot och damped är aktiverat.

    Hmm...kollade upp det igen och grejen var att de hade bootloader installerat. Får nog flasha de själv.

  3. #283

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Köpte från rtf quads. Där får man välja Simon k eller blheli.
    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Är det RCtimer reglagen? dys20A alltså? Har fått hem några sådana också. Det nämndes att de var för-flashade med Blheli, men vet inte ifall oneshot och damped är aktiverat.

    Hmm...kollade upp det igen och grejen var att de hade bootloader installerat. Får nog flasha de själv.

  4. #284

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Sådär nu är den färdig. Ska bara tunas och test flygas.

  5. #285

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Provflugen. Vilket fattigt ljud den hadde då. nästan ljudlös med 8x4.5 och 4s batterier på mina cobra 2208/34 1200kv.
    Men det är rätt gött bottendrag i. Men enl xcalc kommer den inte göra mer än 85kmh eller något. Vetitusan hur väl det stämmer. Ska bli intressant att se hur den beter sig när den är tunad och testflugen fpv på riktigt.

    Yaw var lite slö att stanna efter jag släppte spaken. Jag hadde också lite gung när jag drog spaken hastigt. Får se hur det blir med vädret imorgon. om jag kan spänna fast den i mina skosnören och tuna det.

  6. #286

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150506_215808.jpg 
Visningar:	172 
Storlek:	93,3 KB 
Id:	52189

  7. #287

    Standard

    Gillar det lilla "huset" du byggt för att skydda flight cam.
    Min sitter i vanligt justerbart case och det är väldigt utsatt när man kraschar/hjular/tumblar runt.

    Sen är den fäst på en m3x15 med en distans för att komma upp en bit i höjd och den skruv böjs varje gång jag är ute. Ska be min polare som nyligen skaffat 3D printer att hjälpa mig med ett fäste som håller lite bättre.

    I övrigt funkar modden kanonbra!

  8. #288

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Daniel Tengvall Visa inlägg
    Gillar det lilla "huset" du byggt för att skydda flight cam.
    Min sitter i vanligt justerbart case och det är väldigt utsatt när man kraschar/hjular/tumblar runt.

    Sen är den fäst på en m3x15 med en distans för att komma upp en bit i höjd och den skruv böjs varje gång jag är ute. Ska be min polare som nyligen skaffat 3D printer att hjälpa mig med ett fäste som håller lite bättre.

    I övrigt funkar modden kanonbra!
    Jag skickade väl med plattan till huset. Det enda du ska behöva är 4st 35mm distanser. Och ta ut nya skruvhål i bygeln till kameran om den är för hög.

  9. #289

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Lätt tunad 10m/s vind och den verkade klara det fint. Ska kolla klippet när jag kommer hem.

  10. #290

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Har idag flugit 5ackar tills jag flög in i ett träd och det var dagens flygning. Försökt tuna den in i fördärvet men får inte riktigt till det. Den beter sig ryckigt. Det enda som är kvar är uteslutnings metoden. Enklast skulle vara om någon skötte tuningen sammtisogt man flyger igenom att radio tuna tills man ser att rycken försvinner. Eller att byta till 7" propp

  11. #291

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Fick den att flyga mycket bättre igår. Men fortfarande lite ryckig. Så det är bara att lägga mer energi på att tuna yaw och pitch.

    Har suttit lite och funderat. Nästa steg är nog att köra 7" med 6S batterier. Men det blir om ett par månader när mina 4s vill gå i pension. motorerna varvar mindre på 6s än vad 2000 kv gör på 4s. Så det bör vara hyfsat tillförlitligt.

  12. #292

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    He he lyckades med konststycket att knäcka displayen på min gopro idag. aja men man ser ju att den blinkar rött när den spelar in och inställninghar kan man ju ändra via wifi med mobilen ändå.

  13. #293

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Upps hitta inte linjen
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150529_185325.jpg 
Visningar:	154 
Storlek:	148,7 KB 
Id:	52601

  14. #294

    Standard

    Ajaj såg dyrt ut :/

  15. #295

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Arfide Visa inlägg
    Ajaj såg dyrt ut :/
    He he sådant som händer. Jag hade räknat med en ny i min absurda multirotor budget ändå. Ska testa med hemförsäkringen. lite roligt att den sprack igenom skyddslinsen och den vanliga linsen bakom.

  16. #296

    Standard

    Om inte försäkringen täcker såg jag för ett tag sen att surveilzone har en billig $30 goprolins. Ingen aning om den passar GP4 Black eller om det är nån bra kvalitet.

    http://www.surveilzone.com/Gorpo3-3-...ns-Lens-g-1331

    Orginalinsen kostar annars runt $120? tror jag.

    Annars kan du också prova 5.4mm lins och använda kameran på en av dina störra koptrar för "distortionsfri" 4K bild.
    Eller bygga om den med ett kit så du kan använda riktiga objektiv men det kostar en slant.

  17. #297

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    30dollar kan det ju vara värt att testa. så kanske man kan testa med försäkringen också så har man två sedan.

  18. #298

    Standard

    Såg att den fanns på bangood också. Lika beskrivning och pris så är nog likadan som den från Surveilzone.
    http://www.banggood.com/Gorpo3-3-Gop...-p-964441.html

    Verkar passa 4:an.

    Läser man reviews står det på ena.
    Perfect match for GoPro 4.By:ninjakitteh 2015-04-08 00:52:53
    Just got it and installed to replace badly scratched lens on my GoPro 4. Both stock and original lens have exactly the same in physical spec but GoPro have a bit yellow lens layer coating thingy. After replaced with this one i see no differences at all interm of quality both video and photo so i guess it looks great and my GoPro Hero 4 quality is back to normal. Thanks to BG for selling this lens else i'll ended up paying hefty cost for oversea ones. Great value lens will buy more.

  19. #299

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Håller på att skriva ett mail till multirotorparts.nl för att klaga på cobra 2208 motorerna. Alla mina 2208 har axeln glidit ut ca 1mm på vilket gör det omöjligt att tuna min quad och man får massa gele i gopro klippen.

    Får se vad dom säger för jag är katastrofalt missnöjd. Så ska det inte vara på en märkes motor där ska axlarna för tusan hänga kvar utan att glida ut på de tre första batterierna.

  20. #300

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    30dollar kan det ju vara värt att testa. så kanske man kan testa med försäkringen också så har man två sedan.
    Va sjutton har ni för försäkringsbolag? Alla borde ha samma så slipper man använda egna pengar när man kraschar. =) Då kunde man ju flyga mycket mer utan att bry sig.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •