Reklam

 
Sidan 2 av 16 FörstaFörsta 123456712 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 305

Ämne: Qav 250 clone bygge.

  1. #21

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Sådär på min lediga regniga dag har jag
    Monterat flygkontrollen på m3vibreationsdämpar distanser i gummi.
    Jag har monterat om fatsharkkameran med bra tejp.
    Har knäckt loss skalet från mottagaren till stora helikoptern och tejpat fast den, ställt på ppm läge.
    Jag har bytt firmware på minimosd så att den funkar med cc3d (bytte från 5" till 6" propellrar då försvinner OSD bilden när man startar motorerna så ska testa att koppla 12v som man ska istället för 5v. Det blir väl för stort ström fall när motorerna går igång med 6")

    Har slängt på rctimers 6" t-style proppar (köpte 8par sådana och 8par 5" kostar lika mycket som för 2par t-motor(Dock oerhörd kvalitetsskillnad! Går inte jämnföra))

    Recension Rctimeer t-style proppar 5" och 6"
    Väven är annorlunda det är tunnare mönster på t-motor.
    Epoxy har dom inte gjort perfekt man ser att det inte fyllt ut väven perfekt på flera ställen.
    Hålbilden är kass så man får trixxa om man ska få skruvarna att passa i hålen på motorerna.
    En 6" fick jag kassera pga att hålbilden var såpas fel att det var omöjligt att montera propellern.

    Slutsats Dom funkar görbra men man får köpa massor med extra par och man får inte med distansbrickorna som man behöver för att centrum hålet ska passa runt axeln. (kanske man inte ens behöver men jag vill att propellrarna ska sitta centrerade rätt.)

    Har flugit lite ikväll bortsätt från att den behöver justrera pid lite pga 6" istället för 5" går den ruskigt bra
    Inget mera gyro driftande kan flyga i 3min utan att den börjar luta. (3min är ~40-50% av batteriet (1,3a 3s))

  2. #22

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    följde cc3d noob pid guide och det blev riktigt bra. tar baran ågonb minut att genomföra.

    inte 100% men riktigt bra.
    http://forums.openpilot.org/topic/39...nd-new-builds/

  3. #23

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Blev två små flygningar på frukost och lunchrasterna idag.
    Det blåste som tusan hade lite PID problem. Vet inte om det är möjligt att justrera den att klara dessa vindar men Kanske om m an kör acro istället för stab. Vetitusan. Ska träna på att flyga acro LOS innan jag gör det fpv.


  4. #24

    Standard

    Såg blåsigt ut helt klart hehe
    Går säkert att få till PIDsen bättre men har inga bra tips på vad behöver ändras.
    Jo Acro tål vind lite bättre. Märks iaf inte lika väl när den inte försöker hålla den plan.

    Själv körde jag CC3D ett tag i början men tyckte det var för svårt att få till inställningarna för olika sorters förhållanden så gav upp. Skulle rekommendera Naze32Acro, billigt, enkelt och ställa in och klarar vind väldigt bra

  5. #25

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    All flygning i vind med stabiliserade flyglägen brukar bli skakiga. Rate flygning klarar vind bättre
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  6. #26

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Har ett problem Bilden på min minim OSD Försvinner när jag drar på med mina motorer då jag har 6" proppar.

    Vad göra Sätta dit en stoor konding? Sitter ju redan en konding på video filtret från batteriet.

  7. #27

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Hysta fatshark kameran i bingen och monterat en sådanhär istället. Är ju dubbelt så bra range på den som dendär 600tvl kameran alla skriver om. Ska bara hitta en guide med bästa inställningarna. så man ser backen när man flyger mot solen.

    http://www.surveilzone.com/sony-960h...-camera-cc1526

  8. #28

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Såhär blev den efter kvällens ombyggnation
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141023_223548.jpg 
Visningar:	258 
Storlek:	107,4 KB 
Id:	48365
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141023_223517.jpg 
Visningar:	218 
Storlek:	104,4 KB 
Id:	48366
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141023_223421.jpg 
Visningar:	195 
Storlek:	78,5 KB 
Id:	48367

  9. #29

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Inte fullt så regn tålig he he. Men gjorde min första loop Bara att skruva lite och vänta in bättre väder.

  10. #30

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Vad gör man när ett fartreglage blir snor varmt och på gränsen till magisk rök motorn bara står och hackar.

    Byter man både motor ocvh reglage eller chansar man på ett reglage. motorn blev så varm jag brännde mig då är väl chansen stor att den också är kass.

    Eller köper man 5andra motorer och ett nytt reglage att testa med?

    Har nu tiger 2206 2000kv och maytech 12a

  11. #31

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Denna tråden är nog rcflights största monolog skulle jag kunna tro. Men här kommer klippet med min loop

  12. #32

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Upps Råkade landa i vattenhindret på golfbanan idag när jag vazr ute och flög på min lediga idag.
    Var helt underbart inga golfare på banan nästan vindstilla och man kunde bränna på som en dåre göra lopar och grejjer.

    Efter två batteri så tänkte jag men vatten hindret där vill jag göra en fet åkning i full fart. Det slutade med PLASK och myrornas krig i glasögonen.

    Vet på ett ungefär inom en sådär 5m radie vart den bör ligga efter ringarna på vattnet. Dock är det precis där det går från 40cm djupt till en sådär 2-3m Försökte dragga med en kratta men ingen lycka.

    Hoppas någon som har dykar utrustning skulle vilja hjälpa mig att rädda den.

  13. #33

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Då min quad ville sova på botten i vatten hindret beställde jag hem dessa motorerna. Plus en flip32+ kontroill med någon modad minimosd där man slipper löda kaplar på processor benen för att få ut rssi och sådant. Jag hoppas min vän har tid på arbets tid att försöka dragga upp min quad som ligger där i vatten hindret så jag kan få tillbaka antenn och om man har tur kanske något fortfarande funkar förutom ramen. Har dock redan 5st c250 ramar ingående och ett pdp som förhoppningsvis ska passa till dom. Ska beställa 4 esc och ny fpvkamera mobius plus 5v regulator. Då jag gillade dendär extra dyhra sony kameran som skulle vara dubbelt så bra som den folk brukar köpa får jag väl beställa hem en ny sådan också. Frågan är vill man köra med 25mw sändaren man fick med glasögonen eller ska man köpa en ny 600mw?

    http://witespyquad.gostorego.com/rtf-mini-motor-x2204-2300kv-476.html

  14. #34

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag beställder dessa ESC då jag ville testa något nytt. 2g väger dom!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	KISS-ESC-2-4S-12A.jpg 
Visningar:	124 
Storlek:	10,5 KB 
Id:	48577
    http://flyduino.net/KISS-ESC-2-4S-12A_1

  15. #35

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Mitt team legit power board låg i brevlådan när jag kom hem. Dock böjt i frakten så får ligga under press i hopp om att det blir rakt tills alla andra delar dyker upp.

  16. #36

    Standard

    Fick också mitt power board från Team-Legit idag. Riktigt dåligt packat, men klarade sig som tur var ändå.

  17. #37

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Beställde du bara 1 också?
    Jag skulle beställt 2 men gick ej för det stod backorder.
    Om man beställt 2 kanske man fått det fraktat bättre eller kanske ännu sämmre med 2 i en bubbelplast påse.

    Citat Ursprungligen postat av Drakenhielm Visa inlägg
    Fick också mitt power board från Team-Legit idag. Riktigt dåligt packat, men klarade sig som tur var ändå.

  18. #38

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Beställde du bara 1 också?
    Jag skulle beställt 2 men gick ej för det stod backorder.
    Om man beställt 2 kanske man fått det fraktat bättre eller kanske ännu sämmre med 2 i en bubbelplast påse.
    Beställde bara en. Skulle gissa på att man bara får lite mer bubbelplast vid köp av 2 stycken..

  19. #39

    Standard

    Är lite sugen på kiss escen med, hur lång tid tog det för dig att få hem dom?

  20. #40

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Dom skickades i förmiddags. Brukar ta ca 3dagar från flyduino,. Beställer mycket därifrån
    Här kör någon 4s och sunnysky med dom verkar funk,a fin fint he he



    Här 3s och 2300kv
    Senast redigerat av eAk den 2014-11-03 klockan 21:43.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •