Reklam

 
Sidan 5 av 16 FörstaFörsta 1234567891015 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 305

Ämne: Qav 250 clone bygge.

  1. #81

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    1 acc = ytterligare 1motor och 1 esc dött.
    Nu har jag inga reserv motorer och 12a kiss kvar.

  2. #82

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    har du kontakter på motorkablarna eller löder du dom ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #83

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    har du kontakter på motorkablarna eller löder du dom ?
    Jag lödar alltid. Har lödat sedan jag var 5år gammal inget fel på mina lödningar.

  4. #84

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    dina lödningar är säkert bra, ville bara kolla om du körde kontakter, för dom verkar bråka på så här små maskiner med brända reglage som resultat
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #85

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Man börjar bli rätt less på att 3motorer och 6reglage nu brunnit upp för mig. Rekordet är väl att flyga 4accar innan det börjat brinna. Jag har ju 6st av den nya versionen kiss 18a liggandes. Men vetitusan om jag ens vågar öppna förpackningen.

    Frågan är slutar det brinna om jag byter tillbaka till T-Motor igen? har inte kört med det sedan jag störtade den första 250n i vatten hindret på golfbanan.

  6. #86

    Standard

    Hrm, kanske gå ner till 2000kv motorer om du kör 4s och 6" proppar? Du hamnar lätt på 20A+ på 4s om du kör 2300kv & 6x4.5. 2204 motorer har inte riktigt massan för att leda bort värmen som genereras.

    Verkar dock som du haft riktigt otur

    Mina 18a och cobra 2204 1960 har ialf klarat sig än så länge. Men jag har nog inte flygit mer än ~20 ackar än så länge.

  7. #87

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Kör 3s och 6x3 proppar då det är inom specifikationerna 9a ska det dra.
    Men det är bara 1gång dom börjat brinna i luften (när jag höll på att ställa poid i handen med 6x2 kolfiber proppar på). Annars är det alltid när man byter batteri eller ska starta upp motorerna. som i filmen. Dom är aldrig ens jumna varken motrerna eller reglagen efter man flugit runt på fullgas med fpv i 3minuter.

  8. #88

    Standard

    Låter extremt mysko. Har du försökt prata med juuuut/felix(designer) på rcgroups?

  9. #89

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Jag har haft en (1) KISS 18A som var kass redan från start. Den brände inte men den tog inte signal från FCn. Den blå dioden tände upp vid start men kom aldrig igång. Däremot har jag lyckats bränna en Naze32 Acro V.5. På beskrivningen stod det att Naze32 Acro kunde matas med upp till 16 volt men det gick inte. Lyckades googla upp att det är fullversions Nazen som klarar 16 volt inte Acro versionen. Kan vara bra att veta om man kör med KISS Esc och matar FCn från med något annat.
    //Stefan

  10. #90

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    1 acc = ytterligare 1motor och 1 esc dött.
    Nu har jag inga reserv motorer och 12a kiss kvar.
    Det där såg ju extremt mysko ut. I det där läget lär ju inte motorn dra något öht. Visa klippet för Felix så kommer han nog med en förklaring.

  11. #91

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jasså jag trodde det bara var batteri mätningen där kretsen klarade upp till 16v och inte försörjning av fc med ström.

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Jag har haft en (1) KISS 18A som var kass redan från start. Den brände inte men den tog inte signal från FCn. Den blå dioden tände upp vid start men kom aldrig igång. Däremot har jag lyckats bränna en Naze32 Acro V.5. På beskrivningen stod det att Naze32 Acro kunde matas med upp till 16 volt men det gick inte. Lyckades googla upp att det är fullversions Nazen som klarar 16 volt inte Acro versionen. Kan vara bra att veta om man kör med KISS Esc och matar FCn från med något annat.
    //Stefan

  12. #92

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Det där såg ju extremt mysko ut. I det där läget lär ju inte motorn dra något öht. Visa klippet för Felix så kommer han nog med en förklaring.
    Fly duino säger nu till mig att det inte kan vara fel på deras reglage dom tror inte på att jag kan bränna 6reglage utan att det är mitt fel och att jag kortslutit dom. Jag skickade massor med bilder igen och sa nej jag har byggt elektronik sedan jag gick på dagis och jag lägger 10k€ om året på att bygga rc prylar och etsa egna kretskort.

  13. #93

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Det slutade med att dom ger mig en värde chek på 30€
    Så jag får väl beställa hem en uppsättning T-motor. Hoppas på att det är airbot motorerna som har för dåliga lindningar. Det eller att dom har produktions fel på sina reglage. Jag tror mest på att det är fel på mjukvaran eller deras hårdvara. För detta har aldrig hänt mig med andra reglage. Förutom ett som jag kortslöt men det räknas inte.

  14. #94

    Standard

    Dyker problemen upp på 3s och 4s?.

    Har du några andra reglage att prova med på de kvarvarande airbot motorerna?

    Jag tror inte att motorerna är problemet om motorn och reglaget höll gången innan du pluggade in strömmen på videon.

    Jörgen

  15. #95

    Standard

    Tror inte det är mjukvaran, då hade ännu fler brunnit än nu. Däremot kan det vara deras kvalitetskontroll.
    Sen verkar det som att betydligt fler 12A brinner än 18A reglagen.

  16. #96

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Tror inte det är mjukvaran, då hade ännu fler brunnit än nu. Däremot kan det vara deras kvalitetskontroll.
    Sen verkar det som att betydligt fler 12A brinner än 18A reglagen.
    Jag tycker det ser ut som att sakerna är för nära varandra på kretskortet. Kanske blir ström bågar eller något. Men en teori från någon på forumen som jobbar med att ta fram hårdvara misstänker att lösningarna släpper och när dom svalnar så blir det ett mellanrum och det är då dom går åt skogen för när dom är varma expanderar metallerna och hånler fortfarande kontakt. Jag tror på den förklaringen då dom nästan varenda gång böroar brinna efter motorerna varit avstängda en stund.

  17. #97

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Dyker problemen upp på 3s och 4s?.

    Har du några andra reglage att prova med på de kvarvarande airbot motorerna?

    Jag tror inte att motorerna är problemet om motorn och reglaget höll gången innan du pluggade in strömmen på videon.

    Jörgen
    3s har inte testat 4s jag tänkte köpa hobywings nya mini reglage jag är jätte nöjd med alla deras andra prylar jag köpt innan.

  18. #98

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Jasså jag trodde det bara var batteri mätningen där kretsen klarade upp till 16v och inte försörjning av fc med ström.
    Nazes fullversion klarar 16 volt in men Acron klarar inte det. På getfpvs beskrivning över Naze Acron står det att kortet klarar 16 volt men som sagt, det stämmer inte.

  19. #99

    Standard

    Jo det stämmer på nyare versioner av naze acro med.

    "According to timecop any naze after 10th Aug has the updated regulator (up to 16v)
    The Hobbyking versions are also 16v

    "DE=???" marking = RT9193 = 5.5V max.
    IL|xx marking = SPX3819 = 16V max"

    Dock så skickar den vidare samma volt vidare till din mottagare om du kopplar som man brukar. Min frsky tex klarar bara 10v, som tur var varnade dronematters mig innan jag hann prova själv.

  20. #100

    Standard

    Vad jag förstått så kan du poffa reglagen ganska konsekvent vid bänktestning. Om reglaget fungerar när du landar men verkar vara kortslutet när du kopplar in batteriet nästa gång så tror jag ärligt talat att de skadas av spänningsspiken när du kopplar in batteriet.

    Om du provar med en gnistskyddskrets så kanske du kan köra vidare.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	gnista.png 
Visningar:	162 
Storlek:	4,1 KB 
Id:	49526

    Jorgen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •