Reklam

 
Sidan 3 av 16 FörstaFörsta 1234567813 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 305

Ämne: Qav 250 clone bygge.

  1. #41

    Standard

    Dom ser grymma ut. Har helt förstora 20a afro på min zmr250 som behövs bytas ut, blir nog fan såna.

  2. #42

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard


    Kiss esc. Små nätta 12a ska bli spännande när witespy prylarna dimper ner i brevlådan att se hur bra dom funkar.

  3. #43

    Standard

    Satan va små dom är

  4. #44

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag har jämnförelse bild mot maytec 12a om du vill se

  5. #45

    Standard

    Gärna, väntar lite på vad du tycker om dom också. Kan inte bestämma mig om jag ska köra på afro 12orna jag beställde från hk eller dessa.

  6. #46

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing

    Om någon är intresserad av en inköps lista.
    Dock är den lite luddig för vissa saker är det x2 av för jag håller på att bygga en till min bror också.

  7. #47

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard


    halva storleken! 12a båda. Kiss sägs klara hög kv också så man slipper oroa sig som med SimonK. Väntar med spänning att jag får resten av delarna så jag kan provflyga den nya.

  8. #48

    Standard

    Storleken är briljant, hoppas dom presterar också.

  9. #49

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Bara för skoj skull tog jag och lödde dit en 2206 t-motor som jag kasserat efter en krach då jag inte visste om ESC eller motor gått sönder eller båda. Den funkade och jdrar vilken responns på gas spaken det var! Det är väl för att KISS esc använder sig av braking Hoppas det gör bättre prestanda. En sak är skön man kan löda alla motorer samma så är där en jumper man b ara lödar över eller tar bort lödningen så vänder man riktning på motorn.

    Citat Ursprungligen postat av Dithes Visa inlägg
    Storleken är briljant, hoppas dom presterar också.

  10. #50

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Har funderat länge att lägga en bricka under varje motor. För att vinkla dom ungefär 1 grad eller så. För att få kraftigare yaw. Men frågan är vilket håll man ska vinkla motorerna.om man ska vinkla ex höger fram vänster och vänster bak höger. Eller om det blir tvärt om?

  11. #51

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Fick min flygkontrollen 2 nya teamet power board och motorer idag. Har suttit lite och funderat hur jag ska montera allt. Såhär ser det ut nu.Motoretna känns som riktigt bra kvalité större lager än tentor och fin bygg kvalitet. Hur det är med balans återstår att se. Men vad jag sett på Youtube so kan dom mäta sig med t-motor köpte aerosim rc flr att öva acro så övat det en stund ikväll. Dock vet jag ej hur man flyttar bilden till min tv istället för datorskärm. Måste väl växla dom med varandra. Flyduino säljer också dessa motorer under ett annat namn.


  12. #52

    Standard

    Gick tillbaka i tråden för att läsa vilka motorer det är du har valt och läste om hur den andra quad tog ett dopp. Fan va surt! Lyckats rädda den än?

  13. #53

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Nej men gör väl ett nytt försök på fredag morgon. men efter 2veckor lär saker ha bpörjat rosta lite lätt i lager och sådant.

    Citat Ursprungligen postat av Dithes Visa inlägg
    Gick tillbaka i tråden för att läsa vilka motorer det är du har valt och läste om hur den andra quad tog ett dopp. Fan va surt! Lyckats rädda den än?

  14. #54

    Standard

    Jo det är nog sant, men där finns säkert något du kan rädda.

  15. #55

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Ikväll har jag löda lite och pillat. Så nu är den nästan klar. Dock blev det läggdags.






  16. #56

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Nu har jag beslutat mig för att nyttja den överblivna original plattan. Så monterar den som blackout 330 med vibrations dämpare I'm eller motor delen och elektronik delen. Lär bli bra detta
    Håller nu på att löda om kablarna til lreglagen igenom m3 hålen i pdp så att kablarna går ner snyggt till reglagen på armarna.

    Senast redigerat av eAk den 2014-11-14 klockan 21:18.

  17. #57

    Standard

    Najs! Gillar idén.

  18. #58

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    SUCK VARFÖR VARFÖR
    Krävs det en 32bitars dator till att köra gui programmet för team kv och multiwii osd
    Helt cepestört. Finns det någon som ens har en 32bitars dator nuförtiden?

  19. #59

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Hittade en laptop med windows xp på i gaderoben. får göra ett försök med den.

  20. #60

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Sådär team kv inställd och fungerande. Nu ska bara propellrar på då också.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •