Reklam

 
Sidan 14 av 16 FörstaFörsta ... 4910111213141516 SistaSista
Resultat 261 till 280 av 305

Ämne: Qav 250 clone bygge.

  1. #261

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Tillslut lyckades jag knäcka min gopro platta. kryssade meööan träden. Det var den undre som sprack. Bara att stoppa på en ny i g10 istället. Borde hålla bättre än kolfiber.

  2. #262

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Idag har jag varit ute och stressat min mini ordenterligt. Sla flrsöka få till ett klipp av det.

  3. #263

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard


  4. #264

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Okej då min mini nästan startade en skogsbrand. fick jag sätta mig och beställa ny flygkontroll.
    cobra 2208 motorer och ny videosändare + fpv kamera. Känns inte värt att använda dom mer när hela skiten blev kortslutet även om dom skulle ha klarat sig.

  5. #265

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	zmr gopro VIP 07.jpg 
Visningar:	93 
Storlek:	96,3 KB 
Id:	52067
    Okej efter endel ritande. Har jag kommit fram till en böjd arm för att göra en såpas kort arm som möjligt till att passa med 8" proppar. Deta böre teoretiskt få quaden till att prestera bättre då flygkontrollen kommer få mindre problem då quaden blir mer kvadratisk.

  6. #266

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Idag fick jag mina nya proppar. 8x4.5 från flyduino. jag sa åt han att byta färg om han inte hadde så många på lager jag beställt. Då fick jag svarta istället. Men ett 4pack var slowflyer multirotor proppar.Kan jag ju inte ha dom drar ju mer ström och kräver annan pid ju. aja men 5pack multirotor med smala endar som jag beställt var det.
    Ska man orka bry sig eller klaga. Kosta jui trotsallt 70kr för ett 4pack.

  7. #267

    Standard

    Släng iväg ett mail och berätta att du fått fel och fråga om det går bra att byta, alternativt att han skickar med rätt proppar nästa order.

  8. #268

    Standard

    eAk, köp från mlhobby istället. billigare och snabbare än flygduino.

  9. #269

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    dom hade bara 7x4.5" köpte batteri därifrån att testa dualsky. ska fgörsöka få ihop den så artt den flyger och testa batterierna i helgen. Har precis fräst ut en massa 8" mod armar. så ska börja plocka ner den flamskadade ramen och börja förbereda att löda ihop saker imorgon. även om jag inte fått mina nya cobra motorer. Så kan jag test montera/ flyga mina 1800kv 2208 motorer. Så kan jag montera cobra motorerna med sn20a reglagen eller vad dom hette när dom dyker upp från rtf quads.

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    eAk, köp från mlhobby istället. billigare och snabbare än flygduino.
    Du har ju dualsky prylar har du testat deras batteri?

  10. #270

    Standard

    Yup
    De verkar hänga med skapligt på min 4s 6x4.5 maskin.
    Inget jag kan jämföra mot dock, då den mördade mina zippy och turnigy 4s 25c batteri.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150430_211249[1].jpg 
Visningar:	123 
Storlek:	63,3 KB 
Id:	52110

  11. #271

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Yup
    De verkar hänga med skapligt på min 4s 6x4.5 maskin.
    Inget jag kan jämföra mot dock, då den mördade mina zippy och turnigy 4s 25c batteri.



    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150430_211249[1].jpg 
Visningar:	123 
Storlek:	63,3 KB 
Id:	52110
    Okej det är samma jag köpte dual 45c 4s 1750. Mina zippy är 1600 35c och låter mig flyga aggressivt 4 min och lugnt i 6min. Är dom bättre än zippy köper jag ett gäng till när jag testflyga 8" modden. Ska bli spännande.

  12. #272

    Standard

    Verkar bra batterier på pappret. Får kika närmare på dem. Går jue knappt att köpa nanotech batterier från Hobbyking EU längre då många populära sorter för minis nästan alltid är backorder då det är så många som förbokar. Man ser "in transit" och sen backorder direkt :P
    Så måste se sig om efter andra märken verkar det som.

  13. #273

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Suck 8tummarna hade 5mm hål trots att flyduino sa det var 6mm. Så kan inte flyga i helgen. För cobra motorerna kommer först på måndag. Kanske kan klippa av ett par 9tummare.

  14. #274

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Suck 8tummarna hade 5mm hål trots att flyduino sa det var 6mm. Så kan inte flyga i helgen. För cobra motorerna kommer först på måndag. Kanske kan klippa av ett par 9tummare.
    Pratar du om proppar? Brotch?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  15. #275

    Standard

    Min ZMR250 med custom ram av eAK.

    Flyger riktigt bra, har lite pid tuning kvar. Ville ha så vass 3s setup som möjligt för att se hur nära mina 4s quads det gick att komma. Denna känns väldigt "lagom" - varken slö eller hysterisk.

    Enda krux jag haft var att cagen för gopron syntes redan i wide view. Super view var inte att tänka på. Jag monterade en tbs love seat så var saken biff. Fick även flytta upp flight cm 9 mm för att kunna ha mindre än 45 graders vinkel

    Setup:

    Motorer: Sunnysky 2207 2700 kv
    Esc: sn20a med blheli (oneshot och dampend light)
    Fc: Cc3d med open pilot
    Accar: Nanotech 3s 1300 mah 45-90c
    HQ 5x4,5 bullnose
    Cam: Sony 600 tvl
    Vtx: Fatshark 250 mW
    FrSky mottagre med Faast

    Måste fixa lc-filter då jag får horisontella linjer i goggles av dessa motorer.
    Ska försöka fixa det och hinna flyga med den i veckan sen å kommer ett filmklipp.


  16. #276

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Pratar du om proppar? Brotch?
    Jag vågar inte glra stlrre hål i dom. Ifall det inte blir perfekt eller dom kanslr exploderar av att dom blir klenare.

  17. #277

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Daniel Tengvall Visa inlägg
    Min ZMR250 med custom ram av eAK.

    Flyger riktigt bra, har lite pid tuning kvar. Ville ha så vass 3s setup som möjligt för att se hur nära mina 4s quads det gick att komma. Denna känns väldigt "lagom" - varken slö eller hysterisk.

    Enda krux jag haft var att cagen för gopron syntes redan i wide view. Super view var inte att tänka på. Jag monterade en tbs love seat så var saken biff. Fick även flytta upp flight cm 9 mm för att kunna ha mindre än 45 graders vinkel

    Setup:

    Motorer: Sunnysky 2207 2700 kv
    Esc: sn20a med blheli (oneshot och dampend light)
    Fc: Cc3d med open pilot
    Accar: Nanotech 3s 1300 mah 45-90c
    HQ 5x4,5 bullnose
    Cam: Sony 600 tvl
    Vtx: Fatshark 250 mW
    FrSky mottagre med Faast

    Måste fixa lc-filter då jag får horisontella linjer i goggles av dessa motorer.
    Ska försöka fixa det och hinna flyga med den i veckan sen å kommer ett filmklipp.

    Den set rintigt fin ut. Ta gärna en bild så jag ser hur mycket jag måste ändra på fästet flr att gopro3 ska funka med wide utan att något syns jag har ju bara 4an med mindre fov.

  18. #278

    Standard

    eAk, Kul att träffas igår på swapen!
    Hade lite fullt upp men skulle gärna kikat mer på din maskin!

    Vi får dra ihop ett gäng någon dag å flyga ihop!

    Jag köpte nya motorer igår som ska monteras i veckan så jag kommer upp i luften igen,

    Mvh Håkan

  19. #279

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Den set rintigt fin ut. Ta gärna en bild så jag ser hur mycket jag måste ändra på fästet flr att gopro3 ska funka med wide utan att något syns jag har ju bara 4an med mindre fov.
    Jag använder både Gopro 4 och 3+ och resultatet var samma i båda.
    Ska ta en bild senare och lägga upp!

  20. #280

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Daniel Tengvall Visa inlägg
    Jag använder både Gopro 4 och 3+ och resultatet var samma i båda.
    Ska ta en bild senare och lägga upp!
    Konstigt. Jag får inte med ramen i wide på min 4black. 1mm marginal är det flr att inte skruven ska synas. Men det får bli en version 2 med mer vinkel så att inte det syns på någon kamera. 4 black kan möjligtvis ha annan optik. Skyddet jag har för linsen bör ju inte ändra till en mindre vinkel.
    Senast redigerat av eAk den 2015-05-04 klockan 16:04.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •