Sådär på min lediga regniga dag har jag
Monterat flygkontrollen på m3vibreationsdämpar distanser i gummi.
Jag har monterat om fatsharkkameran med bra tejp.
Har knäckt loss skalet från mottagaren till stora helikoptern och tejpat fast den, ställt på ppm läge.
Jag har bytt firmware på minimosd så att den funkar med cc3d (bytte från 5" till 6" propellrar då försvinner OSD bilden när man startar motorerna så ska testa att koppla 12v som man ska istället för 5v. Det blir väl för stort ström fall när motorerna går igång med 6")

Har slängt på rctimers 6" t-style proppar (köpte 8par sådana och 8par 5" kostar lika mycket som för 2par t-motor(Dock oerhörd kvalitetsskillnad! Går inte jämnföra))

Recension Rctimeer t-style proppar 5" och 6"
Väven är annorlunda det är tunnare mönster på t-motor.
Epoxy har dom inte gjort perfekt man ser att det inte fyllt ut väven perfekt på flera ställen.
Hålbilden är kass så man får trixxa om man ska få skruvarna att passa i hålen på motorerna.
En 6" fick jag kassera pga att hålbilden var såpas fel att det var omöjligt att montera propellern.

Slutsats Dom funkar görbra men man får köpa massor med extra par och man får inte med distansbrickorna som man behöver för att centrum hålet ska passa runt axeln. (kanske man inte ens behöver men jag vill att propellrarna ska sitta centrerade rätt.)

Har flugit lite ikväll bortsätt från att den behöver justrera pid lite pga 6" istället för 5" går den ruskigt bra
Inget mera gyro driftande kan flyga i 3min utan att den börjar luta. (3min är ~40-50% av batteriet (1,3a 3s))