Reklam

 
Sidan 10 av 16 FörstaFörsta ... 56789101112131415 ... SistaSista
Resultat 181 till 200 av 305

Ämne: Qav 250 clone bygge.

  1. #181

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Hum uppehåll till kl14 bara att dra ut till golfbanan tränal ite mer då köra slut på alla 5accar. Det blir ju 20-25minuters träning det

  2. #182

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Idag har jag tränatp å att byta propellrar

    Meningen var att träna göra sådandära flip jag sett andra göra där man vänder helt om och så skulle jag försöka pricka imellan de tre träden nere i dalen. Flip gick bra pricka träden tja jag pricka dom ju åtminstonne he he. 6proppar rök.


  3. #183

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jösses vilka vibrationer du har i maskinen måste vara skit jobbigt att flyga med ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #184

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Jösses vilka vibrationer du har i maskinen måste vara skit jobbigt att flyga med ?
    Jag märker ingenting i glasögonen. Det är antingen pid eller fart vind som ställer till det med gummi bollarna. Största säkerhet pid.

  5. #185

    Standard

    Mm, du bör definitivt se över dina pids eAk, den mängden vibrationer kan inte vara särskilt hälsosamt för kiss reglagen.

    Montera kameran utan dämpning. Så ser du direkt om det är pids.
    Alternativ så hade naze32 blackbox varit bra att ha där

  6. #186

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    det är pids med 98% säkerhet, är rätt säker på vilken parameter också
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #187

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag funderar att sänka d en aning. Jag har högt i kan vara det som försöker motverka vinden för mycket.
    har väl 0.1 I nu eller något grund settings är 0.03 eller något.
    Multiwii är inte alls samma att ställa in som APM får inte alls samma resultat när jag än drar på värden. hoppas det är uppehåll imorgon också så jag kan göra ett nytt tuning försök med nya balanserade proppar.

    Kollade på gamla klipp där jag har mycket lägre I och där har jag inte alls dessa ryck. det känns som man åker båt när man kollar på de nyare klippen. Motorerna låter rent P har jag ändå sänkt 25% under där jag ställt dom i handen när jag dragit ner en aning från där den slutar oscilera på fullgas.

    Satte mig och läste komentaren till autotune i cleanflight så imorgon ska jag sätta mig ner på golvet och försöka göra tuning enligt hur den fungerar i handen manuellt. Den gör ungefär som jag brukar göra när jag ställer grund pid. Men det är ju likabra att göra om det från grunden efter jag testat om mina nya pid som jag ställde på ren känsla av hur videon såg ut från tidigare idag, funkar som dom ska.

    En sak jag inte gillar med pid tuning på Cleanflight är att du ställer påde pitch och roll sammtidigt. ZMR250 den har inte vikten fördelat jämnt över roll och pitch så den ska ha olika pid värden för varje axel. Jag kan ju ev binda fast den i ett snöre och koppla in bluetooth och köra via mobilen. Men det går långsamt för det går väl inte öka värde succesivt och sedan stoppa när det börjar oscilera vad jag vet.
    Senast redigerat av eAk den 2015-01-15 klockan 03:08.

  8. #188

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Sådär nu har jag i brist på något vettigare gjort en PID guide att redigera
    Inte testat mina pid dock för det regnar ju massor. Men dessa ska vara mycket bärttre än dom gamla.

  9. #189

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Här är den Filmen
    Att notera för att nå sitt absoluta max ska man gå fram och tillbaka och försöka höja P och D
    Men det är svårt att se om du har en tillbaka studs eller en överstuds med ögonen så det blir då svårt att se vilket värde du ska minska/höjja.

  10. #190

    Standard

    Därför det är så trevligt med logg graferna från en blackbox

  11. #191

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag får annars 4.0 i P värde när jag ställer i handen över pitch. Vilket jag sedan brukar sänka massor för att jag inte ska ha för högt roll värde. Men Snöre metoden är mycket tillförlitligare då jag ställer det värdet som ska vara lägst direkt och jag har mindre yttre påverkan än när jag håller den i handen för i snöret kan man låta den studsa runt litegran.
    Autotune gör att den håller sig till 4graders studs med p och d.
    Sedan går den in och tunar I tills den hammnar på 2grader. så I är rätt svårt. Men det är ju bättre att ställa ett lågt I än ett för högt. annars brukar jag om jag har ex 2.0 P ställa I 0.040 något jag tillämpar från APM tuning där fungerar det generellt med ett dubbelt i värde av p. Multiwii 0.04 kanske är samma som att ställa I 4 i APM alla kontroller brukar ju ha olika skalor på sina värden.
    På den katastrofalt skakiga filmen har jag I 1.0 eller något i den stilen Så jag känner på mig att det är I värdet som spökar där.

  12. #192

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Därför det är så trevligt med logg graferna från en blackbox
    Det vore riktigt nice då kan man ställa p sen leta efter självsvängning och med hjälp av grafen använda sig av sieglernicols eller liknande metod för att räkna fram I och D och få den riktigt bra.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  13. #193

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Men han ska väl införa loggning till eeprom chippet som sitter på alla naze inom en snar framtid om han inte redan gjort det.

  14. #194

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	top platta.jpg 
Visningar:	52 
Storlek:	35,2 KB 
Id:	49972 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	top platta.jpg 
Visningar:	61 
Storlek:	40,5 KB 
Id:	49973
    Bygget fortsätter. Ritar en ny topplatta som kommer ha ett fäste för gopro 3/4 bur som jag ritade igår kväll.
    Den kommer få en skena som lutar 15grader där man kan skjuta buren fram och tillbaka för att ställa CG. tänkte göra diverse m3 hål där man skruvar fast buren i det läget som passar bäst. Kommer troligen inte vara så krach säkert. Men det är enklaste stabilaste lösningen jag kommer på just nu. Det borde vara en lösning där kameraburen lossnar ifall man krachar och man får ha ett snöre som hindrar den att flyga iväg för långt ifrån ramen. men kommer inte på någon lämplig design just nu. Så det får bli att man har med sig ett par reserv plattor och burar till att byta ut om det går av när man krachat.
    Senast redigerat av eAk den 2015-01-16 klockan 01:48.

  15. #195

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Ser ut som om du kommer att kunna skjuta kameran framåt och bakåt ca 20-30 mm. Tror inte att det kommer att påverka cg särskilt mycket. Eller rättare sagt så tror jag att FC klarar av att kompensera för den skillnaden. Många av toppiloterna kör med mycket framtunga kärror vet jag.

    På mina WASP IIr så kör jag med följande lösning. Funkar kanon. GoPron kan vika sig akut om något tar i den samt man kan själv välja vinkel på den.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1421385106.082106.jpg 
Visningar:	94 
Storlek:	319,2 KB 
Id:	49974
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  16. #196

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150116_170137.jpg 
Visningar:	71 
Storlek:	63,3 KB 
Id:	49982
    Oj tydligen så spelar det roll hur man håller surfplattan.
    Prototypen printa2. Får balansen nästan perfekt. Dock har jag mätt cc fel på mitten stolparna så den ska vara 3 mm längre. Ska rita dit kanter som håler batteri på plats också. Ev en hylla att hänganska under för video sändare.

    Har du bättre bilder på ditt fäste i din tråd. Jag ska ta igen en titt

  17. #197

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Menar du goprofästet på min waspII?
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  18. #198

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1421429503.126039.jpg 
Visningar:	110 
Storlek:	269,4 KB 
Id:	49983Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1421429518.286731.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	260,3 KB 
Id:	49984
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  19. #199

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1421429503.126039.jpg 
Visningar:	110 
Storlek:	269,4 KB 
Id:	49983Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageUploadedByTapatalk1421429518.286731.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	260,3 KB 
Id:	49984
    Ja precis.

  20. #200

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	top platta.jpg 
Visningar:	70 
Storlek:	49,2 KB 
Id:	49985
    Såhär ser min top platta och fäste ut nu. För att göra samma som din räcker det med några ytterst små modifikationer poå buren och själva fästet i top plattan.

    Ska provflyga detta först så ska jag göra en version 2 vid sidan av att byta till om det går av.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •