Reklam

 
Sidan 8 av 16 FörstaFörsta ... 345678910111213 ... SistaSista
Resultat 141 till 160 av 305

Ämne: Qav 250 clone bygge.

  1. #141

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150107_172453.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	90,5 KB 
Id:	49850
    Mycket lovande motorer. Alla motorer låg på vad dom lovar +-9KV
    Prop test med 6x3hq prop låg de mellan Tmotor och airbot micro titan. Vad som tåls att tänka på är att Tmotor ligger på 1890kv och inte 2000 som det står på. Eller så mäter dom på något annat sätt. Iallafall 15A fullgas 4s. Ska montera dom och provflyga. Man ser att dom är fabriksbalanserade. Det verkar inte Tmotor och airbot vara. Dom förlitar väl si på låga toleranser. Men dom verkar vi rea mer än dessa. Så nu är det väl bara att se hur länge lagren håller. 15dollar känns som ett bra fynd.

  2. #142

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Blääääää Magisk rök från båda mina 12v regulatorer. Nu måste jag beställa nya för har inga fler.
    Antar problemet var att dom inte gillade att bli kopplade direkt till 4S batteri och att det slog gnistor när jag försökte koppla den mikroskopiskt lilla (-) kabeln till krokodil klämman. Men vågar man flyga med dessa kopplade til lkameran om dom brinner så lätt? Hade varit så mycket lättare om kameran fungerat på 5V

  3. #143

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Förstår jag detta rätt man ska ha en kabel med ett motstånd vad för motstånd ser jag inte på bilden för kan inte läsa texten. man ska också ha en konding. Så ska man koppla i kontakten efter man kopplat i batteriet för att gå förbi resistorn.

    Finns det inget passivt man kan göra istället orka hålla på och vlea med 2kontakter när man kopplar i batteriet. För domhär polulu reglagen behöver tydligen gnistskydd om dom inte ska brinna.

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Vad jag förstått så kan du poffa reglagen ganska konsekvent vid bänktestning. Om reglaget fungerar när du landar men verkar vara kortslutet när du kopplar in batteriet nästa gång så tror jag ärligt talat att de skadas av spänningsspiken när du kopplar in batteriet.

    Om du provar med en gnistskyddskrets så kanske du kan köra vidare.

    Bifogad fil 49526

    Jorgen

  4. #144

    Standard

    Hrm, den polulu som driver mitt tail servo har klarat gnistorna.

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...airs_bag_.html
    Finns tyvärr inte xt60 variant :<

    För övrigt så är castle creations ställning till gnistor vi batteripluggen "Remember, the spark is your friend!!!
    De använder den för att se att kondingar är ok. Ingen gnista = kassa kondingar.

    Annars borde en liten konding +resistor på poluluns strömmatning skydda den.

  5. #145

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag beställde hem alla 3 12v polulu lawicel hade kvar på lager så lödar jag på skrotet precis som jag hade tänkt från början mitt på fpv kamera kabeln. Sedan hoppas jag att resten av systemet suger upp schoken av att man fumlar med en krokodilklämma 3cm ifrån kretsen.
    Har lödat dom nya motorerna till mina kiss 18a Får hoppas dom håller bättre än 12A. kör både elektronik lack och krympslang denna gången. Funderar påatt trycka in lite silikon i krympslangen också så dom är 100% vatten skyddade.

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Hrm, den polulu som driver mitt tail servo har klarat gnistorna.

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...airs_bag_.html
    Finns tyvärr inte xt60 variant :<

    För övrigt så är castle creations ställning till gnistor vi batteripluggen "Remember, the spark is your friend!!!
    De använder den för att se att kondingar är ok. Ingen gnista = kassa kondingar.

    Annars borde en liten konding +resistor på poluluns strömmatning skydda den.

  6. #146

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Blääääää Magisk rök från båda mina 12v regulatorer. Nu måste jag beställa nya för har inga fler.
    Antar problemet var att dom inte gillade att bli kopplade direkt till 4S batteri och att det slog gnistor när jag försökte koppla den mikroskopiskt lilla (-) kabeln till krokodil klämman. Men vågar man flyga med dessa kopplade til lkameran om dom brinner så lätt? Hade varit så mycket lättare om kameran fungerat på 5V
    Sätt Pololun mellan VTX och kameran istället. Under förutsättning att dina andra kretsar klara 4S.
    Fungerar för mig iallafall.

  7. #147

    Standard

    Om du bara vill skydda spänningsregulatorn till kameran så kan du koppla en RC krets mellan batteriet och switchregulatorn. Låt oss säga ett motstånd på 4.7 ohm och en kondensator på 47uF.

    Jag använde en step up/step down omvandlare mellan 5v utgången på Immersion VTXen och kameran.

  8. #148

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Sitter den på kabeln till kameran sitter den bakom videofiltret Det borde ju skydda den. Sitter en spole och en stor kondensator där. VTX får sin ström därifrån också.

    Dom 2 jag brände nyss var när jag skulle testa dom och koppla dom rakt på ett 5000mah 4s 40C. Borde väl haft en konding eller något annat till att skydda när jag skulle testa var tydligen för stor chock antar jag.

    min 5V som går till flygkontrollen funkar felfritt på både min och lillebrors mini. Funkar felfritt till servo testaren också.
    Känns som 12V versionen är lite känsligare än 5V hittade ingen 12V som bara var step-down.
    Aja får jag bara ersatt denhär 12v regulatorn och mina batterier som konstigt nog inte dök upp idag, dyker upp bör den vara flygklar på Fredag med 4S rymdskepps kraft

    Annars får jag väl låna den jag byggt till lillebror tills mina nya munstycken till 3d skrivaren dyker upp så man kan printa ett fint CCD fäste jag hittat på. Min kamera sitter ju på den minin nu i brist på m2 muttrar att montera hans kamera.

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Sätt Pololun mellan VTX och kameran istället. Under förutsättning att dina andra kretsar klara 4S.
    Fungerar för mig iallafall.

  9. #149

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Då sitter motståndet i serie med kondensatorn eller ?
    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Om du bara vill skydda spänningsregulatorn till kameran så kan du koppla en RC krets mellan batteriet och switchregulatorn. Låt oss säga ett motstånd på 4.7 ohm och en kondensator på 47uF.

    Jag använde en step up/step down omvandlare mellan 5v utgången på Immersion VTXen och kameran.

  10. #150

    Standard

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/File:...RC_circuit.svg

    Ett snabbt överlag sa också att du nog bör ha 470-1000uF. 47u är ganska obetydligt i sammanhanget.

  11. #151

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Sådär printern igång. blir 2st 6graders ccd fästen
    Som första test med nya munstycket.

  12. #152

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Sådär printern igång. blir 2st 6graders ccd fästen
    Som första test med nya munstycket.
    Glöm inte mina sne-distanser nu i glädjen över att skrivaren är igång igen

    Om du inte får dina regulatorer innan helgen (och absolut vill testa, vilket jag antar du vill) så har jag extra hemma.

    //Stefan

  13. #153

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150108_193203.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	87,6 KB 
Id:	49875
    7grader
    På print nu är också ett lite förfinat med 10 grader. Som lär bli det jag kommer flyga med.

  14. #154

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    jag har neon grön, neon gul, och neon lila förutom rosa.
    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Glöm inte mina sne-distanser nu i glädjen över att skrivaren är igång igen

    Om du inte får dina regulatorer innan helgen (och absolut vill testa, vilket jag antar du vill) så har jag extra hemma.

    //Stefan

  15. #155

    Standard

    Hrm, skall du inte montera kameran något längre bak? ser ut som att linsen precis sticker ut från ramen.

  16. #156

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Hrm, skall du inte montera kameran något längre bak? ser ut som att linsen precis sticker ut från ramen.
    det nya fästet hamnar den längre fram
    Problem lödpunkterna på PDB sitter för långt fram :/
    Sedan har jag problem med att min mini alltid är baktung av någon underlig anledning även om kameran och allt sitter där fram. immersion antennen är väl för tung kanske. Nu med 4s accarna kommer jag kanske bli tvungen att lägga i någon vikt där fram för att få balansen rätt. :/

    Men den hamnar ju fortfarande avsevärt längre bak än orginal fästet nu.

  17. #157

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Tyvärr är det storm så har inte kunnat flyga med någon av minisarna jag som så.gärna vill testa 2.1mm linsen och 4s

  18. #158

    Standard

    Här mitt bidrag till QAV clone byggen - har tidigare haft en ZMR250 men den är lite för trång att bygga i. För närvarande kör jag med Emax 1806 motorer o emax 12A esc med cc3d som har gått sönder o bara flyger rate, 6 tums gemfans är det som sitter på.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Emax 250.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	68,2 KB 
Id:	49907

    Bjuder även på en flygfilm - man är ingen Boris B men utveckligen går fram, det var kallt som attan o kylan orsakade problem med fingrar och proppar. Under den dagens flygningar lossade även sonykamerans lins några varv och allt blev oskarpt - det kan jag inte önska någon. Vi slipper iaf problem med att grejer överhettar

    Jag hade med mig en dator för att ställa in PID men det var så kallt att jag inte orkade plocka fram den - så det vobblar lite eftersom inställningarna är för det gamla ZMR chassit.


  19. #159

    Standard

    Att linsen skruvas ur har jag råkat ut för en gång nån månad sen. Bilden (linsen) börja skaka och blev suddig, trodde en propp var trasig så landade illa kvickt. Till min förvåning var allt helt men märkte sen att linsen var lös såklart.
    Vad jag läst på rcgroups verkar gemfan i 6" storlek smälla oftare än hq varianten så skulle nog kika på dem istället. Har inte haft nån hq prop gå sönder av sig själv ännu.

  20. #160

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Vad roligt en qav250 clone i tråden igen. Samma ram som jag började med och satte i dammen på gofbanan. Nu har det ju blivit två zmr istället. Men jag tycker emax 250pro ramen var bättre än zmr ramen dock så gillade jag inte att top plattan inte gick hela vägen bak.
    Vad jag skulle vilja se är en clon som har dom kraftigare 4mmarmarna och top plattan når hela vägen bak.

    Nästa modifikation på min zmr funderar jag om man skulle kapa ut armar i kolfiber där dom sitter i par.
    Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlägg
    Här mitt bidrag till QAV clone byggen - har tidigare haft en ZMR250 men den är lite för trång att bygga i. För närvarande kör jag med Emax 1806 motorer o emax 12A esc med cc3d som har gått sönder o bara flyger rate, 6 tums gemfans är det som sitter på.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Emax 250.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	68,2 KB 
Id:	49907

    Bjuder även på en flygfilm - man är ingen Boris B men utveckligen går fram, det var kallt som attan o kylan orsakade problem med fingrar och proppar. Under den dagens flygningar lossade även sonykamerans lins några varv och allt blev oskarpt - det kan jag inte önska någon. Vi slipper iaf problem med att grejer överhettar

    Jag hade med mig en dator för att ställa in PID men det var så kallt att jag inte orkade plocka fram den - så det vobblar lite eftersom inställningarna är för det gamla ZMR chassit.


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •