Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 62

Ämne: RCExplorer Tri V3

  1. #41

    Standard

    Jag har bara dåliga erfarenheter av "bullets" och har haft flera krasher pga motorbortfall som kommer helt plötsligt. Sedan jag började löda alla motorer har detta fenomen helt försvunnit.

    Under alla år har bara 1 motor gått sönder och behövts bytas ut - och det var efter just en sådan krash...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  2. #42

    Standard

    Nu har jag äntligen löst det problemet, det var inget kabelbrott utan det visade sig att mina Afro ESC'er behöver ha jordkabeln i servokontakten kvar, jag hade tagit bort dessa för att minimera antalet jordslingor eftersom ESC'n ändå har gemensam jord med Naze32 genom batteriet.

    Höll den i luften ca. 14 minuter nu innan batterivarningen började pipa Dock betedde sig den bakre propellern lite märkligt ibland, den ökade farten typ 0,5s ibland så tricoptern guppade till, sen några sekunder senare samma sak igen. Dock är det inte omöjligt att centrumhålet på den propellern är exakt i centrum då jag har fått lov att borra upp dem.

    Annars är det väl bara att börja experimentera med PID-inställningarna...

  3. #43

    Standard

    Aha - gemensam jord är alltid bra
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #44

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Hur går det för er med era RCExplorer Tricoptrar.
    Jag har en förserietricopter som Dadde byggt och som jag nu gett lite kärlek i form av nya komponenter som jag fått av Dadde från nya designen. Sjukt fin konstruktion och de nya armarna är grymt styva och lätta samt har mycket utrymme för kablarna inuti armarna.

    Jag kommer att testa Naze32 på min. Hade KK2 förut men gillar inte KK2. Skall bli kul att se hur den presterar med Nazen
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  5. #45

    Standard

    Väntar fortfarandes på förbannade hk

  6. #46
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Har flyttat över hälften av grejorna från min ej ihopfällbara gamla trikopter. Blir nog klar vilken dag som helst.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #47

    Standard

    Den ska va klar imorgon för då tycker jag att vi ska flyga för jag behöver någon som kan kasta avionik

  8. #48
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Och jag behöver hjälp med att kasta tri'n. Enligt Mrfs skall det bli fint väder imorgon, men jag har fullt upp, kanske lite senare Elflygaren behövde en pilot till söndag för att filma hans fältskytte, tänkte jag kunde ställa upp om det är rätt tider. Dock inte med den nya koptern utan med gamla bettan, får tillbaka GH4:an på måndag, tydligen fel på objektivet då skall den nya upp i luften sedan blir det till att jaga kunder.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  9. #49

    Standard

    Jag har kopplat in bluetooth-modul till mitt Naze32 nu, så i morgon blir det att försöka få till PID-inställningarna

  10. #50
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard RCExplorer Tri V3

    Och jag gjorde bort mig inatt, skulle borra hål till antennen. Satte tri'n på golvet och borrade gick genom första g10 sedan var där inget gods i plasten mellan fortsatte därför försiktigt genom nästa g10 platta och då fjädrade hela koptern upp närbelastningen försvann. Det tråkiga var att batteriet var monterat i kamera hållaren och därför gick borret in i batteriet och gjorde hål i plasten/cellen, eftersom jag testat att sticka hål på flera batterier kände jag igen reaktionen och gick direktutgenom dörren samtidigt som jag plockade loss batteriet från koptern, ingen skada på koptern men hela garaget rökfylldes och en betongplatta blev lite svedd av värmeutvecklingen från batteriet. Har vädrat hela natten och dagen men det luktar fortfarande stark rök där, går inte att vara där ännu. Vad lär man sigav detta, jag var snabb men skadan blev ändå rökskada. Arbeta inte på modellen med powertools när acken är monterad.

    Som tur är har jag erfarenhet från att testa reaktionerna på LiPo, det var det som räddade garaget denna gång, erfarenhet ger handlingskraft.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #51
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Trots tekniska missöden och batteribrand så flög koptern nu, mörkt men perfekt och vindstilla, skrämde säkert en och annan granne. Håller på att plocka ihop ett fpv kit till koptern, kan bara inte bestämma mig för 100mW eller 600mW.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141011_235302.jpg 
Visningar:	168 
Storlek:	115,3 KB 
Id:	48148  
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  12. #52

    Standard

    Är inte mottagaren lite för liten för en så stor tricopter?

  13. #53
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag tyckte det var lagom med 18 kanaler. Det brukar alltid bli lite extra funktioner efter ett tag.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  14. #54
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Var på fältet igår och flög trikoptern med FPV, det blev 600mW då det inte gick att få bild i 100mW. Fick köpa ny kamera hos Skånehobby 395kr men skit vilken kamera. Super kass, rekommenderas absolut inte, skall byta vid senare tillfälle.
    Koptern flög som en dröm, sicken maskin att busa runt med, där var tre helikopterkillar som också fick vars en tur och de var djupt imponerade.
    På 10 minuter gjorde den av med 1.4 Ah och vid en senare flygning med bara fullgas och ren bus flygning gjorde den av med 2.4 Ah på 10 minuter.

    Ha det bra
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  15. #55

    Standard

    Nästan klar med min. Fick slut på lödtenn...... men kom så långt så att det är bara naze och fpv delen som ska lödas. Ska köra minimosd.

  16. #56

    Standard

    Drog ut på det så jag skulle slippa klydda med kvosd (en typ av minimosd) men tillslut så fick jag ta tag i det. Det visade sig att det var inte så svårt utan det var sjukt enkelt. Koppla in i datorn släng upp programvaran och sen bara att koppla in och köra. Tänkte leva lite farligt och köra med Gopro som fpv kamera.
    Mycket möjligt att jag köper mig en GPS för skojs skull (har en rctimer liggandes men vill inte funka med kortet) men jag nöjer mig med det jag har så länge.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141019_161440.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	114,9 KB 
Id:	48272
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141019_161450.jpg 
Visningar:	101 
Storlek:	169,0 KB 
Id:	48273

  17. #57
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard RCExplorer Tri V3

    Kul att du är på banan, UHF och säkert 1.3 dessutom skall du till Polen och vända? GoPro i nosen, bara när det bästa är gott nog att spela in från en ostabiliserad gimbal på en tri är inte roligt att titta på, dock kan svängarna i hög fart vara mysiga att titta på då den svänger som ett flygplan.
    Säg till när det blir premiär!
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  18. #58

    Standard

    Kör inget annat än uhf och 1,3ghz. Varför ska man nergradera? Som det ser ut nu så kommer det inte bli premiär den närmsta tiden. Bara blåser och regnar........

  19. #59

    Standard

    Jag har kört med GoPRO Hero 3 black som FPV kamera på min LKTR250 ett tag och det fungerar rätt bra till detta - inget avbrott pga ostabil kamera som tidigare versioner.

    Nackdelen är väl att du inte kan välja optik och en bättre övervakningskamera hanterar dåligt ljus mycket bättre.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  20. #60
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard RCExplorer Tri V3

    Graupner e-prop i all ära men de har lite dålig bärighet. Looping på hög höjd klarar den precis däremot roll gick inte så bra, propparna orkar inte bromsa upp som de vanliga e-APC. Magplaskade tri'n rakt ner i backen med en J-kla smäll. Batteriet låg i marken jämnhögt med marken. Lyfte upp den och benen trillar av samt vtx hållaren, servot till stjärten lossnade från motor upphängningen. Nya buntband, en ny bakre prop samt en rengöring och ta bort gräs och lera så flög den igen. Det är bra designmetod att använda buntband.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •