Hej!

Ny på forumet så får väl börja med att säga hej till all som hänger här!

Jag har råkat ut för ett mysko problem som kanske någon här har en lösning på. Jag har en helt ny AR 636 som verkar gott i baklås. Efter att kopplat upp motagaren enligt manual (BEC krets) så band jag den mot en DX6. Det verkade som om något var tok för inga servon fungerade korrekt men lit liv fanns. Jag trodde detta skulle lösa sig när jag kopplat den mot Ifånen och utfört de grundinställningar jag satt på sändaren (Ail + Flaperon). Tjii fick jag. 2 saker kunde jag konstatera som inte känns bra. 1 servo samt fartreglaget blev varmt.
Jag kollade alla komponenter mot annan utrustning och allt fungerar bra trots allt. Däremot har AR636 låst sig och blinkar med ca 1 sek intervall oavsett vad man kopplar in. Det går inte att binda eller koppla mot Ifån heller. Det riktigt mystiska är att när man kopplar via USB länk till datorn och uppdateringsprogrammet så verkar den fungera, Id nr hittas och uppdatering fungerar, inga felmeddelanden i varje fall.

Min fråga är om någon kanske vet om det går att återställa mottageren till ursprungsinställningar eller liknande?

MVH

FC