Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 50

Ämne: Tarot T-810 bygge

  1. #21

    Standard

    PDM installerad, ska bara få hem en till spänningsregulator så att jag har en för 12v och en för 5v så kan jag börja löda fast allt.

    http://www.maciej.se/T810.html#pdm

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pmodule2.jpg 
Visningar:	133 
Storlek:	85,3 KB 
Id:	48887

  2. #22

    Standard

    Har nu lött fast alla kablar till PDMen, ska mäta så jag inte har någon kortslutning nåfonstans men förhoppningsvis kan jag förja mixtra med Pixhawken snart.

    http://www.maciej.se/T810.html#pdm1

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pwm2.jpg 
Visningar:	129 
Storlek:	65,9 KB 
Id:	48955

  3. #23

    Standard

    Äntligen klar med powermodulen, ESC + motorer inkopplade och Pixhawken monterad så nu kan jag börja confa den :-)

    http://www.maciej.se/T810.html#pdm2

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pixmount.jpg 
Visningar:	109 
Storlek:	111,1 KB 
Id:	49046

  4. #24

    Standard

    Blir ju fint det där. =) Nyfiken på Pixhawk... men knotar vidare med APM ett tag till.
    Borde inte Pixhawken vara i mitten, eller kan man ställa in var dess centrum är utgående från multirotorns centrum a la Naza?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Blir ju fint det där. =) Nyfiken på Pixhawk... men knotar vidare med APM ett tag till.
    Borde inte Pixhawken vara i mitten, eller kan man ställa in var dess centrum är utgående från multirotorns centrum a la Naza?
    De säger att den ska sitta nära COG. Har satt den vid sidan om temporärt, kommer förmodligen flytta den till mitten när jag är helt klar med alla kablar.

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mackar Visa inlägg
    De säger att den ska sitta nära COG. Har satt den vid sidan om temporärt, kommer förmodligen flytta den till mitten när jag är helt klar med alla kablar.
    Tog kontakt med 3DR:s support för och kolla varför de tycker att den ska sitta nära COG, såg egentligen ingen anledning och här är deras svar:
    "The reason the recommendation to place the Pixahwk in the center of gravity of your vehicle is so that, in regards to most multirotors, that is the furthest point away from the motors, so the vibration is less likely to be transferred on to the Pixhawk, thus affecting it's performance mid flight."

    Så jag får se om jag flyttar på den eller låter den sitta där den är nu.

  7. #27

    Standard

    Inte galet mycket som har hänt, laddat upp Arducopter 3.2 och kalibrerat 6-positions switchen som jag monterade på taranisen, behövdes lite kalibrering och ändring av kurvan för vilka värden de olika lägerna ger men ny funkar den :-)

    http://www.maciej.se/T810.html#6pos

  8. #28

    Standard

    Testade ny gimbal controller idag, bytte ut min Alexmos mot en STorM32

  9. #29

    Standard

    Jag förstår inte ditt test. =) Blev jag yr? Ja! :-D
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  10. #30
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Helt galen test som inte ger någonting merän huvudvärk.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #31

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Jag förstår inte ditt test. =) Blev jag yr? Ja! :-D
    Två kameror, ena sitter monterad i gimbalen och den andra uppepå, den uppepå (lilla bilden) visar hur jag rör gimbalen så man kan se hur den jobbar och håller den andra kameran stabil.

  12. #32

    Standard

    Hej, löste du problemet med att få Lily pad LED:en att låsa på en färg?

  13. #33

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ulfman Visa inlägg
    Hej, löste du problemet med att få Lily pad LED:en att låsa på en färg?
    Hej, nä tyvärr har inte forskat galet mycket i det iförsig, vill ha rött bak så det funkar för mig som det är.

  14. #34

    Standard

    Det har gått riktigt segt framåt, inte orkat mecka nåt efter jobbet och på helgerna har det blivit en massa annat men nu fick jag äntligen ändan ur och har byggt en del till.

    http://www.maciej.se/T810.html#aredy

    Borde vara dags för en premiärtur i helgen :-)

  15. #35

    Standard

    Intressant! =) Lite sugen på en Tarot fortfarande.... är det äkta kolfiber eller kolfiberklädd glasfiber eller fakemålad glasfiber? Kolfiber leder ju ström iofs, nån aning hur det är med avskärmning mot störningar?

    Jag hade tvinnat alla kablar, men det kanske inte behövs?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  16. #36

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Intressant! =) Lite sugen på en Tarot fortfarande.... är det äkta kolfiber eller kolfiberklädd glasfiber eller fakemålad glasfiber? Kolfiber leder ju ström iofs, nån aning hur det är med avskärmning mot störningar?

    Jag hade tvinnat alla kablar, men det kanske inte behövs?
    Det är riktigt kolfiber så ja man får vara försiktig med strömkablar och isolera där det behövs.

  17. #37

    Standard

    Jag glömde vikten på kolfiber. =) Många multirotorramar är gjorda av kolfiber, hur är det ur störnignssynpunkt med telemetri, videolänk osv?

    Helgen har börjat nu, ... flugit?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  18. #38

    Standard

    En del kvar att fixa men den har ÄNTLIGEN varit uppe i luften :-)



    http://www.maciej.se/T810.html#maiden

  19. #39

    Standard

    Trevligt! =) Flyger ju bra. Det där med elevator fram-bak i Mission Planner när man ställer in Pixhawk, den har jag inte förstått varför är spegelvänd.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  20. #40

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Trevligt! =) Flyger ju bra. Det där med elevator fram-bak i Mission Planner när man ställer in Pixhawk, den har jag inte förstått varför är spegelvänd.
    Jag vände kanalen på radion istället, vet inte varför de har gjort så, dock har de dokumenterat att det är så det funkar och jag missade det bara.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •