Reklam

Resultat 1 till 7 av 7

mne: Ilook gr ej att fjrrstarta frn Devo7

Post Ilook gr ej att fjrrstarta frn Devo7

Hej. Kpte mig en komplett sats (RTF) med Walkera 350 Pro, Devo 7 samt en Ilook med tillhrande gimbal, fr en vecka sedan.
    Nr jag testade kameran igr, s fr jag videobild i displayen nr enheterna har synkat, men dremot jag kan inte fjrrstarta kameran. Enligt instruktionen (som r rrig) s ska kameran starta genom att vippa "gear" frn 0 till 1 ngon sekund och sedan tillbaka till 0, men icke. Den gr dremot att starta manuellt. Tilten funkar som den ska med AUX-ratten. Instllningarna i DEVO 7, r satta till "Gear MIX SW Active", "Flap AUX2 KB Active"
    och "AUX2 FMOD SW Active". Denna instllning ska enligt tillverkaren vara fr tiltfunktionen.
    P nsta blad kan jag lsa, att jag i samma meny i DEVO 7, ska ndra "Flap AUX2 KB Active" till "Gear SW Active" fr att fjrrstarten via "GEAR"-knappen ska funka. Men d kopplas tiltfunktionen bort och kameran blir hngandes leals.
    Har ett 32GB SD minikort i kameran och det ska ju funka enligt tillverkaren.
    /Uffe

Standard

Jag har sjlv ingen erfarenhet av just Walkera men jag har sett andra trdar med samma fenomen och jag tror det har slutat med att du antingen fr bygga om quaden och skippa ngot "flight mode" eller kpa en radio med fler kanaler.
    Men om du sker p walkera 350 hr eller p helisweden.se s tror jag du kommer att hitta svaret.

/Jonas

Standard

Tack fr svaret. Ska kolla upp lite mer d...p U-tube verkar allt s enkelt. Men de r vl redan ombyggda... = )

Michaels avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 390
    Klubb
    Hglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

Standard

Hej!
    Jag har vid ett par tillfllen tidigare besvarat denna frga. Det gr att ordna med kamera on/off OCH tilt om man offrar IOC-funktionen. Det r ingen strre uppoffring d IOC ur min synpunkt r en helt ondig funktion. Om man nd ska ordna med kamera on/off kan man samtidigt passa p att fixa tlill s att man kan anvnda sex "flight modes" istllet fr de tre som r standard.

Hr r en lnk till ett av mina tidigare svar:
    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...l=1#post355387

Standard

Hej igen. Eftersom jag inte r redo fr att ta del av flera flygmode (har ju bara ett par timmars flygtid), utan frst och frmst ville ha igng funktionen fr fjrrstart av kameran, s har jag lyckats med detta genom att gra fljande. Detta kan ju frhoppningsvis ocks ge eventuella nybrjare information om hur man BARA fr till fjrrstarten utan strre ingrepp.

I RX 703 tog jag bort PIT-kabeln frn AUX1 och flyttade den till AUX2. I AUX1 anslt jag kabeln som fljde med i kitet, till kamerans kontrollkabel.
    I DEVO7 satte jag instllningarna till fljande i menyn Device output:
    GEAR = MIX SW
    FLAP = GEAR SW
    AUX2" = AUX2 KB
    Fr mig funkar detta alldeles utmrkt och kameran tiltar snllt, samt startar som tnkt, genom att flla GEAR-switchen till ett och sedan till 0 och samma manver fr att stnga av den. Om det funkar fr andra tar jag inget ansvar fr, utan nskar bara lycka till, t den som vill prova detta.

Sedan vill jag tacka Michael fr ett utfrligt svar. Nr jag har tillrcklig erfarenhet av att flyga, s blir skert nsta utmaning att ka ut antalet flygmode.

Uffe

Standard

Flight modes vill du nog ha, allts manuell, atti och gps mode typ. Det du kan ta bort r IOC mode switchen (intelligent orientation controll) har jag fr mig det str fr, den har jag nog aldrig ngonsin anvnt och den tar bara upp en extra kanal.
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

Michaels avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 390
    Klubb
    Hglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

Standard

Det Ulf menade var npg att han inte behvde fler n de tre "flight modes" som redan finns. I min ndringsguide finns beskrivet hur man utver kamera on/off-funktionen kan programmera sndaren s att antalet flight modes utkas frn tre till sex, men det r lite verkurs och knappast ndvndigt.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •