Reklam

 
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 49

Ämne: Durafly EFX Racer

  1. #1

    Standard Durafly EFX Racer



    Någon annan som också införskaffat en?

    Jag har kit versionen påväg med en Turnigy SK3 2836 2500kv samt AE 45 esc.
    Sätter eventuellt en liten 25x25 mm fpv kamera på batteriluckan.


  2. #2
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Med mördande reklam kan allt sälj, du nog övertyga mig att den är snabb och rolig att flyga.

    Jag hade nog lagt de pengar på något annat, men jag kan ha fel. Hur går det med din 2600?
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Med mördande reklam kan allt sälj, du nog övertyga mig att den är snabb och rolig att flyga.
    Beror lite på hur du definierar snabb, pnf versionen gjör 160-170 kmh på 4s. Vill man ha mer hastighet kan man skaffa en ntm 2836 3000kv istället för orginalmotorn på 2300kv.

    Modellen släpptes för 3 dagar sedan, så inte många som fått hem dom än för recensioner.
    Bara rcgroups egna ute. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2221374


    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Hur går det med din 2600?
    Installerat ny 6s motor, samt större hjul i nosen. Den lyfter fin nu, men måste finjustera motorvinkeln.
    Samt behöver en ny 6s apm strömmodul. Strömsensorn fungerar inte i den jag köpte från rctimer.

    Inget plan jag rekommenderar dock, krävdes rätt mycket jobb att få styr på den.

    Har inte blivit så mycket flygning pga väder och att det blir mörkt fort.

  4. #4

    Standard

    HK tycks mer eller mindre sålt slut på dessa modeller på rekordtid, tillsammans med 4S ackar på 1800mAh. Någon som kan tipsa om var man kan hitta 4S 1800mAh med minst 30C där man kan få hem dem snabbt?

  5. #5

    Standard

    Ett par olika 4s2200 skall passa
    se http://www.rcgroups.com/forums/showp...&postcount=364

    Om någon är intresserad så har jag en 5$ buddycode på eu kittet.

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hartmann Visa inlägg
    HK tycks mer eller mindre sålt slut på dessa modeller på rekordtid, tillsammans med 4S ackar på 1800mAh. Någon som kan tipsa om var man kan hitta 4S 1800mAh med minst 30C där man kan få hem dem snabbt?
    rubinrc.se brukar ha och är ruggigt snabba
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #7
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    rubinrc.se brukar ha och är ruggigt snabba
    4 st i lager enl hemsidan:
    http://www.rubinrc.se/product_info.p...oducts_id=4264
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  8. #8
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Skulle vara skoj om man hade ett race med en massa såna i luften samtidiht[emoji2]
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  9. #9

    Standard

    Ännu bättre med fpv utrustning , så kan man köra lite kort men intensiv pylonracing.

    Batteriluckan på efx racern ber om att konverteras till en fpv platta. Den sitter tom rakt ovanpå cg och finns som reservdel !

    Man får dock hålla sig till små komponenter då där inte finns någon plats undertill.



    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	85trpru.jpg 
Visningar:	185 
Storlek:	114,3 KB 
Id:	48039

  10. #10

    Standard

    Lämpligt batteri lyser dock ännu med sin frånvaro, 25-50C finns på flertalet ställen, däribland rubinrc, men letar efter minst 30C. Telemetridata har visat att batterierna inte riktigt håller måttet, så i väntan på att HK får in ackar i lager igen lyser de med sin frånvaro. :-/

  11. #11

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    gensace 25c accar slår många andra som påstår sig ha 30c + enligt tester av både mig och flera jag känner.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #12

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Ser ju riktigt trevlig ut:-)
    En sådan måste man ju nästan testa på....

    //Pierre

  13. #13

    Standard

    Min kitt är nu packat, borde få det i slutet av veckan.

  14. #14


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Eftersom det är tämligen liten propp så borde det väl vara relativt enkelt att sätta dit ett lågt landställ för oss som gillar att starta från backen - eller ? Sen strömlinjeformade hjul och då borde det inte påverka toppfarten alltför mycket... Det bygger visserligen lite vikt men kärran borde inte vara alltför känslig för detta. F ö verkar ju hopsättningen av stabbe-halvorna vara ett 100 % plagiat från Multiplex Panda även om Pandan inte har separata höjdroder utan "flying stab".
    Roger
    Senast redigerat av McRegor den 2014-10-06 klockan 12:11.

  15. #15

    Standard

    Hrm, får lite dja-vu känsla när det gäller hobbyking och plagiat.

    För övrigt så verkar efx racern vara en epo variant av en balsa sloper kallad zephyr. Med motor och lite annan design på vingformen.

  16. #16


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    ...För övrigt så verkar efx racern vara en epo variant av en balsa sloper kallad zephyr. Med motor och lite annan design på vingformen.
    ...sen är den väl lite nerskalad också för den uppgift jag sett om Zephyr säger 54" spännvidd (ca: 135 cm). Men visst påminner EFX helt klart om Zephyr...se bilden nedan...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	a5812842-87-z1.jpg 
Visningar:	240 
Storlek:	38,6 KB 
Id:	48071

    Roger

  17. #17

    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    9
    Jobb
    Sågverksoperatör
    Klubb
    Falkenbergs Modellflygklubb

    Standard

    Blir två såna här i julklapp till mig själv,en i varje färg.
    Har en Freewing Moray sen innan o gillar den skarpt o denna ska tydligen va betydligt bättre.

  18. #18

    Standard

    Mitt paket har lämnat kolding i danmark nu, nu får vi se hur länge det tar innan det passerat malmö.
    Vad är bästa sättet att måla denna typ av plan? Kittet kommer förvisso med dekalerna, men behöver färg på mittsektionen.

  19. #19
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Lite sugen är man helt klart.

    Glad att allt fler buklandare får roderhornen på ovansidan vingarna, det är ju en given konstruktion som jag inte fattar varför fler inte kör.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  20. #20

    Standard

    Dekalerna ska tydligen sitta som berget och vara svåra att få av utan att få med en bit av foamen, men hoppas det ska gå bra att få av med lite varmt tvålvatten. Står i valet och kvalet mellan att måla och att klä modellen, men tror det går alldeles ypperligt med akrylfärg (har målat Alfa-modeller med Tamiyas färger med framgång utan att ha haft problem med släpp).

    Inte helt oväntat är det lite sådär med kvalitetskontrollen, några stycken har rapporterat att saker saknats i boxen, och det tycks vara mer regel än undantag att loctite saknas på hälften av skruvarna.

    Läste just att någon flugit modellen på 6 celler, vilket måste vara en intressant upplevelse med tanke på hur liten den är.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •