Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: FrSky TFR8 SB Fasst - Telemtri

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard FrSky TFR8 SB Fasst - Telemtri

    Kör med FrSKy mottagare till min Futaba T14 SG. Någon som vet om det fungerar att köra ner telemetri data med FrSky TFR8 SB Fasst. Ska sätta in en variometer i min seglare. /Pelle

  2. #2


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Finns det ingångar för telemetrigivare på TFR8:an? Det ser inte ut så på bilderna av den i alla fall.
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

  3. #3

    Standard

    Den har SB ingång/utgång på kanalerna 6,7,8. Enligt manualen för T14SG så kan man ansluta telemtri givare till SBUS2 på mottagaren R7008SB. FrSky mottagaren har samma SBUS märkning som Futaba mottagaren - därav min fundering om det fungerar. Får prova om det inte finns någon erfarenhet av detta på forumet. Får hem givaren i veckan som kommer. /Pelle

    Citat Ursprungligen postat av Gasman Visa inlägg
    Finns det ingångar för telemetrigivare på TFR8:an? Det ser inte ut så på bilderna av den i alla fall.

  4. #4

    Standard

    Så rätt, det finns ingen telemetri på FrSky TRF8 mottagaren bara SBUS (får dessutom bara TRF8an bunden som en 7kanals Fasst mottagare). Futaba R7008SB har en separat SBUS2 ingång för telemetri - ska var mer uppmärksam innan jag ger mig ut igen på forumet med frågor! /Pelle


    Citat Ursprungligen postat av Pelleflygare Visa inlägg
    Den har SB ingång/utgång på kanalerna 6,7,8. Enligt manualen för T14SG så kan man ansluta telemtri givare till SBUS2 på mottagaren R7008SB. FrSky mottagaren har samma SBUS märkning som Futaba mottagaren - därav min fundering om det fungerar. Får prova om det inte finns någon erfarenhet av detta på forumet. Får hem givaren i veckan som kommer. /Pelle

  5. #5

    Standard

    Nu har jag en fråga som manualen inte ger riktigt svar på. Om jag både vill koppla in en höjdsenor och en batterisensor hur göt jag då? Via en hub men vad är det? Har inte hittat något sådant bland tillbehör etc.?? Säkert någon av er som har ett självklart svar!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •