Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: E-flite® Pro 30A brushless with Switch-Mode BEC

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard E-flite® Pro 30A brushless with Switch-Mode BEC

    Hej,

    Har lite problem med denna, tror att jag bränt den

    När jag kopplar in den så funkar den om jag bara har motorn ikopplad, men sätter jag i en servokabel (vilken som) så hoppar mottagaren tillbaka i bindmode. Jag har provat mottagaren på andra flyg och den funkar.

    Jag höll på att "pilla" lite med mottagaren och "råkade" få lite ström där man ska stoppa in Aileron servokabeln.

    1, Kan man förstöra ett fartreglage genom mottagaren?
    2, När jag öppnade upp fartreglaget så var det fullt med en klibbig massa som är som tandkräm, vad är det? (bifogar bild)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	BEC.jpg 
Visningar:	151 
Storlek:	72,7 KB 
Id:	48245

  2. #2
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Ang bränd eller ej vet jag inte, men kan testas med en servotestare för att utesluta knas med mottagare.

    "Tandkrämen" är kylpasta som skall hjälpa värmeöverföring mellan mosfetarna och kylflänsen.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  3. #3

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Du kan mata mottagaren med ström på vilken servokontakt som helst. Kan inte skada vare sej Rx, ESC eller BEC.
    Vad är det för Rx och servo? Har du mätt spänning på matningen ? Med och utan servo anslutet?

    Läser man specen så verkar det vara en otroligt klen BEC i det reglaget, bara 700mA. http://www.e-fliterc.com/Products/De...rodID=EFLA1030 . Ett stort servo kan mycket väl dra mer än så, och dra ner matningsspänningen.
    Du behöver kanske en separat switchad regluator "BEC" som orkar försörja hela anläggnnigen.
    /A

  4. #4

    Standard

    Grävde fram ett annat fartreglage och provade, då funkade alla servon samt motor.
    På nåt sätt har fartreglaget gått sönder men det är väl inte mycket att göra åt. Bara köpa nytt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •