Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: simulator till en nyfiken vän/ dummy sändare

  1. #1

    Standard simulator till en nyfiken vän/ dummy sändare

    Jag har kört Realflight Basic i ca 7-8 veckor, varit väldigt bra träning. Har en vän som är sugen men som inte vill lägga ner pengar på en dyr simulator. Jag vill underlätta för honom så han får mersmak utan att pengar ska förhindra det.

    Jag kan låna ut min RealFlight Basic till honom så han kan installera den på sin dator med vi/han saknar en sändare(dummy), min dummy använder jag själv.

    Det kan lösas på två sätt:
    1. Att jag lyckas lura simulatorn och koppla min hitec aurora sändare till simulatorn och låna ut dummyn till min vän
    2. Att köpa en endast en dummy

    Jag vet inte hur jag ska koppa min sändare till simulatorn och jag vet inte vilka dummys som passar till RealFlight

    Nån som vet hur man gör eller har en bra lösning på problemet?

  2. #2

    Standard

    Jag tror att USB dummys passar lite vilken simulator som helst. Förut sålde Svenskt Modellflyg en billig dummy men den verkar inte finnas kvar. Den finns säkert att hitta för någon hundring annars. Dom har ju även en gratis flygsimulator att ladda ner. Inte lika snygg som köpesvarianterna men duger bra att träna att flyga på.

    Här finns en radion för 285:- http://www.rchobby.se/sv/simulator/3...tml?bPost=true

    /Mats

  3. #3

    Standard

    Är inte realflight låst till interlink-sändaren som följer med? Om man ska använda sin egen sändare måste väl den kopplas till interlinken, eller är det bara på de gamla?

    Min gamla RealFlight kan bara installeras på en dator i taget, nu när jag har installerat om min dator så måste jag maila supporten så de kan avregistrera den till mig för att jag ska kunna få igång den igen.

  4. #4

    Standard

    Jo, jag fick ett PM där avsändaren skriver att RealFlight Basic är låst till sändaren som medföljer.
    Senast redigerat av imbecill99 den 2014-10-19 klockan 13:38.

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    25
    Klubb
    Dalslandstokarna

    Standard

    Jag har denna, http://hobbyking.com/hobbyking/store...r_Adapter.html . fungerar hur bra som helst med PoenixRC. Jag köpte den mest för att slippa använda orginal kabeln som bara glappade. Kör nu trådlöst med Futaba radio och mottagare.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •