Det gäller en Dji 450 x4 ram med Pixhawk med original 3dr gps, 800kv motorer ,10x5 proppar , 30a ecs ,8000mah 4s Lipo , plus Borstlös-gimpal med goproo3 , 5,8ghz fpv sändare .



Den flyger bra i alla fligtmode (utan Gps) så som exemperlvis 'stable , och 'Alt hold ' har även kört Autotune så den har fått nya parametrar till pid inställningarna vilket verkar fungera bra


Problemet är när jag slår på Loiter eller annat Flight-mode som har med Gps att göra ,då vill den bara dra iväg .


Har gjort compass calibration flera gånger (både med och utan ''auto dec declination'')
Skall man ha ''auto dec declination' ibockat ?


När jag har Quaden uppkopplad på missionplannern och tittar på fliken 'Flight Data''
så ser jag att den har kontakt med 12 till 13 sateliter och står stilla i kartbilden .
Har även isolerat vissa delar så som fartreglage och powermodule bottenramsplatta ,överramsplatta med aluminiumtejp för att försöka minska störningar till gps'en


Angående vibrationer så har jag noga ballanserat alla proppar i en magnetiskt upphängd
propeller-balanserare .
Motorerna är dyra fina köpta från Mikrokopter som går tyst och fint , när jag känner på armarna under gång känns inga vibrationer och den går även tyst och jämt i luften .

I denna länk finns det en logfil från senaste flygningen
https://onedrive.live.com/?cid=34C3B...BE2F99E4%21149



Någon som har tips ?

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-10-18 13.19.44.jpg 
Visningar:	58 
Storlek:	64,8 KB 
Id:	48264
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Fligt Data.jpg 
Visningar:	45 
Storlek:	96,7 KB 
Id:	48265