Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Uppgraderings tips

  1. #1

    Standard Uppgraderings tips

    Tja. Har en y-6´a i dagsläget som jag tänkt uppgradera motorerna på för att få lite längre flygtid osv men är osäker på vad jag ska välja för motorer.

    Har i dagsläget T-motor ms2212-13 980kv motorer.

    Vad skulle vara en vettig och bra uppgradering på maskinen?

  2. #2
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Kan vi få mer info kan vi säkert rådgöra med dig, annars prova A7 med 28" proppar och 12 celler.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #3

    Standard

    Förutom informationen ovanför vad exakt mer behöver du veta? megakopters y6´a med dom där motorerna jag nämnde, naza v1 med v2 firmware samt gps, 6 st proppar av märket apc alt gemfan, storlek 9.

    Och det jag är ute efter är som sagt vilka motorer som skulle kunna passa som uppgradering från dom jag nämnde i första posten

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Är ju bra att nämna om du flyger på 3-cell eller 4-cell. Är du villig att stiga upp till 6-cell? OSV

    Vad väger maskinen? vad är din flygvikt med batteri? hur stort batteri?
    ________________________________________
    Mina maskiner

  5. #5

    Standard

    Kör just nu med 3-cells men har bestämt mig för att sälja maskinen och bygga helt ny istället modell större direkt från början =)

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Efter att ha stt hur bra GoPro 4 filmar har jag börjat ifrågasätta om inte behovet av stora maskiner kommer sluta existera inom ett par år. :S

    Ska testa sätta den på gimbal med min mini Y6. Kanske kan göra samma jobb som min stora Y6 utan problem.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  7. #7

    Standard

    Har tänkt att bygga en mini istället med gimbal (på ovansidan) sen ev i framtiden bygga en modell "jätte" stor för att komma åt zoom funktion osv.

    Vill ha en lite mer ryggsäcksvänlig än y6´an är =)

  8. #8

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Min mini e ju iaf ganska ryggsäcksvänlig, den behöver inte ens vara ihopfällbar för det http://multirotor.zalamander.se/#!album-9 men tror den kan ta en gopro och gimbal för den har gott om kraft och flygtid.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  9. #9
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Efter att ha stt hur bra GoPro 4 filmar har jag börjat ifrågasätta om inte behovet av stora maskiner kommer sluta existera inom ett par år. :S
    Jag tog redan det beslutet med GP 3 BE i år för mitt behov och det blir inte sämre med 4 an
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zallisen Visa inlägg
    Min mini e ju iaf ganska ryggsäcksvänlig, den behöver inte ens vara ihopfällbar för det http://multirotor.zalamander.se/#!album-9 men tror den kan ta en gopro och gimbal för den har gott om kraft och flygtid.
    Oh, den där gillade jag. Några mått på den att dela med dig? Är lite inne på blackout hexan tillsammans med gps och gimbal på ovansidan.

  11. #11

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Vet inte direkta mått, är nog lite mindre än blackout hexan. 280mm från bakmotor till frammotor i varjefall. Dess största svaghet är att den är seg som tusan i yaw tyvärr. Resten är bara fördelar.

    Otroligt hållbar, otroligt stark, och bra flygtid för att vara en liten maskin.(12min är ungefär samma jag flyger med min disco)

    Lite halvtaskig busflygning med den:


    Och en liten 1 minuts film på stigtest i full gas och en krash:
    http://www.zalamander.se/powercrash.mp4

    Har krashat några gånger för mycket nu så fästena för batterihyllan har blivit för sleta.
    Nu är planet att vi ska komma på ett sätt att göra smidiga kopplingar och ha modulär batterihylla.

    En med bara en acce för lättare vikt å mer kraft för FPV racing och en annan med båda accarna samt gimbal kontroller och gimbal för gopro framåt för lite finflygning. Vore najjs att kunna skifta mellan dessa bara.

    OBS! Den flyger inget vidare med kolfiberpropparna på bilderna, de är utbytta till 5x4 HQ props sedan länge, de är underbara.
    ________________________________________
    Mina maskiner

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •