Tjo!

Tänkte bara lägga upp lite bilder på mitt vinterbygge. En MBS Draken som kommer flygas med en T15 kolibri.
Det har krävts lite modifieringar för att få in tankar m.m. men inga större problem än så länge.
2 280CC tankar samt en urgullig hopper tank från GBR jets på 80CC (som förövrigt beställdes en fredag kväll och på måndagen, detta från England, WOW!) Tankarna hamna vid TP så förhoppningsvis kommer jag inte ha problem med detta.
Gjorde ett ordentligt insugsrör av glasfiber och 2 remsor kolfiber så luften kommer få en fin slät vägg att färdas i!

Motorspantet laminerades med kolfiber för att motstå flammor och värme bättre. Förhoppningsvis ett någorlunda brandskydd om bränsle läcker ut bakom motorn..

Dock så lutar utblåset uppåt om man följer de utskurna spanten bakåt, jag är lite osäker om jag ska behålla denna lutning eller minska ner den så jag har nästintill 0grader mot kroppslinjen..

Kommer nog inte ha ställ på den tyvärr, med kolibrimotorn blir den ca 200-300g tyngre än med EDF, visserligen lättare vid landning men modellen är lite för liten för att ha landställ plus all extravikt med luckservon m.m.


//SebbeKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	1.jpg 
Visningar:	814 
Storlek:	79,1 KB 
Id:	48357Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2.jpg 
Visningar:	604 
Storlek:	45,5 KB 
Id:	48358Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	3.jpg 
Visningar:	635 
Storlek:	72,1 KB 
Id:	48359Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	4.jpg 
Visningar:	513 
Storlek:	36,6 KB 
Id:	48360