Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Val av 433mhz?

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Det är för att man ska få dålig bild innan radiokontakten fallerar. Tex om man flyger bakom något.
    Spelar inte sändningseffekten nån roll?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Spelar inte sändningseffekten nån roll?
    egentligen ja men så ser tydligen inte TBS det. Har själv kört 1,2ghz video med 2,4ghz radio i 1,5år innan jag skaffa ezuhf och har kört fortfarandes några grejer som byggs sen så flygs dom en gång på 2,4ghz.

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Att man vill ha en lägre frekvens på kontrollen än videon beror på dom harmoniska frekvenserna.

    En 1.2g sändare kan störa ut en 2.4g radio eftersom den första harmoniska frekvensen då blir 1.2gx2=2.4g

    Det blir inga harmoniska frekvenser som är lägre än huvudfrekvensen

  4. #24

    Standard

    Välj rätt kanal och använd lowpass filter och en bra rc mottagare så är det inget problem. Har själv aldrig haft problem med det men en klubbkompis med FrSky mottagare och taranis hade sjukt dålig räckvidd på sin rc länk när han körde 1,3ghz video.

  5. #25
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard



    //Matte
    Senast redigerat av administrator den 2014-10-28 klockan 21:22.

  6. #26

    Standard

    1.3 video och 2.4 till radio länken gav mig patetisk räckvidd. Körde då spektrum dx8 och en orange dsmx mottagare. Fungerade inte alls. Hade iof en bluetooth enhet på också . Tyckte kanske att räckvidden blev bättre när bluetooth enheten kopplades bort.

  7. #27

    Standard

    Ska kanske förtydliga. Bilden var klockren det var styrningen som helt försvann.

  8. #28

    Standard

    Blåtand är 2.4 så den stör helt klart.

    Jag har kört 1280 och 2,4 (Spektrum) och haft full täckning inom synhåll utan problem. Men då satt sakerna långt från varandra i en Skywalker.

    Spektrum mottagare + satellit i lastutrymmet och videosändaren på hyllan på bommen. Klövern för 1,3 satt på T-stabben bak så det blir närmare en meter mellan 2.4 och 1.3 antennerna.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  9. #29

    Standard

    Orange mottagare är nog redigt dåligt filtrerade om man jämför med en ar8000 som kostar 5gr mer. Prova och sätta dit en riktig spektrum så blir det nog bättre.

  10. #30

    Standard

    Ska nog moda något till lrs system och ha till quad terrängmaskiner annars gillar jag 2.4 till radio och 5.8 till video. Trevlig formfaktor.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •