Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Su 35

  1. #1

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    2
    Jobb
    Pensionist
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard Su 35

    Har köpt SU 35 från HK och tänker använda min Futaba T8FG super.
    Nu ska jag försöka mixa vectorkontrollerna till 3 kanaler 6,7 0 8. Har fått höjdmix ok till kanal 6 o sidmix till kanal 7. Men hur ska jag få skeven att mixa upp de ena och ner de andra utloppet? Den klena manunalen beskriver på ett för mej obegripligt hur de ska gå till på en JR.

    Kaj F /Ripa MFK

  2. #2

    Standard

    Ah, du hittar inte Elevons eller va det heter för skeven? Det försvann när T8FG och T14SG kom. För jag har inte hittat det i en T14SG heller. I min 10C finns funktionen, man aktiverar och så är det klart. I T14SG så är den borttagen och man måste jiddra en hel del för att få till det. Jag har inte gjort det än... tappade gnistna.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    Jag har aldrig pysslat med Futaba, men går det inte att mixa höger elevon till höger utblås och vänster elevon till vänster utblås. Då borde både höjd och skev vara klart. Sida hade du ju redan fixat.

    Jörgen

  4. #4

    Kennys avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    261
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Karlstad MFK

    Standard

    Borde funka med "AILEVATOR" mixen, om du inte redan använt den till annat.
    Alternativt använder du en fri mixer där skevroder är master och utblåset slav.
    //Kenny
    Young enough to know I can,
    Old enough to know I shouldn´t,
    Stupid enough to do it anyway.


  5. #5

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    2
    Jobb
    Pensionist
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Tack för tips. Nu har jag fått de att funka 100% med Frsky s-bus. Ska nu koppla ihop motorerna Dr Mad 2200 kv 1600 W med 80 amp fartreglage. Sen e de bara att skruva ihop bitarna.

    /Kaj F

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •