Reklam

Resultat 1 till 12 av 12

mne: nskar frslag p vad exakt behver kpas, fr fullt fungerande hexakopter? =)

Standard nskar frslag p vad exakt behver kpas, fr fullt fungerande hexakopter? =)

Hej allihop,

Jag r helt ny p hexacopters/quadcopters osv och behver rd. Jag r helt sld p denna hobby enda sedan jag upptckte denna fantastiska manick fr ca 5-6 r sedan men vgat inte kpa ngot, detta d jag inte har ngon aning om vad man skall tnka p vid kp.

Nu har jag ntligen hittat till Hobby king dr jag specat ner fljande:

1 st artikel nr: 29700036-0 Tarrot 680Pro Hexacopter Folding Frame 3K
    6 st artikel nr: 9192000124-0 Afro ESC 30 AMP Multi-rotor Motor pseed man skall tydligen ha en sdan fr varje motor om jag frsttt det hela rtt?
    6 st artikel nr: 9192000120-0 Turnigy Multistar 3525-750 KV 14 Pole man skall tydligen ha 6 st motorer ocks =)
    2 st artikel nr: N5000.4S.35 Turnigy nano-tech 5000mah 4S 35~70C lipo batterier. Hur mnga batterier skall man egentligen kpa fr att f mycket flygtid?
    1 st artikel nr: 460000003-0 DJI Naza-M V2 Multi-Rotor Flight control r det detta som r Fail Safe eller vad r detta???
    1 st artikel nr: Turnigy-HKLP battery strap 330mm
    1 st artikel nr: 297000067-0 Tarot 680 Hexacopter Canopy
    10 st artikel nr 329000096 Slow Fly Electric prop 1238 10 st propellrar fr att ha i reserv ifall jag kraschar mycket i brjan =).
    1 st artikel nr: TX-9X-M1 Turnigy 9X 9Ch Transmitter W/Module radiocontroller fr att kunna styra och starta hexacoptern.

Jag mste ha ngon form av failsafe men vet inte vad jag skall leta efter eller hur jag skall bygga den.

Vad mer behver jag??? Kan jag flyga denna pryl om jag kper allt jag nmnt hr ovan eller vad mer behver jag? =) Jag vill grna ha ngon form av Gimball fr GoPro till att brja med, men vet inte vilken jag skall vlja. Dessutom behver jag ngon form av monterings kit, s att jag kan fsta den i en Tarrot 680 pro? Senare nr man r duktig p att flyga s vill jag kunna stoppa p den en Slr kamera(lngt dit som jag inte vgar riskera just nu) och d en annan Gimball fast det ligger lngt fram i tiden. Jag vill brja med en gopro =).

Jag har ven funderat p ngon FPV men dr har jag krt fast helt. Vet verklligen inte vad jag behver dr alls =).

Jag r mycket tacksam fr hjlp. Som ni kan se s r jag en newbee, rookie eller kalla det fr vad ni vill men hjlp behver jag =).

Jag r ute efter att filma Triathlon tvlingar uppifrn och frn sidan, likas wakeboard frn btar osv mm. Segelbtstvlingar osv mm.

Jag har lst mycket om hobby king p er forum bde vad gller tull, missden samt hur glada alla blir nr ni vl fr delarna. Som jag frsttt det skall man bestlla saker smskaligt fr att inte bli helt snderskattad i form av tull. Man har mer tur d som jag frsttt det? Vgar man kpa alla de dr prylarna som jag specat? Kanske rekommenderar ni ngot annat? Skall man bestlla allt p en gng eller smskaligt? Vad rekommenderar ni proffs? Snlla hjlp mig.

En sak som jag r 100% sker p r Tarrot ramen, som jag skall bygga allt p. Ldning r inga problem d jag gjort sdant arbete frr. Jag r mer osker p om jag kpt rtt delar. Hur fr man alltihop att lira ihop? Vet inte ns vad fr programvara man skall trycka in i radioenheten kanske man slipper sdant bk, dr man bara behver lda ihop allt och vips RTF ? =) Drmma gr, jag vet och jag r helt ny. Nej jag r inte intresserad av en Phantom nu nr alla jag pratat med rekommenderar att bygga en egen men ingen har nmnt vad i tjotahejti man skall kpa fr komponenter. S de komponenter jag listat har jag enbart gtt p knn dr jag chansat. Vad tycker ni? Har jag lyckats knpa ihop ngot vettigt? Jag vet att en gimball fattas fr gopro och det beror p att det finns alldeles fr mnga att vlja mellan p hobbyking eller skall man satsa p zenmouse 3D-H3 eller vad de nu heter???

Jag uppskattar verkligen all hjlp jag kan f och kommer vara samtliga supportnissar evigt tacksamma =). Jag kommer tacka var och en av er som hjlper mig, tusenfaldigt p denna sida, s att alla ser hur duktiga ni r, som ett stort TACK =).

Stiffes avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    999
    Jobb
    Malm
    Klubb
    Rcff

Standard

Har du viljan att lra dig allt frn grunden med alla instllningar och teknik r det en viss uppfrsbacke bde i tid och pengar som om du inte har hjlp i form av villiga kunniga kompisar att hjlpa dig r ganska brant och rkna med mnga trningstimmar och googlande och kanske i slutet av sommaren har ngot hyfsat fungerande om du inte redan trttnat

Vill du snabbt lra dig flyga och prestera bra film i stort sett direkt med bra flygtid r det tyvrr Phantom 2 som gller enligt mitt stt att se det , flyg in dig p ett enkelt stt och var kreativ direkt passar bra till det du ska ha det till , sen kan du efterhand bygga ngot strre om du vill lyfta mer n en gopro och tycker det hr r det du vill satsa p
    Bor i Malm
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Standard

Huj, det va ett stort hopp direkt frn ingenting till en hexa som ska klara allt det dr. En miss i all erfarenhet ?! och den trillar ner som en sten och r skrot. Du mste lra dig hur allt funkar s pass mycket att du vet vad du hller p med och att du vet hur grejerna funkar, inget funkar av sig sjlvt. Hller med Stiffe, kp nt frdigt som funkar s du fr brja filma, en Phantom har enormt mycket lgre trskel, men nd en trskel. Och den r frdiginstlld och enkom gjord.

Jag ville bygga en egen Pro Street Bike och brja kra Drag racing, men dom sa t mig att lra mig kra moppe frst eftersom jag inte krt moppe ens. Om du frstr vad jag menar? ;-) Det r lite mer extremt n en multirotor, men tnkte p skillnaden.

Men om du tycker det r intressant att bygga snt hr och gna massor med tid p att lsa och stlla in och testa osv ... och dessutom tnker gra filmer (inte bara filma med en videokamera) s r det desto mer peppande och roligt. D r det helt klart en skoj hobby. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

Tack fr svaren. Alla jag pratat med sger att jag skall strunta i phantom och bygga sjlv d det blir billigare och man fr bttre prylar fr pengarna. Jag har tid efter arbetet och behver ngon form av hobby utver gymmet under vintern =). Jag mste anvnda huvudet lite p fritiden ocks, drav tyckte jag detta projekt skulle bli spnnande =). Som sagt jag vet inget om denna hobby. Det enda jag r lite rdd fr r i stort sett instllningarna av radion, d den r full av knappar och skall frmodligen programmeras p ngot stt som jag inte knner till. r det enkelt att programmera en sdan radio? Vad krvs? Min enda erfarenhet av radiostyrt r radiostyrda bilar =).

Standard

Som minst br du lsa ngot i still med http://www.amazon.com/Drone-Universi.../dp/0692316035

Den var gratis fr ett tag sedan fr att f recensioner, vet inte om den gr att kpa frn sverige.

Hr r trden om den, http://fpvlab.com/forums/showthread....e-this-weekend!

Reg.datum
    Nov 2013
    Inlgg
    118
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

Standard

Halva njet r ju att bygga sjlv och frst hur det funkar under huven. Men brja med ngot enklare och billigare n en stor hexakopter.

Varfr inte en miniquad. Rsmar och delar r billiga, och de r ju vanligtvis nst intill ofrstrbara.

Nr du kan flygning och byggning sedan kan du hoppa p de stora. Men av annonserna om nybyggda hexa jag sett hr och dr s tror jag du stannar p mindre och busigare maskiner..

Standard

Alla borde ha en liten 250-40 tri/quad/hex. De r sjukt roliga att busflyga med
    Att kvadda en 250 i kolfiber krver en rtt extrem smll. ven de som "bara" r byggda i g10 krver en hel del innan de gr snder.

Detta inkluderar dock inte propellrar & Antenner (beroende p frekvens).

UrsaMayors avatar
    Reg.datum
    Sep 2014
    Inlgg
    67
    Jobb
    Produktutvecklare

Standard

Mitt frslag r att skaffa en DJI 450, finns i prisvrda paket med motorer, fartreglage, propellrar och Naza Lite. Kolla Lindinger, Staufenbiel, Hllein mfl. Byt ut propellrarna mot nt vettigt (Graupner E tex) och kr med den tills du fr en knsla fr vad du vill ha sen. Det blir garanterat billigare i lngden :-)

/Anders

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 843
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av UrsaMayor Visa inlgg
    Mitt frslag r att skaffa en DJI 450, finns i prisvrda paket med motorer, fartreglage, propellrar och Naza Lite. Kolla Lindinger, Staufenbiel, Hllein mfl. Byt ut propellrarna mot nt vettigt (Graupner E tex) och kr med den tills du fr en knsla fr vad du vill ha sen. Det blir garanterat billigare i lngden :-)
    /Anders
    Komplett kit frn England med Naza V2 inkl GPS - http://www.quadcopters.co.uk/dji-naz...legs-161-p.asp
    ...och med Naza Lite - http://www.quadcopters.co.uk/dji-f45...mbo-1160-p.asp
    Roger

Standard

9x radio r inget jag skulle anvnt p en stor quad som flyger nra folk, har en sn till min lilla e den har tappat kontakten 2ggr p 300m avstnd vilket e rtt illa.

Jag byggde min egen fpv mini quad nu. Det var jtte mycket att stta sig in i o d kan jag en del elekronik o data eftersom jag jobbar med det. Efter en mnad flg den men det finns jobb att gra p den n. Brjade lra mig att flyga med leksaks quads o sen simulator i mnga timmar. Nr jag krashar vilket hnder kostat det mig ngra proppar nr en stor gr ner sprutar det kolfiber bitar o ser vldigt dyrt ut.

Bygg en fr all del men glm inte att lra dig o flyga- det e svrare n man tror om man inte gjort det frut. Jag rekommenderar en hubsan o sen bygga en mini 250 storlek o antagligen kommer du att spara pengar fr krasha det kommer du att gra, mycket

Reg.datum
    Nov 2013
    Inlgg
    51
    Jobb
    Chauffr/Maskinist
    Klubb
    N/A

Standard

Tarot ramarna r jttefina. Har sjlv en 650 och en 810.
    Men jag brjade med en DJI f450 Sjukt smidigt att lra sig p.

Bestll det hr kitet: http://www.ebay.com/itm/DJI-Flame-Wh...item2ed9c2e70b

Tillsammans med den hr radion: http://airmedia.se/index.php/frsky-t...telemetri.html
    Finns billigare p ebay. Men dr fr du lite lngre vntan. Plus risk fr tull och moms och d r det samma pengar typ.
    http://www.ebay.com/itm/FrSky-Tarani...item5417017ac2

Och minst ett sdant hr batteri: http://hobbyking.com/hobbyking/store...arehouse_.html

Medans du vntar p leveransen s kollar du p dom hr filmerna: http://www.dji.com/product/flame-wheel-arf/video
    Och: https://www.youtube.com/watch?v=-gA5o_g4oW4

D har du allt du behver just nu och det fina i krksngen r att DJI naza v2, radion och batteriet flyttar du med till din Tarot 680 du bygger sen. Nr du har ftt lite hng p det.

Reg.datum
    Nov 2013
    Inlgg
    51
    Jobb
    Chauffr/Maskinist
    Klubb
    N/A

Standard

Naza v2 tar hand om stabilisering failsafe om den tappar kontakten mm.
    Det r sjlva hjrnan.

En basic med grymt bra gimbal r Tarot t2-d som brukar kosta runt 1000 kr p Ebay. Rcker gott och vl och r typ plugnplay.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •