Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Räckvidd Boscam 5,8 ca 15meter

  1. #1

    Reg.datum
    jun 2014
    Inlägg
    12
    Jobb
    Biltekniker
    Klubb
    RFK Fyris Uppsala

    Standard Räckvidd Boscam 5,8 ca 15meter

    Mitt första inlägg i forumet och mitt första fpv-bygge.

    Problemet är som rubriken lyder. (även provat med bara kamera och sändare löst )

    Har provat med 2 sändare (boscam TS353 400mW & TS58200 200mW ).

    Och 2 mottagare Nexwavemodul i mina fatshark samt en fristående Boscam RC5808.

    Provat med 3 typer av antenner med rätt anslutning (standard, clover och mushroom ).

    Har även gått igenom alla kanaler för att se om det blir nån skillnad, men icke.

    Det ända jag kan tänka mig är att jag kanske har haft dom på utan antenn monterad men är osäker på det ( kan man isåfall se det på nåt sätt om den är bränd? eller fungerar det inte alls då?)

    Eller har någon nån annan lösning som jag inte har tänkt på?

  2. #2

    Standard

    Spontant skulle jag säga dubbel kolla så du provat allt 16 kanaler, det låter som du ligger på olika kanaler med rx och tx.
    / Jonas

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2014
    Inlägg
    12
    Jobb
    Biltekniker
    Klubb
    RFK Fyris Uppsala

    Standard

    Får dubbelkolla det igen då, vet nån om man på nåt annat sätt se om sändarna är trasiga? Har öppnat upp dom och kontrollerat dom okulärt utan att se nåt konstigt.

  4. #4

    Standard

    Notera att boscam har olika positioner för kanalerna, på mottagfare och sändare.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	305291740X232629X8.jpg 
Visningar:	519 
Storlek:	82,8 KB 
Id:	48578

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2014
    Inlägg
    12
    Jobb
    Biltekniker
    Klubb
    RFK Fyris Uppsala

    Standard

    Tack Xermalk, den informationen hade jag inte tänkt på utan har helt och hållet gjort så att jag ställt brytarna lika på tx & rx.
    Nu får man skämmas lite och gå ut garaget och testa igen

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2014
    Inlägg
    12
    Jobb
    Biltekniker
    Klubb
    RFK Fyris Uppsala

    Standard

    Nu funkar det hur bra somhelst, har dock inte gjort nån längre utflykt och testat räckvidden mer än 200m.
    Blev förvånad hur svårt det var att flyga med brillor .
    Provkörde med min 250 quad utan gps och osd.

  7. #7

    Standard

    så fort man vant sig vid att avståndsbedöma med hjälp av referenser så är det lättare att flyga fpv.

    För övrig så har jag ovanstående bild utskriven i flertalet exemplar. Vetefan varför boscam valt att göra så då det är totalt ologiskt.

    Har dock gått över till 1.3 ghz själv. Behövde penetreringen när jag flyger min 250 inne i skogen.
    Såhär långt hade jag inte kommit med 5.8 Speciellt inte med en linjär antenn. Ett och annat träd/löv mellan min 250 och markstationen.



  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Spajk Visa inlägg
    Nu funkar det hur bra somhelst, har dock inte gjort nån längre utflykt och testat räckvidden mer än 200m.
    Blev förvånad hur svårt det var att flyga med brillor .
    Provkörde med min 250 quad utan gps och osd.
    Man vänjer sig. Efter ett tag vill man inte köra något annat än brillor

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2014
    Inlägg
    12
    Jobb
    Biltekniker
    Klubb
    RFK Fyris Uppsala

    Standard

    Finns mycket och lära i ämnet 😄, har ju som sagt ingen tidigare erfarenhet av fpv men setupen jag har nu är fatshark dominator och mobius actioncam.
    har sett att det finns wide lins till mobius, är det nåt att rekommendera?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •