Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: R.I.P TBS Disco Pro

  1. #1

    Standard R.I.P TBS Disco Pro

    I helgen så bröt min TBS Disco Pro ena benet i luften när den var ca 70 meter upp. Antagligen p.g.a. tidigare stunt-trix. Jag kan se i filmen att vänster propeller flaxar i höger kant på bilden. Sen spinner den fort ner i jorden. Det var geggigt på fältet så jag hörde ett "smack" några hundra meter bort när den störtade. Där satt den som en ninja-stjärna rakt ner i marken.

    En fantastisk maskin som jag har haft sjukt kul med.

    GoPro 4'an, Naza V2 M, TBS Core Pro (med GPS), EzUHF, pilot-kamera och videosändare höll.
    Så nu måste jag ju återvinna dessa prylar. Jag har redan en QAV400 med Gimbal så jag bygger inte en till QUAD som gör nästan samma sak.

    Men jag tänkte mig en mindre HEXA med 3D gimbal. Jag har nog funderat ut det mesta utom motorer och ESC.
    Eller om man skulle köpa sig en Phantom 2 med Zenmuse H3-3D och gaffa-tejpa på video sändaren. Det är ju ändå 25 minuter flygtid fast med en superplastig radio och utan EzUHF. hmmm... 25 minuter. Det är stabila videor man ser på YouTube.

    Fråga:
    Har någon provat Tarrot 650 Pro med någon bra Gimbal, motorer och esc.
    Nu när jag har blivit kompis med min GoPro4 och filmar i 2K eller 4K så räcker den kameran för mina amatörfilmer.

  2. #2

    Standard

    Hur skadad var den? Har aldrig hört om någon som lyckats döda en disco innan. Bilder?

  3. #3
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Enligt mitt sätt att se det behöver du ingen Hexa om du bara ska filma med Gopro , Hexa behövs till större kameror , kör själv bara med quad till film och Gopro

    hade jag kvaddat den och snabbt behövde något Phantom 2 , är det inte bråttom tex med tanke på årstid , ljus mm hade jag nog funderat på QAV 500 V2 och kompletterat den med Zenmuse H3 -3D ( om inte min klarat kraschen ) , den lär flyga 20 min med dubbla lipos


    Du har ju redan QAV 400 kör med den , ev komplettera med 3 d gimbal , funkar den inte bra ?
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  4. #4

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	TBS.jpg 
Visningar:	180 
Storlek:	206,6 KB 
Id:	48601
    NEU:
    Den har fått mycket pryl under sin livstid, men till slut fixade den inte det längre. Inuti så hade CORE lossnat och det var en spricka som gick rakt igenom kretsarna. TBS 1000 KV motorer litar jag inte ett smack på efter en sådan landning. Jag kanske skänker liket till någon som orkar hämta. Det kan ju vara bra som reservdels-maskin.

    Stiffe:
    QAV 500 V2 är ju helt klart intressant.
    Anledning till hexa är redundans. Men jag håller med dig om att det är två proppar för mycket för en GoPro. Man har dessutom alltid propellrar i rutan.
    Phantom. Det jag drar mig för är att den inte är så kul att bygga ut. Jag har ju TBS Groundstation, Naza och EzUHF som bara blir liggande. Jag hade en Phantom ett tag och var nöjd med den. Dom bör ju inte ha gjort den sämre.
    På min QAV 400 har jag en Lumenier Gimbal på som funkar riktigt bra. Den skulle inte göra sitt QAV-jobb med en 3D gimbal. Då är det ingen QAV 400 längre.

    Oavsett vad det blir så kommer jag att ha den till att filma gamla nerlagda fabriker, gubbflyga för att titta på utsikt och göra wannabee-natur-filmer.
    Senast redigerat av Luft den 2014-11-04 klockan 22:34.

  5. #5

    Standard

    bilden funka inte
    Kan kanske tänka mig att köpa vraket för en mindre peng. Alltid roligt att ha något att pilla med och försöka laga (måste ha något att skylla på för att inte ta tag i LOS kärrorna som bara ligger för tillfälligt)
    Är rätt så nöjd med min qav540g men har märkt att bobbinsen blir sämre av det kalla vädret redan nu (inte direkt flera - grader som i januari). Det och en inte perfekt inställd gimbal gör videon lite sämre (finns en video i FPV träffar tråden och på min kanal). Sen så är GetFpv väldigt dyra men jag tror att man ändå får mycket för pengarna.

    Som du säger så känns phantom begränsad om man vill ändra om lite. Har provat en Tali H500 till en kund under veckan och känner samma sak där. Det är inget för mig för det är lite för PNF för min smak och begränsat. Men det funkar som den ska dock inte like stabil som jag hade förväntat mig (fast walkera säger att den blir stabilare efter ett par batteri då den måste ställa in barometern).

    Trodde aldrig att jag skulle säga det men gillar DJI flyaway med gps (OPS så länge den inte får för sig att göra en flyaway). Vansinnigt stabil utan att behöva göra något till skillnad från APM(min erfarenhet vet att andra tycker det är super).

  6. #6
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Trodde aldrig att jag skulle säga det men gillar DJI med gps (OPS så länge den inte får för sig att göra en flyaway). Vansinnigt stabil utan att behöva göra något till skillnad från APM(min erfarenhet vet att andra tycker det är super).
    Även de okristna kan se ljuset ibland ha ha
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    bilden funka inte
    ---
    Trodde aldrig att jag skulle säga det men gillar DJI flyaway med gps (OPS så länge den inte får för sig att göra en flyaway). Vansinnigt stabil utan att behöva göra något till skillnad från APM(min erfarenhet vet att andra tycker det är super).
    Jepp, den blir ganska stabil.

    En liten symbolisk slant för delar av vraket är inga problem. Vi kan PM'a om det i helgen om du fortfarande är sugen.
    Bilden bör funka nu!

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Även de okristna kan se ljuset ibland ha ha
    Står ändå fast vid att kalla den DJI FlyAway®

    Citat Ursprungligen postat av Luft Visa inlägg
    Jepp, den blir ganska stabil.

    En liten symbolisk slant för delar av vraket är inga problem. Vi kan PM'a om det i helgen om du fortfarande är sugen.
    Bilden bör funka nu!
    Yes det låter bra. Skickar dig ett pm.

  9. #9

    Standard

    kör en tarot 650 med sunnysky 390kv, naza och 16 tums propellrar samt 2st 4s 5000mah batterier i parallell.
    Mina hobbywing escar klarar 6s också om jag skulle få för mig att byta.
    Flyger lungt och fint, men framförallt länge, runt 35 minuter får jag.

    gillar ramen, dock så tyckte jag att det var lite bökigt att få fast motorfästena helt plant med själva ramen.
    Dessutom skruvade jag fast ena motorfästet alldeles för hårt så att armen sprack lite, har en ny arm hemma men inte orkat byta, den flyger så bra ändå

    Lyckades dock med bedriften att landa lite hårt på ett berg så att benet gick sönder

  10. #10

  11. #11

    Standard

    Det verkar som en intressant maskin. Har du fått styr på skakig kamera, gimbal och jello effekt?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •