Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 37 av 37

Ämne: Frakt med DHL från hobbyking

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av the_storm Visa inlägg
    Jag har mitt telefonnummer registrerat på mitt konto hos hobbyking. Vid checkout väljer jag DHL express.. När DHL har plockat upp paketet får jag ett automatiserat sms där dom frågar om dom ska leverera till dörren eller till mitt närmaste ombud. Man får svara sms:et med en etta eller tvåa beroende på vad man väljer. Trackingnummret som står på min order hos hobbyking fungerar på DHL:s trackingsida från det att Paketet hämtas hos hobbyking tills dess att det finns på utlämningsstället.
    Så funkade det för mig med när jag handlade på HK International nu senast. DHL i Tyskland är ju mycket riktigt inte DHL, så det kan man inte jämföra med.

  2. #22

  3. #23

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    "Handle with care"??
    Retroholic!

  4. #24
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    ja ja
    jeg fik tilsendt en pakke fra Herning i Dk. den blev sendt 10.10 og er enda ikke råket at komme frem.

    Den var dog sendt med schenke. Først sendte de den til Hedemora og ikke til Borrby som den skulle. Når de nu havde sendt den fejl kunne de lige så god kaste den bort ser det ut til. De har i dag oplyst at de ikke ved hvor den er. De kan ikke finde den.

    ka

  5. #25

    Standard

    Ibland funkar det i alla fall, fick precis besked att mitt paket som hämtades upp i HongKong i går finns hos det lokala ombudet (återstår förstås att se vilket skick det är i ). Jag brukar för övrigt också få SMS om att paketet kommit och att jag kan få det hemkört eller hämta hos ombud (vilket jag alltid väljer), smidigt!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DHL.PNG 
Visningar:	100 
Storlek:	29,6 KB 
Id:	48767  

  6. #26

    Standard

    Måste ju ge cred för min senaste order. Beställde små fast "dyra" saker (flightcontroller,gps,mm) från International wh . Valde DHL express som fraktsätt med förväntan att det ändå kommer ta 2000 veckor att få grejerna. Kostade typ 20$ vilket var ok med tanke på värdet. Man måste ju testa iallafall.

    jag beställde på tisdagen kl 22 och kunde hämta mitt paket på utlämningsstället på fredag kl 12.

    Helt suveränt !

  7. #27

    Standard

    Men då måste du väl ha beställt från annat än internationella ?
    Using Tapatalk

  8. #28


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fick lite smågrejor från EU Warehouse men det var ett väldigt strul sen det kom till Sverige (GLS/Schenker). Efter nån extra dag så kom det till utlämningsstället (efter att det varit ute på vift) men kartongen var helt mosad men lyckligtvis var det bara hårda prylar så inga skador. Hade parallellt ytterligare en GLS/Schenker-sändning på G från annat EU-land och även den strulade i Sverige och blev några dagar försenad innan den nådde mitt utlämningsställe. Till yttermera visso så hävdade dom att försändelsen redan var utlämnad (enligt deras system) men jag var lite tjurig så vi letade gemensamt igenom deras lager och där låg paketet - trots att dom hävdade att det var utlämnat...Däremot var Schenker snabba att skicka ut påminnelse om att jag skulle hämta mitt paket - det kom nämligen samma dag som den första aviseringen - strulföretag känns det som. Detta strul har jag aldrig upplevt när jag fått paket via Posten.
    Roger

  9. #29
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Just DHL har uppmärksamamts senaste tiden. Förvisso står väl Aftonbladet inte högst i kurs heller, men något brukar ju ligga bakom iaf.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19875274.ab

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19865234.ab

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19837044.ab
    Superhero

  10. #30
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Och såhär kör dom...
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  11. #31
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    Det er da altid noget at de holder sig fra vejen, om de behandler andre biler som de behandler pakkerne

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Och såhär kör dom...

  12. #32
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Superhero

  13. #33
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Kompisarna är lika bra, denna har somnar på E4 och kört rakt ner i ett träst. Extraljusen på taket var det som stack upp innan de började dra i den.

    Superhero

  14. #34
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Superhero

  15. #35
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Kompisarna har också kul

    Superhero

  16. #36

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    69
    Jobb
    Design engineer - Saab AB
    Klubb
    Norrköpings Radioflygklubb

    Standard

    Vart positivt överraskad av Fedex igår!
    Beställde en massa grejer från Hobbykings internationella lager i söndags, igår morse fick jag ett sms om att jag skulle va hemma dagtid typ, ringde upp och sa åt dem att leverera till jobbet istället (annan stad), inga problem, men då kommer det imorgon fick jag till svar.
    En timme senare ringer chauffören å frågar vilket hus på området han ska åka till för att leverera paketet ändå samma dag! mindre än 3 dygn från beställning till leverans, chockerande bra i mina ögon!

  17. #37
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	136 
Storlek:	129,4 KB 
Id:	50511

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •