Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 37

Ämne: Frakt med DHL från hobbyking

  1. #1
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Post Frakt med DHL från hobbyking

    Vet inte om det nämnts tidigare här på forumet, men tänkte ändå passa på att rekommendera följande:

    Om man beställer från hobbykings internationella lager, om det finns möjlighet, välj fraktalternativet DHL express! Faktiskt ganska billigt, och brutalt snabb leverans!

    Exempel på mitt senaste paket som kom idag:

    tisdag, November 04, 2014 Ort Tid Kolli
    13 Hanterad i STOCKHOLM - SWEDEN STOCKHOLM - SWEDEN 14:12 1 Kolli
    12 Försändelsen väntar på upphämtning av mottagare enligt överenskommelse STOCKHOLM - SWEDEN 14:12
    11 Ute för leverans med kurir STOCKHOLM - SWEDEN 08:30 1 Kolli
    10 Tullbehandling klar på STOCKHOLM - SWEDEN STOCKHOLM - SWEDEN 06:53
    9 Behandlad för klarering av STOCKHOLM - SWEDEN STOCKHOLM - SWEDEN 06:52
    8 Anlänt till DHLs sortering i STOCKHOLM - SWEDEN STOCKHOLM - SWEDEN 06:46 1 Kolli
    7 Lämnat DHLs station i LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 04:22 1 Kolli
    6 Hanterad i LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 00:00 1 Kolli
    måndag, November 03, 2014 Ort Tid Kolli
    5 Anlänt till DHLs sortering i LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 23:07 1 Kolli
    4 Anlänt till DHLs sortering i HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 16:26 1 Kolli
    3 Lämnat DHLs station i HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 15:52 1 Kolli
    2 Hanterad i HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 13:38 1 Kolli
    1 Försändelse hämtad HONG KONG - HONG KONG 12:09 1 Kolli



    Inte illa

  2. #2

    Standard

    DHL är snabbt oavsett leverantör. Hk tog ca 20$ / kg senast jag kollade deras DHL priser.

  3. #3
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    DHL är snabbt oavsett leverantör.
    hm.......... smackar in min senaste DHL experience..... ursäkta vokabulären, det är ocensurerat.



    *Jaha, får väl koka kaffe till stackars chauffören som bör trilla in på gården kring 23-tiden ikväll...


    *Jodå, min låda är felsorterad och finns i Växjö. Tisdag är nästa leverans till mig.

    Jag kan inte förstå hur DHL kan vara så klantiga VARJE gång och dessutom ha ett trackingnummer som inte fungerar.


    Det tar dem alltså över en jävla vecka att få ett litet sött paket från Malmö till Ljungby! Inte acceptabelt och jag kommer gå vidare med detta en dag jag hinner. Pittar!

    *Så, nu har jag härjat färdigt och en Taxi har precis varit här med mitt paket. SÅ går det till! Idioter!

    Värnamoterminalen var jättebra, de förklarade att de kör inte på mitt postnummer varje dag utan tis/tors. men att de kunde skicka med mitt paket m
    ed budbilen till Ljungby och sen ringa mig för att plocka upp lådan. Det hade funkat om inte Växjöterminalen helt sonika skitit i att skicka min låda vidare till Värnamo! (Pittar). Värmanoterminalen måste känt min ånga i luren eftersom de utan att jag behövde härja mera skickade lådan i Taxi till Ljungby. Jeeez.

    Superhero

  4. #4

    Standard

    Snabbt är det men billigt vetefan, så fort man lägger till lite större saker kommer det snabbt upp i 40 dollar+.

  5. #5

    Standard

    I mina ögon är DHL inte ett fraktbolag - men det beror nog på att jag har ungefär samma upplevelser som Henke

    Det slutade med att jag var tvungen att hämta paketet på deras terminal och dessutom blev jag INTE kompenserad för allt strul eller för extra resor.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  6. #6

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Snabbaste frakten jag har upplevt från Kinaland var när jag lade en beställning en söndagskväll.
    På onsdagen samma vecka stod en kille från FedEx och knackade på dörren! TRE DAGARS transport! Lysande!

    Att jag sen åkte på tull & moms är en helt annan sak...
    Retroholic!

  7. #7
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Dom levererade alltså 4 dagar innan du beställde, det är snabbt

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    På firman jag jobbade på för ett gäng år sedan döpte vi om DHL till dhsmäll för det va inte en enda leverans utan att dom hade mosat nån pryl
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #9

    Standard

    Tycker bara att det är krångligt med alla firmor som kör ut. Min favorit för tillfälligt är usps (USA) billigaste frakt. 10$ och får det på en vecka. Sen så har jag inte åkt på tull ännu. Föredrar att hämta mina paket för stället ligger 5min bort och dom som jobbar är snabba och trevliga(står ofta 3-4st och hjälper kunder mellan 16.00 och 18.00).

  10. #10


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Håller till fullo med neu - det är bara strul med firmor som kör ut - typ Poståkeriet. Det tar längre tid innan man har paketet hemma än när man får hämta det på sitt utlämningsställe - i alla fall för oss som jobbar och inte är hemma kl 9 på förmiddagen.
    Roger

  11. #11
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Mina två senaste paket har varit med dhl. Båda gångerna har det gått på 2-3 dagar. Väljer också att paketet ska lämnas till utlämningsställe så man slipper sitta hemma och vänta.

    Har provat lite olika fraktalternativ från HK internationella lager.. Scs express kostade massor och tog över en månad att få hem.. Övriga fraktalternativ har brukat ta ca 10 arbetsdagar. Kommer i fortsättningen alltid köra på dhl om det finns som alternativ..

  12. #12
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av the_storm Visa inlägg
    Väljer också att paketet ska lämnas till utlämningsställe så man slipper sitta hemma och vänta.
    Hur lyckas du med detta konststycke? Jag gör det inte nämligen. Det brukar falla på att DHL i utlandet är DHL express och i Sverige är det DHL domestic(om jag minns rätt) och dessa samarbetar inte, delar inte spårningsnummer eller övrig info.
    Superhero

  13. #13

    Standard

    Brukar få ett sms från dhl där dom frågar var man vill ha det lämnat, så får man svara med typ 1 först utlämnings ställe eller 2 för hemma vid dörren.

  14. #14
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Dithes Visa inlägg
    Brukar få ett sms från dhl där dom frågar var man vill ha det lämnat, så får man svara med typ 1 först utlämnings ställe eller 2 för hemma vid dörren.
    samma här.

  15. #15

    Standard

    Scs eller vad de heter som man kan välja tog 2 veckor för mig, EXPRESS!!! kör hellre på dhl om alternativet finns.
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  16. #16

    Standard

    Dethänderlite. Väntar med spänning på den dagen jag ska bli positivt överraskad av DHL, har att göra med dem hela tiden

  17. #17
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av the_storm Visa inlägg
    samma här.
    Hur gör ni det? Är det ens sant?(misstror inte er utan DHL egentligen) Jag har beställt ganska mycket med DHL och det har aldrig någonsin kommit ett SMS.

    DHL är ju inte DHL. Beställer man med DHL från Tyskland kommer det med posten här på ett helt annat tracking nummer.

    Förövrigt så passerar DHLs lätta lastbil/buss här varje dag, fram och tillbaka. Men de kör bara hit på tis/tors...
    Superhero

  18. #18

    Standard

    Inte gjort något för att få det, måste ju dock ha skrivit i mitt telefon nummer nånstans. Antagligen på hk sida? Har funkat fint alla gångerna jag gjort det, har kunnat tracka det enda fram till utlämningstället.

    Min senaste beställning var ett par fatshark som jag beställde på en fredag, hade dom på måndagen där på. Man kan ju välja hur mycket hk ska skriva att paketet är värt men dhl slänger alltid på moms eller vad det är. Stör mig mer o mer på deras jävla faktura avgift som är typ 60kr, låt man betala direkt när jag hämtar ut paketet istället..

  19. #19

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    DHL går med en lokal fraktfirma hemma . Och endast tisdag och torsdag och dom kommer helt utan förvarning. Är det rätt chaufför så har han mitt nummer men det är bara för att han fått den av mig när han körde mycket paket till mig.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  20. #20
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Hur gör ni det? Är det ens sant?(misstror inte er utan DHL egentligen) Jag har beställt ganska mycket med DHL och det har aldrig någonsin kommit ett SMS.

    DHL är ju inte DHL. Beställer man med DHL från Tyskland kommer det med posten här på ett helt annat tracking nummer.

    Förövrigt så passerar DHLs lätta lastbil/buss här varje dag, fram och tillbaka. Men de kör bara hit på tis/tors...
    Jag har mitt telefonnummer registrerat på mitt konto hos hobbyking. Vid checkout väljer jag DHL express.. När DHL har plockat upp paketet får jag ett automatiserat sms där dom frågar om dom ska leverera till dörren eller till mitt närmaste ombud. Man får svara sms:et med en etta eller tvåa beroende på vad man väljer. Trackingnummret som står på min order hos hobbyking fungerar på DHL:s trackingsida från det att Paketet hämtas hos hobbyking tills dess att det finns på utlämningsstället.

    Undra om det är någon skillnad på DHL och DHL express...?

    http://www.dpdhl.com/en.html (deutsche post DHL)

    http://www.dhl.se/sv.html (dhl som hanterat mina paket)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •