Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Spektrum kontra andra sändare.

  1. #21

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Låt mig gissa Mogge om du bestämt dig, det blir fortsättning med Spectrum eftersom du har en massa oranga rx, så jag säger DX 9 ...
    Den har dessutom samma älskade rulle till programmering som du är van vid ...
    /roffe
    Senast redigerat av puggen den 2014-11-08 klockan 18:38.
    Flyg fort och lågt

  2. #22

    Standard

    Vad blev det?

  3. #23
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Ha,ha.
    Förvirringen är total. Låt oss säga att jag behåller min Spektrum DX6I med 10 modellminnen varav 3 minnen innehåller vardera 3 olika modeller likt fornstora dagar. Sedan kommer jag att inhandla en ny sändare med ett helt nytt koncept.Vad det blir har jag faktiskt inte bestämt men inte lägger jag en hel månadspeng på detta även om sändaren är det viktigaste. Fortsättning följer.Tack för alla tips!

  4. #24

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    http://www.ebay.com/itm/NEW-SPEKTRUM...item4ade2b057b

    Kolla denna , 20 minnen och 7 kanaler till ett bra pris ..

    Din vapendragare Roffe
    Flyg fort och lågt

  5. #25
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Jo, Puggen men dom var ju inte säkra på om dom sålde till Sweden, samtidigt som 7 kanaler är tunt.Å andra sidan börjar man passera bäst före datum och att då lägga, inte en månadslön utan, 2 pensionsutbetalningar är lite surt. Lutar åt att få delsbon att sponsra en DX9. Gott så Mc Regor.

  6. #26

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Hoppas att du har en bra Delsbostinta.
    DX9 lär bli svår att gå i taket med när det gäller antal aktiva modellminnen.
    Men det trodde jag nog med både DX7 (20) och DX8 (30).
    Sen får vi se om inte Spektrum gör som Futaba och fixar en mjukvaruuppgradering som tillåter flera kanaler rätt som det är.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  7. #27

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pgrts Visa inlägg
    ...
    Sen får vi se om inte Spektrum gör som Futaba och fixar en mjukvaruuppgradering som tillåter flera kanaler rätt som det är.
    Det är ju just detta som är det oslagbara med Open TX/Taranis. Att det ständigt utvecklas, och att det inte av kommersiella skäl läggs några begränsningar i programvaran. Är det sen några buggar så upptäcks de tämligen omedelbart av communityn och åtgärdas per direkt.

  8. #28

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pgrts Visa inlägg
    Hoppas att du har en bra Delsbostinta.
    DX9 lär bli svår att gå i taket med när det gäller antal aktiva modellminnen.
    Men det trodde jag nog med både DX7 (20) och DX8 (30).
    Sen får vi se om inte Spektrum gör som Futaba och fixar en mjukvaruuppgradering som tillåter flera kanaler rätt som det är.
    Det är svårt att veta hur Spektrum killarna tänker men jag har svårt att tro att de ökar antalet kanaler i DX9, den blev nog lite för bra redan från början. DX18 har väldigt lite extra att erbjuda och kostar mycket mer.

    Det hade varit så väldigt enkelt för dem att lägga till kanalerna och de får till och med extra försäljning genom att man antagligen behöver köpa till både en XPlus kompatibel mottagare och en Xplus modul.

    Jörgen

  9. #29

    Standard

    Är van Futaba vän , Har tidigare haft flertal Futaba b.l.a min favorit 10Cg som var en underbart bra radio , Men saknade telemetri så man bytte senare ut den mot en Futaba Sg 14 som inte är dålig men var i det stora mera nöjd med min gamla 10Cg som kändes mera gedigen med bättre ergonomi , spak känsla , bättre att navigera i menyer med sin styrspak
    än Sg14 med sitt touch wheel (trots att man är van gammal ipod användare) . .
    Kan även passa på att nämna att jag monterat in en modul i Futaba Sg14 radion så jag kan flyga Spektrums Dsmx/Dsm2 system http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...er_Module.html men har hittills bara våga flyga små enkla inomhus modeller på Dsmx/Dsm2 modulen eftersom räckvidden inte verkar vara helt ok när man gjort räckvidstester .(men kan ju vara ett måndags-ex, på modulen)

    Har även en Spekrum Dx9 sedan den släpptes , den är jag ruskigt nöjd med Har ju färre kanaler men räcker gott åt mig och de flesta
    Känns bättre att hålla i , goare spak-känsla , snabbare och lättare att navigera i inställningsmenyerna som även känns mera logisk.
    Har inbyggd högtalare till röst istället för ett aux uttag på Sg14.
    Bättre Batteritid (Har lipo i båda )
    Känns även som att vippbrytare har lite mera klass över sig på än på Futaban också .
    Har låtit många provhålla Dx9 mot Sg14 , och de flesta ger snart med sig att Spekrum radion känns bäst .

    Futaba Sg 14 är ingen dålig radio ,men Spekrum Dx9'an är jag personligen mera nöjd med.
    Och ändå är jag gammal Futaba fetishist som förr på ett trångsynt sätt fräste åt Spekrum
    Ibland skadar det inte att testa nått nytt !
    Senast redigerat av Putteman den 2014-11-20 klockan 07:38.

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mogge Visa inlägg
    Har ett 20-tal modeller med Orange-Spektrummottagare. Börjar bli jobbigt samt att nu räcker inte 6 kanaler.Behöver en bättre sändare. Vad finns i sändarträsket som kan användas till dessa modeller? Har tidigare haft det mesta som finns(fanns) i 35 bandet vad gäller JR-Graupner. Som närmsta granne till Hobbyborgen var det inte så konstigt. Behöver lite info. om vad som kan finnas på marknaden till vettig penning.
    Eftersom du är nära granne med Hobbyborgen är det en intressant möjlighet att vissa sändare i Graupners HoTT-serie har mjukvarustöd för Spektrummoduler som kan monteras in i efterhand. Jag vet att detta gäller för HoTT-modellerna MX-20, MC-20 och MC-32 och det kanske gäller även andra sändarmodeller.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •