Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 39 av 39

Ämne: Tiltmetod för fpv kameran till QAV250 clone

  1. #21

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Ser bra ut

  2. #22

    Standard

    Tack! Nu har jag testat lite ute idag och mitt intryck är försiktigt positivt, känns definitivt mindre konstigt än jag trodde. Det beror nog på att coptern lutar lite ändå men mycket mindre på pitch-ledden.

    Största skillnaden är att man inte känner på samma sätt när farten ökar framåt. Hjärnan tänker att man bara lutar framåt lite men farten ökar som fan. Har man bara koll på farten genom att titta på omgivningen så funkar det bra och jag tror faktiskt att man vänjer sig vid detta rätt snabbt.

    Under "broms" och "back" är det helt jävla underbart, nu ser man något annat än bara himmel så där är det bara positivt. I övrigt på roll och yaw så kändes coptern som valigt vilket är rätt logiskt eftersom servot bara påverkar pitch-axeln.
    Imprez hangar:
    Multirotor: Hubsan 107 FPV, LKTR250 x2
    Flygplan (scratchbyggda): FliteTest Spitfire x2 , Fw190 baserad på FT Spitfire.
    Flygplan (byggsats): FliteTest Viggen

  3. #23

    Standard

    Trevligt att det funka så bra

  4. #24

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Inga problem med ryckningar i servot?
    Jag hade jätte mycket problem med det när jag började bygga servo gimbals med apm och multiwii.
    Det kom random ryck som förstörde bilden. Tur nog så kom brushless och jag gick över till det.
    Men det var 2år sedan rycken i servo stabilisering kanske har blivit bort programerade sedan dess?

  5. #25

    Standard

    Det är ungefär så jag styr min FPV-kamera på Bixlern - med sida/höjdroder och det käns helt naturligt att kameran är med i svängarna och "tittar in" i en kurva.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Inga problem med ryckningar i servot?
    Jag hade jätte mycket problem med det när jag började bygga servo gimbals med apm och multiwii.
    Det kom random ryck som förstörde bilden. Tur nog så kom brushless och jag gick över till det.
    Men det var 2år sedan rycken i servo stabilisering kanske har blivit bort programerade sedan dess?
    Nej, inga ryck alls, det var helt mjuka rörelser så man upplever egentligen inte att kameran rör på sig utan bara att coptern rör sig mindre på pitchaxeln.
    Imprez hangar:
    Multirotor: Hubsan 107 FPV, LKTR250 x2
    Flygplan (scratchbyggda): FliteTest Spitfire x2 , Fw190 baserad på FT Spitfire.
    Flygplan (byggsats): FliteTest Viggen

  7. #27

    Standard

    Kolla dom "underläggen" som Kajakmannen gör ... http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=44109
    Using Tapatalk

  8. #28

    Standard

    Nackdelen med att använda en styrd rigg är att den kan få spunk om man vänder ekipaget upp&ner av någon outgrundlig anledning!.
    Men man kan stänga av camstab när man ska vända runt så är det "problemet" löst.

  9. #29

    Standard

    Menar du om man gör lite flippar och rollar kan det bli problem ?
    Nån som testat vad som händer då om man gör det med servostyrning från naze ?

  10. #30

    Standard

    Jag har inte testat flip och roll ännu så jag får återkomma om det. Dock har jag en switch på sändaren kopplat till camstab så det är som sagt inget problem att slå av och sen slå på igen.
    Imprez hangar:
    Multirotor: Hubsan 107 FPV, LKTR250 x2
    Flygplan (scratchbyggda): FliteTest Spitfire x2 , Fw190 baserad på FT Spitfire.
    Flygplan (byggsats): FliteTest Viggen

  11. #31

    Standard

    Hår detta att få till i CC3D med ??

  12. #32

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Skutte Visa inlägg
    Hår detta att få till i CC3D med ??
    Ska inte vara några problem. Finns kamera stabbe i den också om dom nu inte tagit bort den
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  13. #33

    Standard

    Oki, blir o testa senare idag.

  14. #34

    Standard

    Fått ihop ett litet test. CC3D funkar klockrent, byggt med ett micro servo o klent gångjärn. Ska fixa ett bättre på jobb efter helgerna [emoji2]

  15. #35

    Standard



    Fick hem mitt nya PCB så självklart kastar man sig på obyggnation av en fullt fungerade qav250 bara för att.



    Alla som byggt en TBS disco med core hade känt igen sig, massa små lödande



    Osså lådan på plats.


  16. #36

    Standard

    Nästa steg att flytta alla ESC från gamla PCB, inte lika kul men men





    Korta kablar o så vidare.
    För den som är uppmärksam nu så sitter mina ESC felvända
    Shit happens turligt nog upptäckte jag det innan jag satte ström på allt.



    Som sagt skitnöjd när allt e klart trodde jag.



    Nu är allt rätt vänt och testat. Bara montering kvar.

  17. #37

    Standard

    Det var en himla tur att du upptäckte det...Det skulle gnistrat friskt när du tryckt in din XT60 annars

    Mycket elektronik blir det...vad tillför det utöver allt vanligt?
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  18. #38

    Standard

    Får in en TBS core med alla fördelar den ger + enkel osd med current etc.
    Snyggare kabel dragning för kameran och vtx. Signal kablar till ESC lödade direkt på PCB med kort anslutning till FC.
    Ska ta några bilder till

  19. #39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •