Reklam

 
Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 2345678 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 143

Ämne: Pic of the day

  1. #121

    Standard

    Köpte mig en skywalker 1900 =)

    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2016-02-04 06.22.27.jpg 
Visningar:	348 
Storlek:	73,3 KB 
Id:	56910  

  2. #122

    Standard

    Projekt "CG-ställ" utskrivet och monterat, blev sjukt bra!



    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2016-02-15 01.10.56.jpg 
Visningar:	288 
Storlek:	67,6 KB 
Id:	57112   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2016-02-15 01.14.51.jpg 
Visningar:	289 
Storlek:	55,1 KB 
Id:	57111   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2016-02-14 17.10.37.jpg 
Visningar:	283 
Storlek:	70,6 KB 
Id:	57113  
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  3. #123

    Standard

    Idag blev det en tur med en av mina absoKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160218_122532.jpg 
Visningar:	60 
Storlek:	55,9 KB 
Id:	57169luta favoriter flyger jättefint å bra kvalité. Dynam pitts python

  4. #124
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Snickrat lite på min Slipso 400.

    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=418625

    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  5. #125

    Standard

    Det är något speciellt med gamla hederliga balsamodeller! =) Fint!
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  6. #126

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Maiden Tundra,n....Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_1854[1].jpg 
Visningar:	56 
Storlek:	131,7 KB 
Id:	57170
    Flyg fort och lågt

  7. #127

    Standard

    Maiden Skywalker 1900 =)

    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2016-02-16 15.02.56.jpg 
Visningar:	231 
Storlek:	114,5 KB 
Id:	57172  
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  8. #128
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    Maiden Skywalker 1900 =)

    Fint färgschema för att hitta den i snön vid ev signaltapp ^^ Signalorange kanske är en idé?

    Trevlig kärra Hur gick maiden, vad kör du för setup?
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  9. #129

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Fint färgschema för att hitta den i snön vid ev signaltapp ^^ Signalorange kanske är en idé?

    Trevlig kärra Hur gick maiden, vad kör du för setup?
    Hehe ja visst är det =)
    Orange är den värsta färgen jag vet, så det blir det absolut inte =)

    Vid signaltapp så flyger den hem automatiskt så det oroar jag mig inte riktigt för hehe

    Skywalker:
    Emax 9g servon
    Turnigy 3642 1000kv motor med 9x7 prop
    Plush 60A Esc
    Arkbird OSD Autopilot
    433mhz UHF mottagare med hemmagjord Dipole-antenn
    1.2ghz 800mw videolänk med cloverleaf (skall bytas ut till hemmagjord dipole)
    Gopro 3 hero black edition
    2x 4500 4s Nanotech batterier
    Samt ett 10.000mah 4s Multistar batteri
    5v bec med filter till gopro
    Arkbird AAT Airmodule

    Ground:
    Arkbird Antennatracker med GPS
    1.2ghz mottagare
    IBcrazy Crosshair-antenn
    5.8ghz 200mw länk
    C-Dvr (skall bytas ut mot en annan som är på väg)

    Radio:
    Frsky Taranis
    Arkbird 433mhz UHF
    3s nanotech 2500mah

    Fatshark Attitude V2.

    Maiden gick mycket bra. Fick flytta om CG lite då den var rätt baktung, svårt att hitta rätt CG må jag säga, det är ju uppåtvinklad motor på flygplanet så man får göra en hel del glidflygningar för att få till det rätt.

    Här är ett litet klipp från maiden.

    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  10. #130

    Standard

    Landin... SkyWalker 1900... läste om det där med "signaltapp"... vad gör flyget när RC-mottagaren tappar kontakten med RC-sändaren (failsafe i mottagaren inställt?) och vad gör flyget när styrkortet tappar kontakten med mottagaren (failsafe i styrkortet?)?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  11. #131

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Landin... SkyWalker 1900... läste om det där med "signaltapp"... vad gör flyget när RC-mottagaren tappar kontakten med RC-sändaren (failsafe i mottagaren inställt?) och vad gör flyget när styrkortet tappar kontakten med mottagaren (failsafe i styrkortet?)?

    Tekniken går framåt mer för varje dag.
    När mottagaren tappar kontakt med sändaren så kickar failsafe in, den är ställd så att RTH aktiveras i autopiloten och flygplanet flyger då hem och börjar cirkulera över hempositionen.

    På de allra flesta nya autopiloter så känner de av PWM och PPM-signalerna som kommer från radiomottagaren, om det inte kommer några som helst signaler in från mottagaren till autopiloten inom några sekunder så kickar även RTH in där. Så det börjar bli mer och mer idiotsäkert =)
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	RadioFailsafe_MPSetup.png 
Visningar:	230 
Storlek:	57,1 KB 
Id:	57175  
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  12. #132

    Standard

    Landin: Jag hade lite hjärnsläpp... och ah, du använder Mission Planner. Jag tänkte i fall det var nåt special med Arkbird. Jag kör Pizhawk, APM 2.6, APM 2.5, MiniAPM 3.1 med diverse olika Futaba-mottagare. Funkar på samma sätt i så fall. Mottagarens failsafe slår om till RTH (de mottagare som stöder failsafe på flera kanaler än trean) precis som om man slagit på RTH på sändaren (och landar om man är på ett fält, annars loiter med RTH på lobat i fall man får kontakt efter att ha laddat lite på fältet eller va som nu hänt) om den tappar kontakten med sändaren samt om det blir nåt annat fel med mottagaren så samma som dig, förutom att jag har continue auto med multirotorerna. De skickar man iväg och sen kan man stänga av sändaren och gå och göra nåt annat, om man vågar. ;-) Är bara lobat som kör RTH/RTL. Har själv lagt igång en SkyWalker Plane 2012 188 åt en person som används för ortofoto, funkar kanon. Skoj teknik är det.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  13. #133

    Standard

    Nje det var mer generellt för de nya AP´s som finns ute på marknaden, men arkbird ska känna av det automatiskt ifall den förlorar kommunikationen med mottagaren.

    Du kan köra med mottagare som endast har failsafe på kanal 3 oxå, det är det FS PWM är till för i missionplanner.
    Har själv ställt in min APM att om PWM på throttle går under ett visst värde så ska failsafe kicka in =)

    Vad är det du fick hjärnsläpp på? =) =)
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  14. #134

    Standard

    Kul att det är fler med Skywalker Själv har jag en 1680 som väntar på att byggas ihop, men nya huset går före hobby.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  15. #135

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    Vad är det du fick hjärnsläpp på? =) =)
    Jag frågade hur du gjorde fast jag redan gjort samma sak själv X antal ggr... öuhm... :-) Jag hade feber igår så jag skyller på det.

    Jag skaffade en EasyStar II för jag ville ha nåt smidigare att labba funktionerna med... men efter att ha testat diverse modeller så hade nog en större SkyWalker Plane varit bättre hur man än vänt och vridit på det hela. Det får inte vara för smått och det ska inte vara krångligt flyg när man ska testa tex APM-funktioner.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  16. #136

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Kul att det är fler med Skywalker Själv har jag en 1680 som väntar på att byggas ihop, men nya huset går före hobby.
    Trevligt! Du får slänga upp en byggdagbok så vi kan följa bygget =)

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Jag frågade hur du gjorde fast jag redan gjort samma sak själv X antal ggr... öuhm... :-) Jag hade feber igår så jag skyller på det.

    Jag skaffade en EasyStar II för jag ville ha nåt smidigare att labba funktionerna med... men efter att ha testat diverse modeller så hade nog en större SkyWalker Plane varit bättre hur man än vänt och vridit på det hela. Det får inte vara för smått och det ska inte vara krångligt flyg när man ska testa tex APM-funktioner.
    Hehe, usch, manlig feber är inget att leka med!
    Bixler är ju en underbar plattform, dock så ger det ju inte lika lång flygtid som med en skywalker.
    Sen har vi ju Skywalker X8, jisses, bred vinge med sjukt mycket lyft, och batterikapaciteten är ju nästan löjlig, 20.000mah kan man ju lätt plocka in i den.
    Jag har dock alltid haft problem med min Fx-61, det är för krångligt att kasta upp den då man skär sig på propellern vid handkast, det finns lite olika sätt att slänga upp dem men det känns så fruktansvärt osäkert.
    Skywalker 1900
    Bixler 2
    FX-61
    Zmr250 x2
    Diatone White Sheap

  17. #137
    Coxs avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    229
    Klubb
    Karlstad MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Snickrat lite på min Slipso 400.
    Kul!
    Jag har länge tänkt att jag skulle bygga en, men sedan gjorde jag en efter eget huvud istället och den är "nästan" klar....

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1529.jpg 
Visningar:	63 
Storlek:	34,5 KB 
Id:	57189 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4029.jpg 
Visningar:	76 
Storlek:	45,4 KB 
Id:	57190
    Kör så det ryker!

  18. #138

    Standard

    Snyggt! ser snabb ut

  19. #139

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Landin81 Visa inlägg
    Hehe, usch, manlig feber är inget att leka med!
    Bixler är ju en underbar plattform, dock så ger det ju inte lika lång flygtid som med en skywalker.
    Sen har vi ju Skywalker X8, jisses, bred vinge med sjukt mycket lyft, och batterikapaciteten är ju nästan löjlig, 20.000mah kan man ju lätt plocka in i den.
    Jag har dock alltid haft problem med min Fx-61, det är för krångligt att kasta upp den då man skär sig på propellern vid handkast, det finns lite olika sätt att slänga upp dem men det känns så fruktansvärt osäkert.
    Bixler 3 flyger bra, inte provat andra. EasyStar känns mer gedigen, så det blev en sådan.
    Vingar har jag snart inte många poäng till övers för... de har så enormt många nackdelar så man blir galen. Men de har väldigt bra fördelar (enklare att montera, lättare att frakta). Senaste jag hållit på med är en SkyWalker X-5 med startramp. Startar fint, men landningarna är genomkorkade, det går ju inte att landa vettigt med en vinge, måste landas i högt gräs, typ. Har en Caipirinha som flyger som ett röppel tvärt det blåser mer än 2 m/s, skräp. Behöver flyga långsamt, så 100 % av alla vingar går bort, speciellt i kombination med vingarnas andra nackdelar. =) SkyWalker Plane kan handstartas och landas var som helst i stort sett, utan att volta eller slå runt. Otroligt mycket smartare val.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  20. #140
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard Pic of the day

    Citat Ursprungligen postat av Cox Visa inlägg
    Kul!
    Jag har länge tänkt att jag skulle bygga en, men sedan gjorde jag en efter eget huvud istället och den är "nästan" klar....
    Samma storlek? Motor? OS?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •