Reklam

 
Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 1234567 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 143

Ämne: Pic of the day

  1. #21

    Standard

    Ser ju trevligt o gott ut det dära..

    Jag får kanske osse slänga upp en dagens bild.. Fick mina motorer till 500size quaden idag.. givetvis slänger man ju på dom direkt..
    Min lilla 220mm miniGekko i bakgrunden för storleksjämförelse.
    Nu väntar jag bara på att mina esc ska komma också.. och mina e-proppar. Sen kanske det kan bli en testflygning efter lite justerande på CC3D ortet..
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	quadar.jpg 
Visningar:	182 
Storlek:	49,4 KB 
Id:	48918  

  2. #22

    Standard

    Ok Min Pic of the day...
    Fick med RTH för flygplan och Flygande vingar i Basflight idag.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	FW_RTH.png 
Visningar:	147 
Storlek:	30,9 KB 
Id:	48930

  3. #23
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141118_201814[1].jpg 
Visningar:	167 
Storlek:	60,7 KB 
Id:	48933Og jeg fik endelig hem min nye skræntlegetøy. Schenke har kun klare at sende den feil 1 gang rode den bort 1 gang og bruge 1,5 måned på at få den fra Herning i Danmark til mig i Borrby.

  4. #24

    Standard

    Dagens uppgift: Lödda på 2 nya komponenter på min (före detta Lufts) Disco Pro.

    Rejäla komponenter som man nästan behöver hjälp med pga sin enorma vikt och storlek. Tappade bort en när jag råkade blåsa sån tur att jag hade räknat med det och köpte extra.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141118_215725[1].jpg 
Visningar:	266 
Storlek:	53,2 KB 
Id:	48939

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Dagens uppgift: Lödda på 2 nya komponenter på min (före detta Lufts) Disco Pro.

    Rejäla komponenter som man nästan behöver hjälp med pga sin enorma vikt och storlek. Tappade bort en när jag råkade blåsa sån tur att jag hade räknat med det och köpte extra.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141118_215725[1].jpg 
Visningar:	266 
Storlek:	53,2 KB 
Id:	48939
    Härligt !! Sånt smått mög hehe

  6. #26
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Egentligen inte "Pic of the day", snarare "Pic of the day before yesterday", men då glömde jag fota och igår hann jag inte...
    Premiärade 2 kärror nere på Grimstafältet i förrgår, dels en T-33, dels en Cumulus 200.
    http://www.hobbyequipment.se/radiost...fly-24ghz.html

    T-33:an var helt original, flög den med ett 3S 1000mah.
    Typ denna, men grå: https://www.hobbyking.com/hobbyking/...lug_n_Fly.html

    Cumulus:en har jag satt in servon till skevarna, då det inte ingick, i övrigt original, med borstad motor.
    Första försöket med Cumulus:en slutade i katastrof. Drog iväg kärran, men den beter sig som en oljad ål, baktung som f-n!
    Drar nosen rakt i backen från 2 meters höjd. Konstigt nog inga skador alls! Visar sig att med original-acken är cg:n helt fel.
    Står inget i manualen, dessvärre. Tog vad jag hade, 1st 5-krona och 3 enkronor (visade sig väga 30 gram) o klämde ner under acken i nosen, då hamnade cg:n prick på vingbalken och den gick bra att flyga. Tyvärr lite seg för min smak, men det var ju nästan vindstilla och grått, så ingen vidare termik. Kanske ska testa den i vår istället, när det blir varmare. Roderresponsen var dessutom riktigt dåligt, men med de tunna, förutskurna skevrordena långt inne på vingen kan man ju inte vänta sig vändbarhet som en 3D-kärra..

    T-33:an var helt odramatisk, ett underhandskast och typ 3/4 trottel så var hon i luften.
    Flög väldigt stabilt och fint, men lite mer fart skulle inte skada..

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	flyg.jpg 
Visningar:	201 
Storlek:	119,3 KB 
Id:	48969
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  7. #27
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    takker for opsumeringen. fik lidt dårlige aninger når jeg tittet ned i låter til den der cumulus 200. Jeg var inde på sjappa og titter.

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    10
    Jobb
    Systemkonstuktör
    Klubb
    Viking

    Standard

    Tackar för Cumlulus rapporten!

    Har också köpt en, men bara planet. Har monterat liten borstlös inrunner i gondolen. Tror att maiden får vänta till våren eller om det blir nån anständig vinterdag med klar himmel.

    Tar till mig informationen om TP i närheten av vingbalk. Som sagt det står inte ett smack om lämplig TP i manualen.

  9. #29

    Standard

    Äntligen så har jag fått rätt på mina esc timings, och installerat cleanflight. Samt så är man ledig från kl 11 imorgon.



    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Capture3.JPG 
Visningar:	109 
Storlek:	124,5 KB 
Id:	48973Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Capture2.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	73,2 KB 
Id:	48972Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Capture.JPG 
Visningar:	108 
Storlek:	41,7 KB 
Id:	48971

    Får bli en hel hög ackar där jag testar autotune (förutsatt att den överlever), och senare på eftermiddagen drar jag ut till fältet med min efx racer.

  10. #30
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stenkryparen Visa inlägg
    Tackar för Cumlulus rapporten!

    Har också köpt en, men bara planet. Har monterat liten borstlös inrunner i gondolen.
    Så lite så.
    Vad för inrunner bidde det?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  11. #31

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    10
    Jobb
    Systemkonstuktör
    Klubb
    Viking

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Så lite så.
    Vad för inrunner bidde det?
    En sån här från HK:
    B20-30-31S Brushless Inrunner 2920kv
    KV: 2920
    Max Current: 7A
    Max Power: 120W
    Idle Current: 0.5A
    Resistance: 0.21Ω
    Shaft: Φ2.0mm
    Weight: 51g
    Suggested ESC: 10A
    Cell count: 3-4SLipo
    Bolt holes spacing: 16mm
    Bolt thread: M2.5*4
    Gold Connection: Φ3.5

  12. #32

    Standard

    Hittade varför jag krashace med cleanflights autotune igår.
    2 lösa magneter.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141122_124506[1].jpg 
Visningar:	137 
Storlek:	30,3 KB 
Id:	49002

  13. #33
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    Från Malmö MRFS:
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P1030713.jpg 
Visningar:	154 
Storlek:	105,8 KB 
Id:	49029  
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  14. #34

    Standard

    30min senare bredvid MRFS.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141122_155639[1].jpg 
Visningar:	190 
Storlek:	129,4 KB 
Id:	49034

    DJI Flyaway med superfailsafe som stiger 20m från startpunkten inte där den är när den kickar in.

  15. #35
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    30min senare bredvid MRFS.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141122_155639[1].jpg 
Visningar:	190 
Storlek:	129,4 KB 
Id:	49034


    DJI Flyaway med superfailsafe som stiger 20m från startpunkten inte där den är när den kickar in.

    Menar du att den inte steg först till 20 m innan den flög till startpunkten för landning ? märkligt isf har aldrig hänt mig , gjorde ett test som jag gör då och då på just det idag och det gick klockrent och landade ca 1 m sidan om startpunkten , numera kan man i senare versioner välja vilken höjd man vill ha som utgångshöjd , har du kollat i assistenten vilken höjd den är inställd på ?
    Senast redigerat av Stiffe den 2014-11-23 klockan 00:26.
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  16. #36

    Standard

    Den gick på höjden som var där den starta men trädet var på en kulle. Det är Lite som sitter på min så hade inte den parametern när jag gjorde setup men får kolla igen.

    Kostade mig 3motorer, en arm, 4 propar och fäste för FPV kamera. Med tanke på att det är GetFpv grejer så blev det en dyr dag (överpris).

  17. #37
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Den gick på höjden som var där den starta men trädet var på en kulle. Det är Lite som sitter på min så hade inte den parametern när jag gjorde setup men får kolla igen.

    Kostade mig 3motorer, en arm, 4 propar och fäste för FPV kamera. Med tanke på att det är GetFpv grejer så blev det en dyr dag (överpris).
    Låter inget kul , gick 3 motorer åt skogen ?? vad hände eftersom den gick i failsafe ? kunde du inte avbryta när du såg det gick åt skogen ?
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  18. #38

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Låter inget kul , gick 3 motorer åt skogen ?? vad hände eftersom den gick i failsafe ? kunde du inte avbryta när du såg det gick åt skogen ?
    Jepp flera magneter lossnade på dom och en knäckte sitt ''shaft''. Går att fixa men en massa jobb som jag inte orkar med nu så fokuserar på min Disco Pro istället.
    Tappade bilden för jag skulle filma en liten kiosk som låg vid en radiomast (kom för lågt) så tänkte att det bara var att slänga i failsafe (RTH) så fixar den det själv men fick precis bild för att hinna skrika helvetes nu kommer det ett träd!

    Så blev det den gången.

  19. #39

    Standard

    Radiomast med störande utrustning? =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  20. #40

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141123_160530[1].jpg 
Visningar:	109 
Storlek:	146,8 KB 
Id:	49036

    Verkar som att limningen av magneterna håller. Flög den i 5 min nyss.
    Man kan milt sagt säga att den är intressant i 10-14 m/s vind, och i ultralätt "test" setup utan fpv/lrs. Dvs 457g inklusive lipo.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •