Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Artikelserie om "drönare"

  1. #1


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard Artikelserie om "drönare"

    Just nu publiceras en artikelserie om "drönare" på IDG/M3 - http://m3.idg.se/2.1022/1.593072/lag...h-inom-synhall
    Det återstår nåt avsnitt ännu men personligen tycker jag att denna artikelserie är bland det bästa som skrivits i allmän svensk press under senare år om modellflyg och då i detta fall mera specifikt om främst multirotor-kärror.
    Författare är Kjell Eriksson som nog de flesta av er stiftat bekantskap med via mängder av radio och TV-program. Det var för mig en positiv överraskning att han verkar såpass påläst som han är inom detta område och att artikelserien skrivits med en seriös utgångspunkt vilket vi tackar för.
    Roger

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Det enda man undrar över är hur dom tänkte när dom valde sina 5 roligaste krasher.
    Hur kul är det att ett bröllopspar får en phantom i ansiktet?
    hur kul är det att en crossförare får en i bröstkorgen så han kör omkull efter ett sådant hopp?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #3
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Det ksnske inte är vi som skall tycka att det är roligt, det kan vara de som är med i filmen som tycker så. Se hur lycklig piloten är eftrr att crossföraren träffats, de är säkert goda vänner och de alla har anmält sina snuttar till Funniest movies.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fast nu ingick ju inte krascherna i artikelserien av Kjell Eriksson utan länken fanns på "drönarsidan" hos M3.
    Och det var Kjells serie jag tyckte var ovanligt välskriven för att handla om delar av vår "udda" hobby.
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •