Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: hexacopter montering av qq super med receiver

  1. #1

    Standard hexacopter montering av qq super med receiver

    Hej allesammans!

    Jag är ganska ny med detta och fick hem ett hexacopterpaket från ebay (http://www.ebay.com/itm/F08618-A-HMF.../281447844939?)
    Jag har monterat ramen och hela kittet. Jag köpte ett (http://www.teknikmagasinet.se/tillbe...h-30c-hardcase) igår på teknikmagasinet. När jag kopplar in allting så piper alla motorer väldigt intensivt(ungefär 3 pip per sekund.

    På ebay annonsen är det inte den flightcontrollen som jag har. Jag har en QQ super samt en R7EH receiver med transmitter som står på ebay. 30a på mina ESC

    Min fråga är: Vet ni hur man ska koppla alla kablar? Jag följer manualen men får ändå inte ihop det. Vet ej om receivern vill sammarbeta med transmittera. Ibland fungerar det men när jag kopplar Rudder, Throttle,Elevator och Alieron (det står att man ska göra så i manualen) så fungerar ingenting. Det endast piper från motorerna och ingen respons från transmittern.

    Vänligen hjälp en man i nöd!

  2. #2

    Standard

    I beskrivningen står det
    "Battery suggest: 3S-4S 2200mAh-5200mAh"

    Du har köpt ett 2S 3300mah vilket inte kommer funka.

  3. #3

    Standard

    Ok, så om jag byter så tror du att det kommr fungera? Då skall jag bege mig till teknik magasinet och byta.

  4. #4

    Standard

    Nej men den har iaf möjlighet att funka om du har rätt batteri till. Med 2S hade det aldrig gått.
    Exakt vilket storlek som passar bäst får nån med liknande setup svara på.
    Man brukar dock inte vanligtvis köra hardcase på flyg då det bara är extra vikt.

    Kolla om du har nån riktig rc butik i närheten som har bättre utbud av lipos.

    Välkommen till hobbyn förresten. Det kan vara krångligt i början men man får försöka läsa så mycket det går på diverse sidor och forum

  5. #5

    Standard

    Eller det är möjligt att det kan funka om fartreglagen inte klarar 2S så mottagare och styrkort inte får rätt spänning nu.
    Rätt batteri är iaf bäst att börja med innan du felsöker resten så kanske det löser sig.
    Köp inget innan du vet vad som passar dock då lipos är rätt dyra.
    Du kan prova kontakta försäljaren av din hexakopter och se ifall dom har några rekommendationer.
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-11-15 klockan 12:22.

  6. #6

    Standard

    fick detta när jag frågade vilket batteri jag skulle ha.

    ''Dear Friend,
    Thank you for your email. It is my honor to serve you.
    4S maybe better.
    We have 12V 2A SWITCHING ADAPTER+2S 3S Cell RC Battery Balance Charger + 11.1V 3300Mah 25C Lipo Battery or SWITCHING ADAPTER 12V 2A+Balance Charger Voltage Detector 2S 3S 4S + Lipo Battery 11.1V 3300Mah 25C
    Are you interested it?
    If you have any question please contact me.
    Thanks and best regards''

    Dock tar det 2 veckor att få paketet från dem så jag ska nog bege mig till http://www.wentzels.se/produkt/_rfi_lipo_111v_3s_2650mah_30c_deans_ackbatter och titta på denna.
    Den bör vara tillräcklig. eller hur?

  7. #7

    Standard

    Han skrev inget om flygtid i sitt svar eller om man skulle köra 3 eller 4s för optimal prestanda så svårt att säga. Det man vill veta är hur många "mah" man behöver för en viss flygtid och det beror på många faktorer. Det batteri du länka till är nog i minsta laget.
    Vågar inte rekommendera något då jag ej flyger koptrar i denna storlek. Om du inte får något svar här kan du prova rcgroups.com. Där finns det betydligt fler användare så lättare att hitta nån som har liknande grejor.

  8. #8

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    92
    Jobb
    Fastighetskonsult
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Jag skulle välja 4S för och mer än 4000mAh. Bor du i Malmötrakten kan du köpa en överbliven acc av mig så att du kommer igång.
    /Christian

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •