Måste ändå säga att jag är imponerad av Vector, plockade ut den ur lådan, lödade fyra kablar - tid förflutet 20 minuter inklusive montering på Quad.

Flyttade till datorn och kopplade in Mini USB till Vector samt laddade ner SW från Eagle Three hemsida, 15 minuter inklusive radio test, upptäckte att Horisonten går på fel håll i mjukvaran i roll led, men koptern fungerar rätt.

Provflygning i trädgården(blåser som in i bubblan, jag tar inte upp mina andra maskiner i denna blåst) aktiverar och tar upp den försiktigt till en meter och testar roll pitch och höjd, hur stabil som helst inom 30 sekunder är jag ute och far bland villorna i kvarteret. Har aldrig varit med om en så lätt inställd kontroller - helt fantastiskt.

Sedan tillbaka igen när batteriet är slut och tittar på loggen, den drog 12 A i snitt, max 63 km/h och jag var på 5m höjd som högst, bara så koolt.

Dock har jag säkert en del att ställa in ytterligare, men ändå. Inom en timma har jag avverkat en Acke från det att jag packade upp vector ur lådan.

Kan bara rekommenderas
Ken