Reklam

 
Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 234567
Resultat 121 till 125 av 125

Ämne: En växande recension av Quanum Nova / Cheerson CX-20

  1. #121


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Jag köpte en Nova för ett bra tag sen. Har bara tagit ut den ett par gånger men tröttnade direkt eftersom den inte fungerade som den skulle tyckte jag. I Loiter så drog den bara iväg och hade nog försvunnit om jag inte fått tilbaka kontrollen i Stabilize. Allt är kalibrerat efter alla konstens regler. Har tre andra APM-maskiner så jag är van vid dom... Tröttnade och nu har den stått och samlat damm några månader.
    Idag fick jag ett ryck och började googla på problemet. Hittade massor om andra som har samma problem som jag. Det vettigaste tipset var en kille som upptäckt att kompassen går åt fel håll. Norr är norr och syd är syd, men öster och väster är omkastade trots att den är rätt konfigurerad. Kopplade in min i Mission Planner nyss, och mycket riktigt så går kompassen fel, trots att jag angett extern kompass och alltså 180 grader vridet. Ändrade det till 0 grader rotation och då visar kompassen rätt. Har inte provflygit än, men är det nån med som upptäckt samma grej? Det är ju precis som att kompassmodulen sitter upp och ner i den lilla domen ovanpå koptern, men den är ju limmad från fabrik....

  2. #122

    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    2
    Jobb
    ...
    Klubb
    Ingen

    Standard

    Hej!

    Har en cx20 och vill köpa en gimbal. Har sedan tidigare en gopro 2. Finns det någon gimbal som passar denna kamera eller måste jag byta till en 3a eller senare?

    mvh

  3. #123

    Reg.datum
    jun 2015
    Inlägg
    4
    Jobb
    IT-Tekniker
    Klubb
    SMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Berka Visa inlägg
    ....köp den INTE av teknikmagasinet. Fick en Zero, och kan därför inte gå in och kolla värden på varför den faller ner. Ska däremot lämna tillbakas den, eller få den reparerad pga detta. Då den ej fungerar som den ska.
    Den jag köpte av Teknikmagasinet visade sig vara BigShark versionen, som tur var hade jag ett mail där dom lovade Open source, så jag lämnade tillbaks den och är nu ägare av en Quanum Nova Open Source..
    Kostade $131 från HK med fri frakt!

    Citat Ursprungligen postat av Ändy Visa inlägg
    Hej!

    Har en cx20 och vill köpa en gimbal. Har sedan tidigare en gopro 2. Finns det någon gimbal som passar denna kamera eller måste jag byta till en 3a eller senare?

    mvh
    Jag köpte en 3-axis GLB gimbal från aliexpress.com och är nöjd med den..

    https://www.youtube.com/watch?v=Zj7Yw1l16Kc

  4. #124

    Standard

    Hur gör jag för att ta reda på vilken version på cx 20 jag har. Har inte något mission planer eller liknande installerat. För övriht kan sägas att jag är helt ny i ämnet och fler av de förkortningar som används är helt nya begrepp för mig.

  5. #125

    Standard

    Kollade på Bangood efter en Cheerson CX20. Hittade en och det står att det är Open Source versionen. Är det denna man ska satsa på om man vill köpa en Cheerson och funkar det att använda sin egen radio? Är det isåfall bökigt att konfigurera radion så att man får samma defaultinställningar som medföljande radio?
    Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •