Reklam

 
Sidan 5 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 125

Ämne: En växande recension av Quanum Nova / Cheerson CX-20

  1. #81

    Standard

    Vad menar du med omfånget? Den fysiska storleken?


    själv testade jag faktiskt flyga lite "fpv" på en begränsad inomhusyta idag, funkade alldeles förträffligt tills jag insåg den var på väg mot mig, fick landa under odramatiska former. Är det fint ute imorgon när jag kommer hem blire en utomhustur

  2. #82

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av oddname Visa inlägg
    Vad menar du med omfånget?
    Det är väl inte säkert att kameran får plats i gimbalen, eller att gimbalen orkar den extra vikten.

  3. #83

    Standard

    Du menar så! Då förstår jag, men om jag fattat rätt är 5.4mm optiken även den m12 så då bööööör väl optik från sidan där kanske passa på det sättet?


    I alla fall, premiärflygning idag, lite blåsigt men maskinen flyger fortfarande fint trots uppdaterat till senaste arducopter =D
    Väldigt trevligt se var man är på en liten radar på taranisen etc och få status uppläst när man ändrar läge etc.

  4. #84

    Standard

    Har du uppdaterat till 3.21?
    Har lite problem i Loiter/stable läge och alltitude hold, när jag flyger så rycker/knycker den till med jämna mellanrum. Svårt att förklara men fungerar era helt perfekt i dom lägen? Hade en incident igår där den i loiter/stable började sjunka och fast jag gav full gas så hände inget, fick slå över på manuell och då blev det fart på den igen.
    Tycker den är lättast att flyga i manuellt läge men tycker det är konstigt då loiter/stable väl egentligen skall underlätta för en?

  5. #85

    Standard

    Loiter är inte till för att flyga, därav att det är segt att t ex förflytta maskinen. Stable är ju det vanliga antar jag du kallar manual, självbalanserande men flygbar. Finns ju ett trevligt läge som heter Position Hold, som är manuell + loiter i princip.

    När man släpper bromsar den ner och stabiliserar fint och håller positionen och när man rör går den över till stable och går att flyga fint.

  6. #86

    Standard

    Idag blev jag färdig med sista mekandet, gjorde mig ett fint LC-filter så jag slipper störningar på strömförsörjningen till videosändaren. Ersätter mitt temporära filter gjort med endast en konding och sladd som snurrade runt ett litet kullager. Nu har jag gjort enligt konstens alla regler med ferriter, kondingar, drosslar och dioder

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCF1889.jpg 
Visningar:	823 
Storlek:	39,7 KB 
Id:	50660

  7. #87

    Standard

    Hur hård vind kan/bör man max flyga i?

  8. #88

    Standard

    Vind är en sak, vindby är en starkare snabbt kommade och avtagande vindpust, turbulens är värst.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #89

    Standard

    Sist jag flög var det relativt starka vindar, men konstant, gick extremt bra, maskinen uppförde sig riktigt trevligt.
    Men tidigare har jag testat flyga när jag kände det blåste lite och lite "då och då" så att säga, då var det värre.

    Så i Ålänningens anda så är det nog från fall till fall, det kan verkar blåsigt (som för mig sist) men flög hur bra som helst, och sen rena rama berg o dalbanan en annan dag när man tycker det knappt blåser.

  10. #90

    Standard

    Var ute o flög igår med kameran monterad och allt fungerade fint när den plötsligt rusar motorerna gör en volt och störtar till marken från ca 10-15m höjd!? Trodde att jag skulle hitta den i tusen bitar men den var bara det ena benet som var av.
    Provade att starta igen för att se om den fortfarande fungerade men en motor står och rycker och piper? Dom andra tre fungerar vid gaspådrag. Öppnade quaden och såg att en fin vit kabel till vad jag tror är en ESC är av. Troligtvis har den gått av när den var i luften, därav den fina volten och rusande motorer då dom nog försökte kompensera när den la av.

    Är ingen höjdare på att löda men håll tummarna att jag lyckas!:-)
    Senast redigerat av Peterv8 den 2015-03-10 klockan 09:52.

  11. #91

    Standard

    Efter lite uppgradering än en gång och försök till att justera så flög maskinen väldigt dåligt, vid loiter så drog den åt sidorna fram och tillbaka. Så nu ska jag återgå lite med firmware och försöka köra från default igen. Allt för att man ville justera liiiite till och testa custom fw :P

  12. #92


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Eftersom Hobbyking har 55Euro rabatt på Novan den här helgen så kunde jag inte motstå att beställa en. Får se hur den är när jag får den.
    Jag har en Tarot gimbal över som jag hade tänkt montera, hoppas det fungerar.

  13. #93

    Standard

    Ska fungerar fint tror jag, verkar vara gaaanska standardiserat med gimbal passande storlek

  14. #94
    thebosss avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    3
    Klubb
    Mölndals Modellflyg

    Standard

    Jag har en Nova med Tarot 2D gimbal. Funkar kanon men den är ungefär 2cm för hög så jag har byggt på landningsstället 2cm.

  15. #95


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av theboss Visa inlägg
    Jag har en Nova med Tarot 2D gimbal. Funkar kanon men den är ungefär 2cm för hög så jag har byggt på landningsstället 2cm.
    Jo, jag upptäckte också att gimbalen tog i marken. Som tur är har jag en kompis som är duktig på att rita i Inventor, så han slängde ihop ett ben som ser ut som originalbenet fast två cm längre. Bara att skriva ut två stycken och montera, blev perfekt.

  16. #96
    thebosss avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    3
    Klubb
    Mölndals Modellflyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter_L Visa inlägg
    Jo, jag upptäckte också att gimbalen tog i marken. Som tur är har jag en kompis som är duktig på att rita i Inventor, så han slängde ihop ett ben som ser ut som originalbenet fast två cm längre. Bara att skriva ut två stycken och montera, blev perfekt.
    Grymt avis, mina har påtejpade kabelrännor under :-(

  17. #97


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av theboss Visa inlägg
    Grymt avis, mina har påtejpade kabelrännor under :-(
    Det är möjligt att det kan bli två ben över snart. Håller på att experimentera med lite olika färger. Just nu sitter det ett rött och ett vitt ben på den. Troligtvis blir det två vita till slut. Skulle också vilja ha dom lite bredare, det blev lite trångt för gimbalen.
    PM:ar dig om det blir några över inom den närmaste framtiden.

  18. #98
    thebosss avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    3
    Klubb
    Mölndals Modellflyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter_L Visa inlägg
    Det är möjligt att det kan bli två ben över snart. Håller på att experimentera med lite olika färger. Just nu sitter det ett rött och ett vitt ben på den. Troligtvis blir det två vita till slut. Skulle också vilja ha dom lite bredare, det blev lite trångt för gimbalen.
    PM:ar dig om det blir några över inom den närmaste framtiden.
    Yeah!

  19. #99

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    9
    Klubb
    Karlshamns Mfs, Mfk Snobben

    Standard

    Hej, kan någon vänlig själ hjälpa mig med en basic setup till CX-20 och Taranis sändare? Tackar på förhand.
    Mvh
    Stefan

  20. #100

    Standard

    Trevligt att tråden lever och har sig än

    Vad exakt vill du ha hjälp med? Ställa in radion eller koppla in mottagare?


    CX-20 är för övrigt en riktigt bra maskin redan ur lådan, och en Taranis ger en lite mer kontroll om man nu önskar det (och det gör väl alla? =D )

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •