Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Fattar inte EBAY...

  1. #1

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard Fattar inte EBAY...

    Har beställt saker på Ebay några gånger och det har oftast funkat bra men någon gång har grejerna inte kommit fram. Det har i dessa fall också ordnat sig med återbetalning. Men nu har jag tre artiklar från samma säljare (kinabaserad säljare) som inte dykt upp trots 10 dar över den estimerade leveranstidens bortre gräns.

    Jag har för mig jag sett att det finns en bortre gräns när man inte kan initiera "ett case" längre men jag lyckas inte hitta någon info om detta. Någon som vet på rak arm eller kan länka mig rätt... ??

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Finns säkert nått bortre men har inte kollat på det, i 100% av fallen som jag haft problem så har jag bara skickat ett meddelande till säljaren och sen har det löst sig , gjort det ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #3

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Jo, det har jag gjort och därigenom öppnat ett case för tre objekt, blir inte klok på om man kan skicka meddelande till säljaren utan att göra case av det... Säljaren har bett mig vänta ytterligare 7-10 dar... vilket jag ju kan göra såvida inte någon tidsgräns passeras.

    I min meddelandelista står ett datum "Item ends" med tre olika datum ett 1-2 veckor framåt trots att alla tre items jag skickat meddelande om är från samma beställning... det kanske är när jag måste besvara meddelandena senast...

    Får inte ihop det... men det ordnar sig nog. Har hittills inte råkat ut för något bottennapp =)

  4. #4

    Standard

    Räkna med 2-8 veckors leveranstid från Kina. Tror att man kan öppna case upp till 40 dagar efter att men köpt och betalt varan.

  5. #5

    Standard

    Jag öppnar ett case på paypal så fort tiden har gått över utsatt leveranstid, säger köparen att jag ska vänta några dagar till brukar jag eskalera det direkt o låta paypal sköta det. Har dom skrivit att det ska ta 30 dagar ska man inte behöva vänta 40.

    Tror inte du kan starta ett case eftersom en av grejorna fortfarande har tid på sig, hade samma problem fast jag hade köpt sakerna samtidigt och använt "add to cart".

    Lite off topic men förövrigt förstår jag inte vad så många här på forumet har imot grejor från ebay. Allt är gjort hos samma kines om du så köper det på ebay eller någon annanstans. Goodluckbuy (bara ett av deras ebay namn) tex, en av dom största säljarna av rcgrejor på ebay är ägt av hextronik som också äger hobbyking.

  6. #6

    Standard

    Några framgångar här??

    Ett tips till är att alltid kolla deras betyg!! och läsa vad andra skrivit om dom.. särskilt negativa.. Har dom mycket negativa så handla från någon annan..

  7. #7

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Jodå, eller det beror på hur man ser det. Grejerna kom inte fram men det var inget problem att få tillbaka vad jag lagt ut.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •