Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bra strömmätare?

  1. #1

    Standard Bra strömmätare?

    Hep!

    Vet någon om en bra mätare för att mäta strömförbrukning för tex multirotorer (men även enmotoriga flyg vid behov)? Alltså något som antagligen kopplas mellan ack och multirotor/flyg/osv. Inte intresserad av HobbyKings kvalitetsgrejer.

    Tänkte på just det med att mäta strömförbrukning vid full last.

    /MickeM
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Standard

    Jag kör med Vista Powers 100A. Finkar mkt bra.
    Finns hos ex RCflight.se. Har för mig att den kostar drygt 200kr. Värd varje krona dock.

    Med vänlig hälsning, Aner

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Har du testat en strömtång/tångamperemeter ? Den påverkar ju inte strömkretsen mellan ack och motorer något alls och är enkel att använda. Allt som kopplas mellan ack och förbrukare kan ju påverka möjligheten att få ut maximal effekt även om mätarna idag är mycket bättre än tidigare och det är väl främst för att de använder hall-element (vill minnas att bättre strömmätningsinstrument använder sådana). Annars lär dom ju tillföra en aning motstånd i strömkretsen. Denna anses nog rätt OK - trots att HK säljer den - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...up_Ver_2_.html
    En Eagle Tree E-logger kan ju också lösa ditt problem och då kan du ju få hela flygningen loggad.
    Roger

  4. #4

    Standard

    Kör med denna. Fungerar för mig och har "peak" mätare d.v.s man behöver inte kika på den hela tiden för att registrera maxvärden.
    -----------
    Olsson

  5. #5

    Standard

    Tack för tipsen. Ska fundera på saken, skulle behöva nåt.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •