Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vilka sändare funkar Fatshark till

  1. #1

    Standard Vilka sändare funkar Fatshark till

    Jag tänkte eventuellt köpa Hitec Flash 7 som min första sändare. Jag vill i framtiden kunna köra FPV gärna med videoglasögon tex Fat Shark och läser då om de att dom inte är kompatibla med alla sändare "Fat Shark is not compatible with Chinese brand transmitters. Fat Shark can only guarantee compatibility with Fat Shark and ImmersionRC transmittera." Så min fråga är om det är någon som vet om dom funkar med Hitec´s grejer?

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Har hitec videosändare?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #3

    Standard

    Haha trodde dom menade radiosändaren Är verkligen lost på detta men det kanske tar sig eller....

  4. #4

    Standard

    Skönt då spelar det ingen roll alls vilken radiosändare man har. Såg i en video att han kopplade sig mot den vanliga rc sändaren det var därför jag trodde det var den dom menade.

  5. #5

    Standard

    Vi har alla varit nya och det är mycket att lära sig i början Men det är ju bara att våga fråga och lära sig.

    Fat Shark garanterar bara att deras glasögon funkar med sina egna videosändare (den delen som sänder videosignalen från din modell, ofta förkortat vtx) men de fungerar vanligtvis med alla videosändare som använder 5.8Ghz-bandet och sänder på Fat Shark-kompatibla kanaler: 5740, 5760, 5780, 5800, 5820, 5840, 5860MHz.
    Imprez hangar:
    Multirotor: Hubsan 107 FPV, LKTR250 x2
    Flygplan (scratchbyggda): FliteTest Spitfire x2 , Fw190 baserad på FT Spitfire.
    Flygplan (byggsats): FliteTest Viggen

  6. #6

    Standard

    De FatShark-goggles med head-tracker, hur skickas den signalen? Är det via kabel till den sändare man har eller är det dubbelriktad 2.4GHz som gäller (för de få som har det)?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Headtrackern kör du i trainerporten
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •