Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Godkänd UAV operatör sökes i Hagfors-trakten

  1. #21

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    92
    Jobb
    Fastighetskonsult
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ecks Visa inlägg
    Hi Christian,

    I can't see why you have received so much bad response from your question. Our company is based in Göteborg and we have 3 pilots with tillstand 1b including forsakring. We even have tillstand to fly any machine as we build and design our own (usually tillstand is just for one machine).

    How often do you need to have someone flying in that area? I personally can easily travel and work.

    if you want a chat (I speak Swedish just not write) then email me at ecksframe@live.se or ring.

    Mvh and happy new year

    Cameron Turnbull
    0723227608
    Hi Cameron
    Thank you! I'll get back to you during next week when I'm back at the office.

    Cheers
    Christian
    /Christian

  2. #22

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    92
    Jobb
    Fastighetskonsult
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Orkar inte läsa efter allt skitsnack i början av tråden. men fixxa mig tillståndet så flyger min hexa med 15 min flygtid och 12 kg lyftkraft gärna er kamera.
    Hej
    Det var just ett företag med alla tillstånd i ordning som jag eftersökte. En Hexa med tillräcklig lyftkraft har vi tillgång till redan, men det var verkligen en imponerande lyftkraft din har!
    Hälsn.
    Christian
    /Christian

  3. #23

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Christian Visa inlägg
    Hej
    Det var just ett företag med alla tillstånd i ordning som jag eftersökte. En Hexa med tillräcklig lyftkraft har vi tillgång till redan, men det var verkligen en imponerande lyftkraft din har!
    Hälsn.
    Christian
    Har suttit och forskat/byggt i 3år nu. Flr att få fram bra grejer.

  4. #24

    Standard

    Jag har flyttat tråden till "Reklam Företag & Privat" samt städat upp den lite.

    Jag tycker vi skall se det positivt att folk söker UAS piloter / Operatörer, det ger oss en chans att kanske få jobba med det vi gillar så klart som fasen att alla skall få göra reklam eller söka efter folk! Det naturliga skall ju vara att företag går till rcflyg.se för där finns de bästa piloterna! Eller hur, inte nej fan skriv inte där värsta bitch forumet åsså får vi inga roliga erbjudanden...

    Med detta vill jag säga att 2015 är året vi vänder den negativa UAS / FPV trenden och visar att vi är vuxna professionella människor som antingen har detta som jobb eller som rekreation och oavsett respekterar varandras profession
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #25
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    J
    Med detta vill jag säga att 2015 är året vi vänder den negativa UAS / FPV trenden och visar att vi är vuxna professionella människor som antingen har detta som jobb eller som rekreation och oavsett respekterar varandras profession

    Med det sagt så raderar du mitt inlägg... 2015 blir året jag inte heller blev medlem.
    Superhero

  6. #26
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Och mitt inlgg försvann också, trots att jag hjälpte Christian? Hoppas rcff vänder det negativa i till positivt då blir jag medlem 2015.
    Uav pilot.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #27

    Standard

    Så där då återställt alla inlägg, alla glada igen

    Henke jag kan däremot inte se hur du kan bestämma vad vårat forum är till för och vilka som får skriva, vi är öppna för alla och alla förslag det anser jag vara en av våra styrkor att just alla får vädra sin åsikt.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  8. #28
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Så där då återställt alla inlägg, alla glada igen

    Absolut! Har länge övervägt att bli medlem, fortsätter det såhär så är jag med!

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Henke jag kan däremot inte se hur du kan bestämma vad vårat forum är till för och vilka som får skriva, vi är öppna för alla och alla förslag det anser jag vara en av våra styrkor att just alla får vädra sin åsikt.
    Jag bestämmer ingenting, är inte ens medlem hitintills. Bidrar bara med kunskap och hits på er sida. Jag ser dock många diskussioner om vad som är okej och inte, vad som är modellflyg och inte. RCFF slår ifrån sig alla/många gränsfall och beyond med att det inte är modellflyg. Ganska enkelt att dra slutsatsen att de som är medlemmar är av samma eller snarlik åsikt då ni för deras ord.

    Långsökt att söka proffsflygare bland hobbyflygare med rekreation som devis. Det hindrar dock inte att de bästa piloterna figurerar här. Hoppas du förstår och åter igen en eloge för att det raderade återställdes.
    Superhero

  9. #29

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    92
    Jobb
    Fastighetskonsult
    Klubb
    Klubblös

    Standard Godkänd UAV operatör sökes i Hagfors-trakten

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Långsökt att söka proffsflygare bland hobbyflygare med rekreation som devis. Det hindrar dock inte att de bästa piloterna figurerar här. Hoppas du förstår och åter igen en eloge för att det raderade återställdes.
    Jag har fått många tips (till angiven e-postadress) från och om seriösa proffsflygare kring Hagfors genom min fråga här på forumet. Det har verkligen hjälpt mig och jag kan inte se på vilket sätt det skulle vara långsökt att söka hjälp bland hobbyflygare. Jag har själv flugit allt möjligt i rc-väg sedan 10-årsåldern (det var 35 år sedan) och genom RCFF, klubbverksamhet och diverse meetings lärt känna många som utvecklat sin hobby till en profession, dock känner jag ingen i Hagfors.
    /Christian

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •