Reklam

Resultat 1 till 7 av 7

mne: Var r det bst o billigast att bestlla Fatsharks?

jomos avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlgg
    31
    Klubb
    Vallentuna, VMFK

Standard Var r det bst o billigast att bestlla Fatsharks?

Hej, skall ntligen in i FPV-trsket ;-) Men, var bestller man enklast o billigast? r det utanfr EU s ker man vl direkt p tull o skatt o s, right?

Mvh,

Johan

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 833
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

"Bst och billigast" r vl tyvrr sllan synonymer. Och visst kan du f betala moms (25 %) och en admin-avgift (ofta runt 100 kr) nr du bestller frn web-shoppar utanfr EU. Ibland slinker paketen igenom utan att du behver betala extra och ibland r det tvrtom s rkna alltid med kostnaden nr du gr dina kalkyler.
    Roger

Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjr
    Klubb
    deshgMFK, Trans Mfk, Mfk Malmen

Standard

I mnga fall s blir det ngot billigare i utlandet ven med moms och tull inblandat. Men en sak att rkna in r hur bra support man fr om ngot strular. Readymade och getfpv /lumenier har varit grymt bra detta s dom r mina standardleverantrer readymade som nr1
    ------------------------Skickat frn min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Standard

Bestller man frn hobbyking och stter att dom ska skriva 10% av vrdet s slipper du moms/tull, det gjorde jag nr jag bestllde mina dominators. nda avgiften jag fick va dhls mupp avgift p typ 150kr.

Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjr
    Klubb
    deshgMFK, Trans Mfk, Mfk Malmen

Standard

slipper kan man ju diskutera men det tnker jag inte gra.
    Risken med att skriva ner vrdet som jag knner folk som rkat ut fr r att om paketet skulle bli frstrt
    under transporten s fr man det vrdet som r registrerat p paketet vilket kan bli rtt trkigt.
    ------------------------Skickat frn min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 833
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Nja - vi skall nog inte klaga ver att vi ibland "tvingas" betala den lagenliga momsen p 25 % av varuvrde + frakt nr vi handlar frn lnder utanfr EU. Det trkiga r vl egentligen hanteringsavgiften - den som t ex Posten brukar ta ca: 100 kr fr att utfra - men ntt lr dom ju behva ta ut fr tjnsten. Nn tull har d i alla fall jag aldrig rkat ut fr utan det r momsen. Dock har jag vid nt tillflle ftt skicka in en kopia p fakturan och d hjlper det inte att dribbla med nedskrivningar av varuvrdet. Sen gr det ju att handla frn HKs Europalager och d slipper vi dessa plagor - ven om dom i alla fall delvis r inbakade i ett ngot hgre pris.
    Och Dithes kan ju fundera lite ver om att han sjlv hade ett transportfretag som bl a skulle skta frtullning - skulle du d vilja utfra denna tjnst ("mupp avgift") kostnadsfritt ? Sen kan man ju alltid diskutera kostnadsnivn p tjnsten och 150 kr kanske r i hgsta laget - och definitivt fr frsndelser med lgt varuvrde.
    Roger

Standard

Jag har alltid kollat fler platser och tagit frn det stllet som har blivit mest frmnligast fr mig den lagliga vgen. Oftast blir det att kpa frn Sverige. Prutar man p service och support s kan det bli dyrare, mer tidsdande och framfrallt irriterande.

Det lttaste r ju frsts att frga var andra myglar bst s man slipper lgga tid p att kontrollera upp saken sjlv och sedan hlla tummarna att det funkar i slutnden. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •