Reklam

Sidan 4 av 7 FrstaFrsta 1234567 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 129

mne: Mitt frsta multirotorbygge (och sker 100 frgor)

Reg.datum
    Dec 2013
    Inlgg
    335
    Jobb
    CNC-operatr p Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

Standard

Det gr att flytta vilken kanal som gr vad men stter du dem shr s borde alla hamna rtt frn brjan, eventuellt fr du klicka i reverse p ngon eller ngra kanaler sedan nr du gr instllningarna i GCS.
    Den hr fljde jag nr jag byggde ihop min:
    https://www.youtube.com/watch?featur...&v=OKMOifCn_xA
    Senast redigerat av Ted_B den 2014-12-12 klockan 14:18.

Standard

S dr ja d har jag fixat kortslutning. Hade missat lite nr jag tejpade kopplingen mellan motorn och ESCen . Typiskt att det r helg ocks s man inte bara kan bestlla nytt och f imorgon. Vad mer n ESCen har jag sabbat tror ni eller har en skring i ESCen rddat annan elektronik?

Standard

Oooooops.
    Esc har inga skringar, inga jag har sett iallafall.
    S det r bara att testa vad som fungerar och inte.
    Friskt kopplat hlften brunnet , brukar det heta ;-)
    / Jonas

Standard

Jag fr i alla fall de andra motorerna att snurra i open pilot och flightboarden lyser och blinkar, sndaren ocks s hoppas att felet stannade i ESCen. Jaja detta var ju lrorikt slarva inte med tejp fr du inte kan vnta p att f hem krympling . BECen sitter i samma ldning som den brnda ESCen men den lyser och skickar bevisligen strm till Flygkontrollen.

Standard

Jag skulle snarare sga, anvnd inte tape, anvnd krympslang.
    / Jonas

Standard

Jo jag vet det nu. Men hade ingen hemma och ville inte vnta *suck*...

Standard

Har ny ESC p mndag eller tisdag passade p att bestlla LED ocks s d gr jag ett nytt frsk. Ska frbi Kjell & CO och kpa krympslangar ocks... kanske kan va bra att ha .

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 833
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Redrobjem Visa inlgg
    .. kanske kan va bra att ha .
    ...dagens understatement...
    Roger

Standard

S dr nu lirar alla motorer i alla fall nu terstr bara att lra sig sndaren s here we go.

Nr jag ska kalibrera min HitecFlash 7 i Open Pilot kr jag fast nr den ber mig att "toogle the flight mode switch" och vilken knapp/spak/switch jag n rr p hnder det inget och jag kommer inte vidare. Vad r en flight mode switch och vart sitter den p Hitec Flash 7 ngon vnlig sjl som har ntt tips om vad jag ska gra?

Standard

Det borde vara "Gear" du ska vippa om, och sen ska kanal 5 p mottagaren vara ansluten till kortet p ingngen fr flight mode.
    Sen tror jag tyvrr att Flash 7 r begrnsad i mjlighet att flytta funktioner mellan knappar och kanaler.
    / Jonas

Standard

Gear? s hr ser kontrollerna ut.

Sen ser mottagaren ut s hr en koppling med alla sladdar s jag hnger inte med vad du menar. med femman till ingngen fr flight mode hittar ingen sn ingng.

Har aldrig hllit i en riktig sndare innan s jag r helt nollad vad alla knappar r fr. Frsker lsa instruktionen med dlig framgng.

Standard

Hmmm, okej, d mste du programmera ngon av switcharna p sndaren till kanal 5, och jag trodde du hade en ldre sndare d jag misstnker att Hitec teranvnt modell namnet p radion.
    / Jonas

Standard

Ok nu har jag hittat ch 5 satt den p sw-F men vad fr egenskap ska den ha den r p gyro p default.

Standard

Jag skulle gissa p AUX.
    / Jonas

Standard

Tror jag ftt till ntt nu. Nu ska jag bara koppla sndaren till mottagaren och tilldela modellnamn. Finns inte quad s jag gissar p helikopter nr det gller modell.

Standard

Inte helikopter, acro
    Funjet Ultra SK3 6s, Funjet Ultra EDF 6s, Birdseye bumblebee, green bee 110, xbl 117, qx90, realacc x210, bonsai

Standard

Jaha r det drfr den inte vill funka. Men sen finns det massa instllningar i Acro vilka ska jag ha dr?

Standard

Jag vet inte riktigt hur det r p din sndare, men p min dx7 valde jag acro och ndrade inte s mkt mer n s!
    Funjet Ultra SK3 6s, Funjet Ultra EDF 6s, Birdseye bumblebee, green bee 110, xbl 117, qx90, realacc x210, bonsai

Standard

Jag kan vlja p Wing mellan
    1 Aile
    1 Aile + 2 Flap
    2 Aile
    2 Aile + 1 Flap
    2 Aile + 2 Flap
    Sen kan ovanstende vljas i Delta (elevon) eller Normal

sen Tail kan vljas Normal och v-tail.

Standard

AND WE HAVE LIFT OFF .

Tack alla som hjlpt mig (stundtals obildbar) att bygga en flygmaskin. Speciellt Jonas a.k.a. FinnByFraggel som outtrttligt frklarat vad jag ska gra. Allt r inkpt p AutoPartner RC som har hjlpt till p ett mycket proffesionellt stt. Bra priser ocks dock lite dyr frakt p mindre prylar men det r en struntsak i sammanhanget med tanke p hur bra hjlp jag ftt. Bra att kpa svenskt nr man pltsligt behver nya grejer fr man har pajat ntt, sknt att f det ngon dag senare.

Det var en helt annan sak att flyga med denna n med lilla Hubsan. Men i kvll njde jag mig med att hovra lite ska va p ett strre flt under mildare vindar sen. Kul som faaan men lskigt d jag inte vill krascha denna p en gng .

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •