Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kalibrering av gimbal i kylan?

  1. #1

    Standard Kalibrering av gimbal i kylan?

    Behöver ni kalibrera om era gimbals när det är kallt? På min Disco Pro så vrider den sig åt sidan när jag kopplar på strömmen. Sen under tiden när Nazan startar upp så går den sakta tillbaka. I luften sen så är det ofta att den inte är horisontell. Kalibrering har skett hemma i rumstemperatur. Kalibrerar ni den i kylan? :-)

  2. #2

    Standard

    Säg till att den står helt stilla när du kopplar in strömmen tills gimbalen börjar jobba. Gör man inte det så kan den drifta och hålla på. Jag har inga problem med kylan på min dock inte mer än -4 som max nere i skåne.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Sålänge jag låter maskinen stå ute ett tag innan spänningsättning så är det inga problem. -4 har aldrig varit några problem det är när det närmare sig -15 eller lägre som jag fått uppleva fenomen
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #4

    Standard

    Ok, det var nog mellan 5-10 minusgrader sist jag flög. Ska tänka på att hålla den still när jag kopplar in strömmen imorgon. Är ju lite bökigt att kalibrera den på fältet...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •