Reklam

 
Sidan 4 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 129

Ämne: Mitt första multirotorbygge (och säker 100 frågor)

  1. #61

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Det går att flytta vilken kanal som gör vad men sätter du dem såhär så borde alla hamna rätt från början, eventuellt får du klicka i reverse på någon eller några kanaler sedan när du gör inställningarna i GCS.
    Den här följde jag när jag byggde ihop min:
    https://www.youtube.com/watch?featur...&v=OKMOifCn_xA
    Senast redigerat av Ted_B den 2014-12-12 klockan 14:18.

  2. #62

    Standard

    Så där ja då har jag fixat kortslutning. Hade missat lite när jag tejpade kopplingen mellan motorn och ESCen . Typiskt att det är helg också så man inte bara kan beställa nytt och få imorgon. Vad mer än ESCen har jag sabbat tror ni eller har en säkring i ESCen räddat annan elektronik?

  3. #63

    Standard

    Oooooops.
    Esc har inga säkringar, inga jag har sett iallafall.
    Så det är bara att testa vad som fungerar och inte.
    Friskt kopplat hälften brunnet , brukar det heta ;-)
    / Jonas

  4. #64

    Standard

    Jag får i alla fall de andra motorerna att snurra i open pilot och flightboarden lyser och blinkar, sändaren också så hoppas att felet stannade i ESCen. Jaja detta var ju lärorikt slarva inte med tejp för du inte kan vänta på att få hem krympling . BECen sitter i samma lödning som den brända ESCen men den lyser och skickar bevisligen ström till Flygkontrollen.

  5. #65

    Standard

    Jag skulle snarare säga, använd inte tape, använd krympslang.
    / Jonas

  6. #66

    Standard

    Jo jag vet det nu. Men hade ingen hemma och ville inte vänta *suck*...

  7. #67

    Standard

    Har ny ESC på måndag eller tisdag passade på att beställa LED också så då gör jag ett nytt försök. Ska förbi Kjell & CO och köpa krympslangar också... kanske kan va bra att ha .

  8. #68


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Redrobjem Visa inlägg
    .. kanske kan va bra att ha .
    ...dagens understatement...
    Roger

  9. #69

    Standard

    Så där nu lirar alla motorer i alla fall nu återstår bara att lära sig sändaren så here we go.

    När jag ska kalibrera min HitecFlash 7 i Open Pilot kör jag fast när den ber mig att "toogle the flight mode switch" och vilken knapp/spak/switch jag än rör på händer det inget och jag kommer inte vidare. Vad är en flight mode switch och vart sitter den på Hitec Flash 7 någon vänlig själ som har nått tips om vad jag ska göra?

  10. #70

    Standard

    Det borde vara "Gear" du ska vippa om, och sen ska kanal 5 på mottagaren vara ansluten till kortet på ingången för flight mode.
    Sen tror jag tyvärr att Flash 7 är begränsad i möjlighet att flytta funktioner mellan knappar och kanaler.
    / Jonas

  11. #71

    Standard

    Gear? så här ser kontrollerna ut.


    Sen ser mottagaren ut så här en koppling med alla sladdar så jag hänger inte med vad du menar. med femman till ingången för flight mode hittar ingen sån ingång.



    Har aldrig hållit i en riktig sändare innan så jag är helt nollad vad alla knappar är för. Försöker läsa instruktionen med dålig framgång.

  12. #72

    Standard

    Hmmm, okej, då måste du programmera någon av switcharna på sändaren till kanal 5, och jag trodde du hade en äldre sändare då jag misstänker att Hitec återanvänt modell namnet på radion.
    / Jonas

  13. #73

    Standard

    Ok nu har jag hittat ch 5 satt den på sw-F men vad för egenskap ska den ha den är på gyro på default.

  14. #74

    Standard

    Jag skulle gissa på AUX.
    / Jonas

  15. #75

    Standard

    Tror jag fått till nått nu. Nu ska jag bara koppla sändaren till mottagaren och tilldela modellnamn. Finns inte quad så jag gissar på helikopter när det gäller modell.

  16. #76
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Inte helikopter, acro

  17. #77

    Standard

    Jaha är det därför den inte vill funka. Men sen finns det massa inställningar i Acro vilka ska jag ha där?

  18. #78
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Jag vet inte riktigt hur det är på din sändare, men på min dx7 valde jag acro och ändrade inte så mkt mer än så!

  19. #79

    Standard

    Jag kan välja på Wing mellan
    1 Aile
    1 Aile + 2 Flap
    2 Aile
    2 Aile + 1 Flap
    2 Aile + 2 Flap
    Sen kan ovanstående väljas i Delta (elevon) eller Normal

    sen Tail kan väljas Normal och v-tail.

  20. #80

    Standard

    AND WE HAVE LIFT OFF .

    Tack alla som hjälpt mig (stundtals obildbar) att bygga en flygmaskin. Speciellt Jonas a.k.a. FinnByFraggel som outtröttligt förklarat vad jag ska göra. Allt är inköpt på AutoPartner RC som har hjälpt till på ett mycket proffesionellt sätt. Bra priser också dock lite dyr frakt på mindre prylar men det är en struntsak i sammanhanget med tanke på hur bra hjälp jag fått. Bra att köpa svenskt när man plötsligt behöver nya grejer för man har pajat nått, skönt att få det någon dag senare.

    Det var en helt annan sak att flyga med denna än med lilla Hubsan. Men i kväll nöjde jag mig med att hovra lite ska öva på ett större fält under mildare vindar sen. Kul som faaan men läskigt då jag inte vill krascha denna på en gång .


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •