Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32

Ämne: Hubsan H107D X4 FPV beställd julkapp

  1. #1
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard Hubsan H107D X4 FPV beställd julkapp

    Hej bestälde mig precis en hubsan fpv quad för lite busflygning. Varianten med skärm i radion. Tror att jag har läst någonstans att den har video ut i radion? Hade ju varit kul att koppla in videoglasögonen. Någon som har en sådan? Och om det är det har ni uppgraderat den med något. Såg någon på tuben som bytt antenn. Har flygit en hel del med min spyda500 men är lite feg med den. Så tänkte att jag kan öva upp känslan lite med denna. Har en q4 nano och har flygit den vanlig x4:an och dom är ju nästan oförstörbara. :-D

    Frugan undrade vad jag ville ha i julklapp och jag började rabbla upp lite saker det slutade med att hon sa "jag har ingen anning om vad allt det där är så köper du parfymen jag vill ha så kan du köpa vad du vill till dig" :-P

  2. #2

    Standard

    Yes går att koppla in goggles i uttagen på sidag. Jag gjorde någon kabel till mig själv och en kund som köpte en. Har inte kört med min hubsan på länge men kan kolla om jag hittar sladen så får du pinout. Ska sätta vidvinkel lins på min för jag tyckte den var obehaglig att flyga inne då man inte ser så mycket.

  3. #3

    Standard

    Jag har en sådan och den går att köra direkt till Fatshark goggelsen utan skärm i radion.
    Så jag köpte min med hubsan standard radio.

    Skull däremot vilja ha mera vidvinkel på den. Går säkert att byta men har inte direkt lagt ner tid/jobb på det.

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Finns lite skrivet om linsbyte (vill jag minnas i alla fall) i min tråd om inomhuspylon med quad'ar.
    Annars hittar ni säkert mycket skrivet om ni söker på nätet. Dock verkar det nästan som en nödvändighet för att det skall fungera.
    Roger

  5. #5

    Standard

    Ja ska nog kolla det tidsnog [emoji2] För nu känns det nästan som att flyga genom ett sugrör. Så det har mest blivit LOS flygning.

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Jag köpte en vidvinkellins till min för att öht kunna flyga alls. Linsen är egentligen till en iPhone men passar perfekt till Hubsan. Limmade fast den med superlim.

  7. #7

    Standard

    Toppen. Men till vilken iPhone modell var det?

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Witalis Visa inlägg
    Toppen. Men till vilken iPhone modell var det?
    Jag tror linsen kan vara till vilken telefon/iPhone som helst. Köpte den på Ebay för några kronor.

  9. #9

    Standard

    Nu har jag med köpt ett sett linser på Ebay. Blir det inget bättre så ska den säljas [emoji2]

  10. #10

    Standard

    En av dessa fungerar riktigt bra.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141211_125423[1].jpg 
Visningar:	179 
Storlek:	57,9 KB 
Id:	49348

    Minns bara inte var jag köpte den, antagligen ebay dock.

    Var försiktig med video ut porten i sändaren dock, de skickar ut batterispänning på en av pinnarna.

    Tyvärr är där något mysko med min 107d sändare, då den inte registrerar minimum läget på gas spaken.
    Sannolikt något fel med potentiometern, men det betyder också att jag inte kan flyga den alls. Då den vägrar starta innan gasen är helt i botten.

  11. #11

    Standard

    Jo du kan koppla till dina videobriloor
    SRFK.com

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av oskarn Visa inlägg
    Jo du kan koppla till dina videobriloor
    Ja det går till Fatshark brillorna iaf

  13. #13
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Yes går att koppla in goggles i uttagen på sidag. Jag gjorde någon kabel till mig själv och en kund som köpte en. Har inte kört med min hubsan på länge men kan kolla om jag hittar sladen så får du pinout. Ska sätta vidvinkel lins på min för jag tyckte den var obehaglig att flyga inne då man inte ser så mycket.
    Hittade du sladden? Jag har inte några fatshark. Enligt manualen så är det tänkt att man ska koppla hubsans egna brillor antar att dom inte har något inbyggt batteri då. Men jag hittar inte någon pin out på nätet. Så det hade varit suveränt så jag hinner fixa det innan jul.

    En fråga till delar den signalen så både skärmen på radion och glasögonen får bild?

  14. #14
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    En av dessa fungerar riktigt bra.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141211_125423[1].jpg 
Visningar:	179 
Storlek:	57,9 KB 
Id:	49348

    Minns bara inte var jag köpte den, antagligen ebay dock.

    Var försiktig med video ut porten i sändaren dock, de skickar ut batterispänning på en av pinnarna.

    Tyvärr är där något mysko med min 107d sändare, då den inte registrerar minimum läget på gas spaken.
    Sannolikt något fel med potentiometern, men det betyder också att jag inte kan flyga den alls. Då den vägrar starta innan gasen är helt i botten.
    Har en sådan ligger någonstans men den jag har var skärpan dålig i så får ta och beställa en ny. Dom är ju nästan gratis på ebay ;-)

  15. #15

    Standard

    Jag bytte kanal på mina goggles och på Hubsan så funkade frekvensen bra.
    Byt lins och ändra monteringen av antennen. Jag har en klöver för 5.8 som skall på nästa gång.


    Radion byggde jag om för extern LIPO och ett par extra av/på spakar samt att jag tog bort biquad antennen inuti och drog ut en kontakt på utsidan så man kan välja antenn där också.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  16. #16
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Jag bytte kanal på mina goggles och på Hubsan så funkade frekvensen bra.
    Byt lins och ändra monteringen av antennen. Jag har en klöver för 5.8 som skall på nästa gång.


    Radion byggde jag om för extern LIPO och ett par extra av/på spakar samt att jag tog bort biquad antennen inuti och drog ut en kontakt på utsidan så man kan välja antenn där också.
    Hallå din gamle räv. Nu har jag bara goggles utan motagare. Så kommer sätta dom med sladd direkt i radion och med ett eget batteri. ;-)

    Har du några bilder på antenn bytena?

  17. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bogieboy Visa inlägg
    Hittade du sladden? Jag har inte några fatshark. Enligt manualen så är det tänkt att man ska koppla hubsans egna brillor antar att dom inte har något inbyggt batteri då. Men jag hittar inte någon pin out på nätet. Så det hade varit suveränt så jag hinner fixa det innan jul.

    En fråga till delar den signalen så både skärmen på radion och glasögonen får bild?
    Har för mig att den delar signalen så man har både skärm och goggles. Du ska använda det översta jacket på radion. Det under tror jag är för ljud.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pinout.jpg 
Visningar:	142 
Storlek:	37,4 KB 
Id:	49449

    Blev en piss bild i väntan på att min oneplus one ska komma. Men den duger förhoppningsvis.

  18. #18
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Har för mig att den delar signalen så man har både skärm och goggles. Du ska använda det översta jacket på radion. Det under tror jag är för ljud.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pinout.jpg 
Visningar:	142 
Storlek:	37,4 KB 
Id:	49449

    Blev en piss bild i väntan på att min oneplus one ska komma. Men den duger förhoppningsvis.
    Tack ska du ha. :-D blir till att köpa en plugg i morgon. Och göra färdigt för premiär på julafton. :-P

  19. #19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bogieboy Visa inlägg
    Hallå din gamle räv. Nu har jag bara goggles utan motagare. Så kommer sätta dom med sladd direkt i radion och med ett eget batteri. ;-)

    Har du några bilder på antenn bytena?
    hej!

    Det är kanske dåligt med bilder...

    http://www.rcgroups.com/forums/showp...postcount=2360


    Den tråden är rätt lång...
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1842561
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  20. #20
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Köpte lins och minneskort på kjell. Är ju lite sugen på att tjuvöppna min julklapp nu. ;-)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •