Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: spektrum dx8 eller dx7s???

  1. #21

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Fick min dx6 levererad idag och har ängnat nån timme åt den nu...
    Så fantastiskt mycket för pengarna......telemetri och voice alerts mm och smidig att programmera....vansinnigt mycket bättre än min gamla dx6i....
    Supernöjd så här långt

  2. #22

    Standard

    Hur tycker du att känslan är i spakarna?

    Finns det något dödläge i mitten som inte ger något utslag precis som på DX6i?

    Jörgen

  3. #23

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Hur tycker du att känslan är i spakarna?

    Finns det något dödläge i mitten som inte ger något utslag precis som på DX6i?ï

    Jörgen
    Inte vad jag märkt av men däremot fick jag betydligt större utslag med dx6 jämfört med min gamla dx6i och känslan i spakarna är helt ok.....det är ju ingen jeti men man får ju också 10st dx6 sändare för samma peng.....enda nackdelen jag märkt av är batteritiden.....nu har jag lagt in lite modeller och lekt runt i menyerna en hel del men efter 4 timmar konstant knappande så ligger den på 4.9 volt ungefär och larmar low voltage vid 4.3 volt så skulle tro ca 3 tim till innan batteribyte...nu kör jag vanliga AA men tydligen finns det lipo att köpa anpassad för radion om man det vill.....

  4. #24

    Standard

    Har en fråga angående utslagen. Har inte tidigare hört talas om det, och vid en sökning på RCG var det enda jag kunde hitta en diskussion angående elevons och utslag. Är det här ett generellt problem, eller bara när man kör med vissa typer av mixning?

  5. #25

    Standard

    De korta utslagen var en egenheter i dx6i och det här är snarare en begränsad DX9 än en uppgraderad DX6i. Den kan väl till och med ladda in program från DX9 och DX18?

  6. #26

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    De korta utslagen var en egenheter i dx6i och det här är snarare en begränsad DX9 än en uppgraderad DX6i. Den kan väl till och med ladda in program från DX9 och DX18?
    Japp!
    Vad jag kunde snappa upp på div forum innan jag beställde dx6 var bla att dx6 i stort sett är en dx9 minus 3 kanaler....programmeringen är samma på dx6 dx9 och dx18 enligt horizon....åtminstone vad gäller BNF/PNP modellerna....

  7. #27
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Hihi, ju har jag fått igång Jeti DS16 till UMX-modellerna. Att jag inte tänkt på det tidigare, genialiskt enkelt.

    Saker som blivit över, se säljes

    Superhero

  8. #28

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Hihi, ju har jag fått igång Jeti DS16 till UMX-modellerna. Att jag inte tänkt på det tidigare, genialiskt enkelt.

    Saker som blivit över, se säljes

    Det var som satans

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •