Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: 2 modtagere -> 1 sender

  1. #1
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard 2 modtagere -> 1 sender

    Kan jeg bind 2 modtagere til samme sender samtidig. Så det giver mig mulighed for at bruge nogle kanaler på den ene modtager, feks: tro, ali, rudd, ele på den ene og gear, aux1 og aux2 på den andre.

  2. #2
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Javisst, Klart du kan!
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #3
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    jeg blev bare lidt i tvil fordi at dersom jeg binder en model til senderen, for så at binde en til til den samme model, så ser det ut som den glemmer den første. Men dersom jeg binder samtidig så beholder den begge. Jeg blev lidt red at den ville kludre senere og glemme en eller begge. Men der er altså ikke tilfeldet.

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kanske bra att berätta vilken radioutrustning det gäller... Att binda flera mottagare till en sändare är ju inga problem i sig (men kanske om sändaren har Model match ...) men sen gäller det väl också att du kan koppla ihop mottagarna skulle jag tänka mig. Har aldrig haft behov av flera mottagare i en kärra så den egna erfarenheten är tyvärr obefintlig men man har ju under senare år sett att detta nämns i annonser från en del tillverkare.
    Roger

  5. #5
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    jeg bruger spektrum dx9 og selvfølgeli modtager som passer til denne. Senderne skal i og for sig ikke koples sammen -hellere tvert imot. Jeg pusler med en ide om en enhed som så deler sig i to etter en kort stund, men i denne korte tid skal jeg have styring på begge enheterne. Hvorefter den ene bliver "til overs"

  6. #6

    Standard

    Spektrum verkar köra tvåvägskommunikation när man binder så det blir nog lite svårt att binda två mottagare. Men det enda jag vet är att sändaren ser vad det är för mottagare man binder till och det är sändaren som säger om man lyckats binda. Jag har svårt att se hur det skulle gå till utan tvåvägskommunikation

    Jörgen

  7. #7
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Med Taranis kan man binda den ena mottagaren till den inbyggda modulen och få telemetri. Sätter man i ytterligare en modul kan man binda ytterligare en modul - och faktiskt få telemetri på den också.
    Ove (AM) Nielsen

  8. #8
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard tjoo

    det fungere faktisk med 2 mottagere på en sender samtidig. Jeg bandt i går kveld og når jeg koplet til i dag gav begge utslag på de tilkoplede kanaler.
    jeg har laget en lille video av det.
    http://youtu.be/noQb6OC-61U

  9. #9

    Standard

    Band du dem samtidigt?Är båda Dsm2?

  10. #10
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    Ja jeg bandt dem samtidig og både er dsm2

  11. #11

    Standard

    Vad ska du med två mottagare till? Kan inte se någon som helst anledning till att ha två.

  12. #12
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jo, det är ganska vanligt att dela upp modellen i sektioner och då driva t.ex. vänster sida med en mottagare och en annan på höger sida. Till exempel skulle jag vilja ha en mottagare i varje vinghalva på min seglare där jag har 5 kanaler per sida och en i kroppen , det skulle bli lättare att hantera seglaren då. Man gör det för att minska kabel längden och påfrestningen på utrustningen.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •