Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Bygga fpv och LRS till min vinge Några förslag?

  1. #1

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    82
    Jobb
    Försvarsmakten

    Standard Bygga fpv och LRS till min vinge Några förslag?

    Jag har köpt min första vinge. Det blev en Phantom fx-61. Jag tänkte lära mig att flyga I vinter. Köpt pixhawk som system. Nu skulle jag vilja ha tips på fpv och LRS, antenna tracker.

  2. #2

    Standard

    Var hittade du FX61? Jag har försökt hitta en ett tag då den verkar vara lagom stor.

    Jörgen

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    82
    Jobb
    Försvarsmakten

    Standard

    Den var inte lätt att få tag på men beställde den på lightinthebox kostade 1550 med frakt +tull 540kr fick den på 10 dagar

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    82
    Jobb
    Försvarsmakten

    Standard

    Den är kanske lite för liten för mig och jag skulle nog satsar på fx-79 istället

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Den finns även på Hobbyking: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...mm_PNF_V2.html

    Vilka frekvenser vill du köra med för RC och video?

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    82
    Jobb
    Försvarsmakten

    Standard

    Jag vet att den var på hk men frakten kostade multum, Det som är tanken är att ha en liten transportabel station. Jag kommer att använda pixhawk, tab3 droidplanner men vill ha lite bsckup och inget brus med videoöverföring eller annat.

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Jag kör med Orangerx DSM2 (2,4GHz) med 1W Booster och patchantenn för RC. Mottagare 9ch OrangeRX med dubbla satelliter.
    Rangevideos 800mW 1,3GHz vtx för video ner till en basstation med patchantenn som länkar via 5,8 GHz Fatshark vtx till mina brillor.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bob Visa inlägg
    Jag vet att den var på hk men frakten kostade multum, Det som är tanken är att ha en liten transportabel station. Jag kommer att använda pixhawk, tab3 droidplanner men vill ha lite bsckup och inget brus med videoöverföring eller annat.
    Går det verkligen att använda Tab3 med appen droidplanner? Om man använder OTG så fick inte jag den att funka eftersom den inte gav 5v ut från microusbuttaget.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •