Reklam

Resultat 1 till 6 av 6

mne: Sibyllas utanfr Hrnsand?

Standard Sibyllas utanfr Hrnsand?

Stannade till p Sibyllas i landsbro strax utanfr Hrnsand. Nr jag skulle ka drifrn sg jag att det stod en mrk kombi, Volvo tror jag, full med modellflygplan och balsaflak. Ngon modellflygande julfirare hr som r skyldig?

/Mats

Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    5 953
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap

Standard

Tomten som bytt renarna och slden mot en Volvo??
    Retroholic!

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 837
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Mats - det finns massor av modellflygare i Sundsvalls-Hrnsandsomrdet s det var nog inte s konstigt. Gjorde sjlv "lumpen" p KA5 i Hrnsand och flg rtt mycket med ortens modellflygare. Bl a s hrstammar ju Blue Phoenix frn en flygare i Hrnsand...
    Roger

Standard

Jo nog knner jag till modellflygarna i Hrnsand och Blue Fenix skapare lrde mig att flyga en gng i tiden. En mycket duktig modellbyggare som jag hade gldjen att ta emot mnga goda rd av nr det begav sig. Jag r fortfarande aktiv i klubben. Men det hr sg ut att vara ngon p genomresa av packningen att dma.

Roger vilket r gjorde du lumpen p KA5? Du var vl skert in till K-A p Modellprodukter ngon gng ocks. P den tiden behvde man inte sakna ngot till sin hobby om man bodde i Hrnsand.

/Mats

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 837
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Mats - jod, nog trffade jag K-A tskilliga gnger ven hemma hos honom. Sen "rkade" jag dessutom hamna i SMFF-styrelsen nt r senare och dr var han ju ocks p den tiden - innan de stora brken brakade loss. K-A var helt klart en profil men inte en helt okontroversiell profil om man s sger... Men en fixare av rang var den gode Karl-Anders...
    Lumpen gjordes 1973--1974 och frnsett modellflygande s var det kanske Brnnaborg som var allra mest intressant med Hrnsand...
    Roger

Standard

Misstnkte att det var ngra r innan jag hamnade dr. Jo det blste p bra nr jag kom med och som ordfrande blev jag tvungen att stta mig in i turerna med SMFF. Men det r historia och klubbverksamheten blev aldrig srskilt lidande.

Men visst var han en profil K-A och saknad av det lilla gng gubbar som hller igng klubben. Trots att vi inte r s mnga numera r det ett vldigt bra gng som hller igng vad jag tror r ett av Sveriges strsta modellflygflt? Det r nstan dubbelt s stort nu som nr jag kom med d vi utkat en bit in mot Hrnsandshllet.

Brnnaborg ja! Bodde nrmaste granne ngra r och det var inte lika kul. Fast d var det mest runt skolavslutningarna som det var hlligng dr

/Mats

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •