Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Cheerson cx-20, open source, bigshark eller zero!?

  1. #1

    Standard Cheerson cx-20, open source, bigshark eller zero!?

    Har en Hubsan H107 x4 HDcam som jag flugit och kraschat med i några timmar:-) men funderar på att köpa en CX-20, men vilken skall man välja? Open source verkar ju bäst då man kan göra mer men läst att bigshark är bättre för nybörjare!? Zero vet jag inget alls om.

    Har alla tre inte samma funktioner och flyger lika bra direkt ur lådan och att open source kan vara roligt när man vill testa annan mjukvara och flyga waypoints och leka med inställningar?

    Hoppas nån kan ge mig en bra förklaring då jag har ringt till flera rc affärer och frågat vilken version dom sålde men ingen visste vilken version dom sålde!?

  2. #2

    Standard

    Utan att ha full koll på vad alla modellerna innebär så tror jag att alla är lika lätta/svåra oavsett modell, om du håller dig till de enklaste lägena i början Har själv en CX-20 opensource, och tycker den var lättmekad och flugen, och när man kommer in i det hela så har man ju lite mer möjligheter att finlira med mjukvaran, koppla in telemetri och liknande.

    Om du vill ha opensource så säljer i alla fall rctech.se denna version. Där jag köpte min, utomordentlig service så här långt och trevlig nisse som driver den.


    Vill man ha lite roliga möjligheter när man väl kan flyga skulle jag rekommendera den, inte lika fördummad som andra modeller.
    Senast redigerat av oddname den 2014-12-23 klockan 21:58.

  3. #3
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Du får ställa dig frågan om vilka fuktioner du behöver och välja där efter. Priset brukat avgöra hur enkelt det är att installera. Men räkna med att behöva gräva ner dig i manualer och forum för att förstå, oavsett vad du väljer.
    Lycka till
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #4

    Standard

    Det blev en från RCtech!:-)
    Är lite nervös inför kalibreringen så det blir rätt men får läsa på ordentligt. Hur ofta behöver man kalibrera den?

  5. #5

    Standard

    Kalibrera ska räcka en gång, om du inte mekar med saker och ting i inställningar som påverkar hur den flyger, då är det bara att kalibrera igen. Men ska flyga fint direkt ur lådan, men kalibrerade ändå just in case. Är lite lite olika fysiska fenomen som påverkar olika här och i kina t ex, så kalibrera är bara bra =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •